Το πλαίσιο για την ασφάλεια των αυτοκινήτων στην Ευρώπη χρειάζεται «αναμόρφωση» (NL#53)
Το πλαίσιο για την ασφάλεια των αυτοκινήτων στην Ευρώπη χρειάζεται «αναμόρφωση» (NL#53)

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» ενεργό Μέλος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) ανακοινώνει στοιχεία και την 30η έκθεση PIN flash:

  • Το εθελοντικό σύστημα αξιολόγησης με αστέρια δεν βοηθά επαρκώς στην εξάπλωση των πλεονεκτημάτων ασφαλείας
  • Επανεξέταση των κανόνων ασφαλείας των αυτοκινήτων από την Ε.Ε αυτή την χρονιά και επείγουσα ανανέωση των ισχυόντων ελαχίστων προτύπων
  • Η προστασία των πεζών  αποτελεί χαμηλή προτεραιότητα των κατασκευαστών αυτοκινήτων
  • Οι φορολογικές αλλαγές έχουν αποτύχει να προωθήσουν ασφαλέστερα και καθαρότερα οχήματα
  • Πρόσκληση για ευρωπαϊκή βάση δεδομένων, η οποία θα περιλαμβάνει έρευνες σύγκρουσης
Σύμφωνα με μια νέα αναφορά του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), πoλύ  λίγοι χρήστες του οδικού δικτύου στην Ευρώπη επωφελούνται  από καινοτομίες στην ασφάλεια του αυτοκινήτου, εξαιτίας  της υπερβολικής εξάρτησης από ένα εθελοντικό πρόγραμμα δοκιμών αντί για τα  ρυθμιστικά πρότυπα.
Για σχεδόν είκοσι χρόνια, οι αυξήσεις στα επίπεδα ασφαλείας των αυτοκινήτων στην Ευρώπη οφείλονται κυρίως στο εθελοντικό πρόγραμμα Euro NCAP, το οποίο απονέμει βαθμολογία 5 αστέρων στα ασφαλέστερα αυτοκίνητα. Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με νέα στοιχεία, μόνο στο μισό περίπου των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το 2013, είχαν απονεμηθεί 5 αστέρια από το Euro NCAP κατά τη διάρκεια δοκιμών  του 2010-13. Ένα δημοφιλές μοντέλο, το Dacia Duster, έλαβε μόνο 3 αστέρια και είχε ιδιαίτερα φτωχή απόδοση στις δοκιμές πρόσκρουσης για την ασφάλεια των πεζών.

Οι συντάκτες  διαπίστωσαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των εταιρειών αυτοκινήτων, με την κακή απόδοση της Dacia να ισοφαρίζεται από τη Land Rover και τη Jeep κατά τη διάρκεια της καλυπτόμενης περιόδου. Η Volvo,  αντιθέτως, ξεπέρασε όλους τους κατασκευαστές ­- κατά μέσο όρο- σε κάθε τομέα της ασφάλειας των οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της προστασίας επιβατών, παιδιών και πεζών, καθώς και σε συστήματα υποβοήθησης ασφαλείας.
Oι επιβαίνοντες του αυτοκινήτου έχουν επίσης ωφεληθεί περισσότερο από άλλους χρήστες του οδικού δικτύου από τις βελτιώσεις ασφαλείας, σύμφωνα με το ETSC, καθώς τα αυτοκίνητα έχουν γενικά χειρότερες επιδόσεις με βάση τα κριτήρια προστασίας των πεζών σε σχέση με εκείνα των  επιβατών (ενηλίκων ή παιδιών). Το ETSC ζητά οι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου να ωφεληθούν επίσης από τα αυστηρότερα πρότυπα ασφαλείας των οχημάτων, μέσω υψηλότερων κατ’ελάχιστον προτύπων για την προστασία των πεζών, τόσο από τις ρυθμιστικές αρχές όσο και από το Euro NCAP.

