«Οδηγάρες» χωρίς... δίπλωμα! (NL#54)
«Οδηγάρες» χωρίς... δίπλωμα! (NL#54)
Τις ανεξέλεγκτες διαστάσεις που έχει προσλάβει το θέμα της κυκλοφορίας αυτοκινήτων χωρίς καν οι οδηγοί τους να διαθέτουν άδεια ικανότητας οδήγησης (δίπλωμα) επιβεβαιώνουν οι εβδομαδιαίοι έλεγχοι της Τροχαίας. Μόνο προχθές, στο πλαίσιο προγραμματισμένων τροχονομικών ελέγχων στη Θεσσαλία, συνελήφθησαν 30 οδηγοί – αριθμός «ρεκόρ» – που οδηγούσαν χωρίς δίπλωμα ενώ βεβαιώθηκαν περισσότερες από 550 παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως, μεταξύ άλλων, η μέθη, η παραβίαση σηματοδότη, η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, η μη χρήση ζώνης, η μη χρήση κράνους, η υπέρβαση ορίου ταχύτητας κλπ, των αιτιών δηλαδή που καταγράφονται ως «υπεύθυνες» για την «πρόκληση» θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων. Όπως είναι γνωστό, αρκετοί οδηγοί αδυνατώντας να αντεπεξέλθουν οικονομικά στη δαπάνη απόκτησης άδειας οδήγησης, προτιμούν να οδηγούν τα αυτοκίνητά τους χωρίς δίπλωμα, προϋπόθεση για την έκδοση του οποίου αποτελεί η παρακολούθηση μαθημάτων οδήγησης. Η εξέλιξη (της μη έκδοσης διπλώματος), αποδίδεται στις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης αλλά το παράδοξο είναι πως, παρά τη διόγκωση του προβλήματος, παρά τη θυσία ανθρώπων στην άσφαλτο, παρά τις εκκλήσεις ειδικών σε θέματα οδικής ασφάλειας, τα συναρμόδια Υπουργεία «κωφεύουν». Μόνο στη Θεσσαλία, σε μηνιαία βάση, στους ελέγχους των Τμημάτων Τροχαίας των κατά τόπους Αστυνομικών Διευθύνσεων, συλλαμβάνονται εκατοντάδες οδηγοί χωρίς δίπλωμα και είναι αμφίβολο, αν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, επεξεργάζεται τα στοιχεία για τη διαμόρφωση πολιτικής αντιμετώπισης του προβλήματος ή τα στοιχεία καταγράφονται απλά, στους δείκτες «αντιμετώπισης» της παραβατικότητας. Την ίδια ώρα, το συναρμόδιο Υπουργείο Υποδομών, διατηρεί το ίδιο θεσμικό πλαίσιο (άδειες οδήγησης κλπ). Η Ελλάδα παραμένει από τις χώρες της Ε.Ε. που βρίσκονται στις τρεις υψηλότερες θέσεις «θυσίας» στην άσφαλτο ενώ σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», «οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Τα τροχαία συμβάντα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για νέους από 15 έως 24 ετών, 2η αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5-14 ετών και 3η αιτία θανάτου για τις ηλικίες 30-44, ενώ αυξητική τάση παρουσιάζουν οι μόνιμες αναπηρίες λόγω τραυματισμών. Ο βασικότερος ωστόσο παράγοντας για τα μεγάλα ποσοστά νεανικής θνησιμότητας από τραυματισμούς σε τροχαία δυστυχήματα είναι η ελλιπής ενημέρωση και εκπαίδευση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας και η μη τήρηση των σχετικών νόμων». Είναι γνωστά και τα στοιχεία που πρόσφατα παρουσίασε στη Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας ο Αναστάσιος Μαρκουίζος (γνωστότερος ως Ιαβέρης) σύμφωνα με τα οποία «μέσα σε ένα χρόνο είχαμε 1.600 νεκρούς και 20.000 τραυματίες σε τροχαία ατυχήματα. Κάθε ημέρα έχουμε πέντε νεκρούς, πέντε τετραπληγικούς, 10 παραπληγικούς, 60 τραυματίες, ενώ δεκάδες χιλιάδες ευρώ είναι το κόστος σε υλικές ζημιές». ΕΛΕΓΧΟΙ Οι συλλήψεις 30 οδηγών, έγιναν μόνο την περασμένη Δευτέρα μετά από «στοχευμένους αστυνομικούς ελέγχους» σε όλη τη Θεσσαλία, έλεγχοι ενταγμένοι «στο πλαίσιο του γενικού επιχειρησιακού σχεδιασμού της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλίας για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας». Σύμφωνα λοιπόν με χθεσινή ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. «ελέγχθηκαν 1.963 άτομα και 1.725 οχήματα» ενώ «προσήχθησαν 53 άτομα. Συνελήφθησαν 51 άτομα και συγκεκριμένα: 30 άτομα από τα οποία 27 ημεδαποί και 3 αλλοδαποί (1 υπήκοος Βουλγαρίας και 2 υπήκοοι Αλβανίας), για στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης». Οι άλλες 21 συλλήψεις αφορούν σε άλλα αδικήματα (περί μέθης, ναρκωτικών, αλλοδαπών κλπ). «Γνωστές» σε όλους είναι και οι παραβάσεις που βεβαιώνονται στους τροχονομικούς ελέγχους. Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. «βεβαιώθηκαν 556 παραβάσεις και συγκεκριμένα: 537 παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ήτοι: 3 για μέθη, 2 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, 4 για κίνηση στην αντίθετη λωρίδα κυκλοφορίας, 3 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, 17 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας, 20 για μη χρήση προστατευτικού κράνους, 7 για ΚΤΕΟ, 112 για υπέρβαση ορίου ταχύτητας, 7 για χρήση κινητού τηλεφώνου, 2 για φθαρμένα ελαστικά, 360 λοιπές παραβάσεις» καταλήγει η ΕΛ.ΑΣ.

( 21/5/2016, Συντάκτης: Β. ΚΑΚΑΡΑΣ  - αναδημοσίευση  από http://www.eleftheria.gr/%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1/%CE%BB%CE%AC%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B1/item/113737-%C2%AB%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CE%AC%CF%81%CE%B5%CF%82%C2%BB-%CF%87%CF%89%CF%81%CE%AF%CF%82-%CE%B4%CE%AF%CF%80%CE%BB%CF%89%CE%BC%CE%B1.html#sthash.OxZIx2pF.dpuf )
 
NEWSDESK
Ο Φέτελ στην κόψη του ξυραφιού...
17/Ιουλ/2019
Ο Αντιαθλητικός και το Αρχοντόπουλο...
08/Ιουλ/2019
Αφιέρωμα Νίκι Λάουντα “Δεν ήταν ατύχημα ήταν βλάβη”!
27/Μαϊου/2019
Grand Prix Κίνας Προεπισκόπηση: Τιτανομαχία για το 1000ό
14/Απρ/2019
« επιστροφή
ΙΟΑΣ
 
τηλ. επικοινωνίας
+30 210-86.20.150
 
NEWSLETTER
Security Code *:
FOLLOW US
 
Κεντρικά γραφεία
Νεμέσεως 2, 112 53 Αθήνα, Τηλ.: +30.210-86.20.150, FAX: +30.210-86.20.007, e-mail:info@ioas.gr

Κέντρο Πληροφόρησης για την οδική Ασφάλεια
Πεσμαζόγλου 5 & Σταδίου, Στοά του Βιβλίου, 105 64 Αθήνα, Τηλ.: +30.210-32.11.051

Παράρτημα Δυτικής Ελλάδος
Κτίριο Διοίκησης και Λειτουργίας της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, 30020 Αντίρριο

Εθνικό Κέντρο Οδικής Ασφάλειας (Προσεχώς)
Λεωφ. Μεσογείων 156, 155 10 Χολαργός (πλησίον ΚΤΕΟ Αθήνας)
© 2019 Ι.Ο.ΑΣ. All rights reserved. Links
Site by overron  |   incom cms  |   web promotion