Η έκθεση διαπίστωσε,  επίσης, ότι οι αλλαγές στον πράσινο φόρο οχημάτων, σε χώρες όπως η Δανία και η Ολλανδία, παρέλειψαν να λάβουν υπόψη την ασφάλεια, οδηγώντας σε αύξηση των πωλήσεων των αυτοκινήτων με χαμηλότερες αξιολογήσεις ασφαλείας. Το ETSC συμβουλεύει τις  χώρες να προσφέρουν φορολογικά κίνητρα μόνο για «καθαρά και ασφαλή» οχήματα. Τα μοντέλα πέντε αστέρων στην απόδοση καυσίμου, στην κατηγορία supermini περιλαμβάνουν το Ford Fiesta, το Toyota Yaris και το αποκλειστικά ηλεκτρικό Renault Zoe.
Σύμφωνα με το ETSC, το κυριότερο εμπόδιο για την ταχύτερη πρόοδο στην ασφάλεια είναι ότι τα νομικά πρότυπα ασφαλείας είναι από χρόνια ξεπερασμένα. Σύμφωνα με την έκθεση, ένα αυτοκίνητο που ικανοποιεί μόνο τις τρέχουσες ελάχιστες προδιαγραφές ασφαλείας στην ΕΕ, θα λάβει σήμερα μηδενική  βαθμολογία από το Euro NCAP, το οποίο, επισημαίνεται, ότι δοκιμάζει μόνο μια επιλογή οχημάτων ετησίως,  και, επιπλέον, δεν ελέγχει όλες τις  παραλλαγές του κάθε μοντέλου.

Ο Antonio Avenoso, εκτελεστικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), δήλωσε:
"Ενώ η Ευρώπη εξακολουθεί να είναι ο ηγέτης στον τομέα της ασφάλειας των οχημάτων, η έκθεση αυτή δείχνει ότι τα οφέλη δεν κατανέμονται ισομερώς. Χρειαζόμαστε μια αναμόρφωση της ασφάλειας των οχημάτων στην ΕΕ για να διασφαλιστεί ότι οι τελευταίες εξελίξεις ωφελούν τους πολλούς, όχι τους λίγους. Σημείο εκκίνησης πρέπει να είναι η ανανέωση των ρυθμιστικών ελέγχων και  του απαιτούμενου βασικού εξοπλισμού.
"Στο παρελθόν, απαιτήθηκαν είκοσι χρόνια για τεχνολογίες, όπως ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας  (ESC), να γίνουν υποχρεωτικές.  Αυτό πρέπει να αποφευχθεί με τη νέα γενιά τεχνολογίας ασφαλείας, όπως το αυτοματοποιημένο  σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (Automated Emergency Braking), το σύστημα ευφυούς βοήθειας ταχύτητας (Intelligent Speed Assistance) και υπενθυμίσεις ζώνης ασφαλείας (Seat Belt Reminder) για τους συνεπιβάτες ".
Η ΕΕ πρόκειται να αναθεωρήσει τα πρότυπα ασφαλείας των οχημάτων, καθώς και τη διαδικασία «έγκριση τύπου» του οχήματος κατά το επόμενο έτος. Το ETSC εισηγείται να γίνουν βασικός εξοπλισμός μια σειρά από τεχνολογίες αυτοκινήτου, όπως το σύστημα ευφυούς βοήθειας ταχύτητας (ISA), υπενθυμίσεις ζώνης ασφαλείας (SBR) και το αυτοματοποιημένο  σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB), καθώς και να αναβαθμιστούν οι υποχρεωτικές δοκιμές πρόσκρουσης ώστε να συμφωνούν με τις τρέχουσες δοκιμές του Euro NCAP.

Το ETSC αναφέρει, επίσης, ότι χρειάζεται  περισσότερη δουλειά για να συγκριθούν  τα αποτελέσματα σύγκρουσης στον πραγματικό κόσμο με τα αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης στο εργαστήριο.  Ενώ η έκθεση διαπίστωσε,  ότι αρκετές μελέτες έχουν εντοπίσει ένα συσχετισμό − κατά μέσο όρο − μεταξύ υψηλότερης  βαθμολογίας  του Euro NCAP και μειωμένης πιθανότητας θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού, η εν λόγω σχέση δεν είναι ακριβής σε όλες τις περιπτώσεις.

Η έρευνα των αποτελεσμάτων σύγκρουσης στον πραγματικό κόσμο θα γίνει όλο και πιο ζωτικής σημασίας, καθώς περισσότερα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με προηγμένες τεχνολογίες, όπως εξελιγμένα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης και υποβοήθησης λωρίδας (lane assistance), δεδομένου ότι τα συστήματα αυτά έχουν, επί του παρόντος, δοκιμαστεί μόνο περιορισμένα και ελεγχόμενα από το Euro NCAP.­

Ο Henk Stipdonk, αντιπρόεδρος του προγράμματος PIN του ΕΤSC και επικεφαλής της Αξιολόγησης για την Οδική Ασφάλεια στο SWOV, το Ολλανδικό Ινστιτούτο Έρευνας για την Οδική Ασφάλεια, σχολίασε:
"Για να κατανοήσουμε καλύτερα πώς τα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού συμπεριφέρονται στον πραγματικό κόσμο, πρέπει να έχουμε εικόνα από όλη την Ευρώπη για το τι ακριβώς συμβαίνει όταν αυτά τα οχήματα εμπλέκονται σε συγκρούσεις. Αυτό απαιτεί ενδο−οχηματικές ηλεκτρονικές συσκευές καταγραφής δεδομένων και μια αντίστοιχη πανευρωπαϊκή βάση  για τις έρευνες  σύγκρουσης. Με τη συγκεκριμένη πληροφόρηση, μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι τα συστήματα αυτά έχουν βελτιστοποιηθεί και εξελιχθεί  με την πάροδο του χρόνου για να σωθούν περισσότερες ζωές.

 "Η έρευνα στον πραγματικό κόσμο και τα κοινά δεδομένα σε όλη την Ευρώπη, θα διευκολύνουν, επίσης, την αμεσότερη αντίδραση των ρυθμιστικών αρχών για να προληφθούν δυνητικά θανατηφόρα προβλήματα ασφάλειας. Για αυτόματα οχήματα, η ενδελεχής  έρευνα  των συγκρούσεων στον πραγματικό κόσμο θα γίνει απολύτως απαραίτητη, γι΄αυτό και οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να κινηθούν γρήγορα. "

Το ETSC προσκαλεί για μια ανοικτή βάση δεδομένων ερευνών συγκρούσεων της ΕΕ, που θα μπορεί να χρηματοδοτηθεί από μια συμβολή στο κόστος  κάθε οχήματος που πωλείται.
(2295 KB)
 
NEWSDESK
Ο Φέτελ στην κόψη του ξυραφιού...
17/Ιουλ/2019
Ο Αντιαθλητικός και το Αρχοντόπουλο...
08/Ιουλ/2019
Αφιέρωμα Νίκι Λάουντα “Δεν ήταν ατύχημα ήταν βλάβη”!
27/Μαϊου/2019
Grand Prix Κίνας Προεπισκόπηση: Τιτανομαχία για το 1000ό
14/Απρ/2019
« επιστροφή
ΙΟΑΣ
 
τηλ. επικοινωνίας
+30 210-86.20.150
 
NEWSLETTER
Security Code *:
FOLLOW US
 
Κεντρικά γραφεία
Νεμέσεως 2, 112 53 Αθήνα, Τηλ.: +30.210-86.20.150, FAX: +30.210-86.20.007, e-mail:info@ioas.gr

Κέντρο Πληροφόρησης για την οδική Ασφάλεια
Πεσμαζόγλου 5 & Σταδίου, Στοά του Βιβλίου, 105 64 Αθήνα, Τηλ.: +30.210-32.11.051

Παράρτημα Δυτικής Ελλάδος
Κτίριο Διοίκησης και Λειτουργίας της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, 30020 Αντίρριο

Εθνικό Κέντρο Οδικής Ασφάλειας (Προσεχώς)
Λεωφ. Μεσογείων 156, 155 10 Χολαργός (πλησίον ΚΤΕΟ Αθήνας)
© 2019 Ι.Ο.ΑΣ. All rights reserved. Links
Site by overron  |   incom cms  |   web promotion