- Παρεμβάσεις που σώζουν ζωές ενισχύοντας την Οδική Ασφάλεια: Μια πρωτοβουλία του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) Πάνος ΜυλωνάςΠαρεμβάσεις που σώζουν ζωές ενισχύοντας την Οδική Ασφάλεια: Μια πρωτοβουλία του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) Πάνος Μυλωνάς
Στο πλαίσιο του έργου του, για μια ασφαλέστερη οδική χρήση και συμπεριφορά, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» ανέλαβε τη χρηματοδότηση και υλοποίηση έξυπνων υποδομών με εγκαταστάσεις ενισχυμένης προειδοποιητικής σήμανσης σε επικίνδυνα σημεία του οδικού άξονα Χαλκίδας-Ψαχνών (ΕO-77 της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας), όπου χρονίζει το θέμα των θανατηφόρων τροχαίων και είχε παρατηρηθεί έξαρση αυτών.
Η πρωτοβουλία του Ινστιτούτου υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία, την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, τους Δήμους Χαλκιδέων και Διρφύων-Μεσσαπίων και το διεθνές Ίδρυμα «Safer Roads Foundation» (SRF) του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ο εγκατεστημένος εξοπλισμός σήμανσης περιλαμβάνει 18 πινακίδες σήμανσης καθώς και 4 έξυπνες πινακίδες ραντάρ (VMS)EVOLIS ενεργού μέτρησης της ταχύτητας των οχημάτων. Η εγκατάσταση του εν λόγω εξοπλισμού όπως και η προμήθειά του αποτελεί προσφορά του Ινστιτούτου με την οικονομική υποστήριξη του Safer Roads Foundation (SRF) του Ηνωμένου Βασιλείου.
Του έργου προηγήθηκε μελέτη και ανάλυση των στοιχείων των θανατηφόρων τροχαίων συμβάντων της περιοχής και έχει παραδοθεί στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, του Δήμου Χαλκιδέων και του Δήμου Διρφύων-Μεσσαπίων ανά τμήμα δικαιοδοσίας τους, όπου έχουν πλέον την πλήρη κατοχή και ευθύνη της ορθής λειτουργίας και συντήρησης του.
Σε συνέχεια των παρεμβάσεων, το Ινστιτούτο ξεκίνησε έρευνα τον Μάιο του 2022 που συνεχίζεται, προσβλέποντας σε μία μακροχρόνια αποτύπωση της συμπεριφοράς των διερχόμενων οδηγών.
Τα συμπεράσματα των πρώτων εκθέσεων της έρευνας κρίνονται ιδιαίτερα ενθαρρυντικά καθώς αποτυπώνεται μετρήσιμα πως όταν οι οδηγοί αντιλαμβάνονται ότι η οδική τους συμπεριφορά ελέγχεται, επιδρά σημαντικά στην τελική τους απόκριση και συμμορφώνονται με το νόμιμο όριο της ταχύτητας.
Η υλοποίηση των πιλοτικών παρεμβάσεων για την ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας σε σημεία του οδικού άξονα Χαλκίδας-Ψαχνών αποτυπώθηκε σε βίντεο ντοκιμαντέρ που παρήγαγε το Ινστιτούτο και το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ.
Η τοποθέτηση ηλεκτρονικών πινακίδων φαίνεται πως είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος ελέγχου και συμμόρφωσης των οδηγών με το νόμιμο όριο ταχύτητας. Σε συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία και την Πολιτεία μπορούν να τεθούν προτεραιότητες και στόχοι ως προς την αξιοποίηση ανάλογων μεθόδων για τη διαμόρφωση και περαιτέρω χάραξη στρατηγικών που θα ενισχύσουν το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας στη χώρα και την προστασία της ζωής στο δρόμο.
Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς ευχαριστεί θερμά την Ελληνική Αστυνομία (ΕΛ.ΑΣ.) και το διεθνές Ίδρυμα «Safer Roads Foundation» (SRF) για την καθοριστική συμβολή τους στην υλοκποίηση του προγράμματος.
Περισσότερες πληροφορίες: 210 8620150, www.ioas.grΒΙΝΤΕΟΠαρεμβάσεις που σώζουν ζωές ενισχύοντας την Οδική ΑσφάλειαNEWSDESKΠαρεμβάσεις για την ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας σε τμήμα υψηλής επικινδυνότητας της Ε.Ο. 77 στην Εύβοια 202221/Ιουν/2022Ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας στα Λουτρά Αιδηψού με πινακίδες STOP τελευταίας τεχνολογίας 202124/Ιαν/2022 - Παρεμβάσεις για την ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας σε τμήμα υψηλής επικινδυνότητας της Ε.Ο. 77 στην Εύβοια 2022Παρεμβάσεις για την ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας σε τμήμα υψηλής επικινδυνότητας της Ε.Ο. 77 στην Εύβοια 2022Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» στο πλαίσιο παρεμβάσεων για την ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας σε τμήμα υψηλής επικινδυνότητας της Ε.Ο. 77 στην Εύβοια, όπου έχει σημειωθεί πλήθος θανατηφόρων δυστυχημάτων επί σειρά ετών, ολοκλήρωσε σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες τις ακόλουθες παρεμβάσεις στις υποδομές με την τοποθέτηση:
- 38 πινακίδων (Π-21) σε διαβάσεις πεζών
- Δύο προειδοποιητικών πινακίδων για σχολική ζώνη
- 24 πινακίδων επισήμανσης μεγάλης επικινδυνότητας – ορίου 50 χλμ./ώρα και προειδοποίησης ελέγχου παραβάσεων με τεχνικά μέσα
- 4 πινακίδων μεταβλητών μηνυμάτων (VMS) με ραντάρ και ένδειξη ταχύτητας οι οποίες διαθέτουν τη δυνατότητα καταγραφής δεδομένων για παραβιάσεις των ορίων ταχύτητας και το σχετικό τύπο των οχημάτων
- 2 προειδοποιητικών πινακίδων μεγάλων διαστάσεων
- Δύο πινακίδων STOP καθώς και την αντικατάσταση των διαγραμμίσεων (οριζόντιας σήμανσης) και 14 διαβάσεων πεζών με νέες από ψυχροπλαστικό υλικό με υαλοσφαιρίδια.
- Ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας στα Λουτρά Αιδηψού με πινακίδες STOP τελευταίας τεχνολογίας 2021 Ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας στα Λουτρά Αιδηψού με πινακίδες STOP τελευταίας τεχνολογίας 2021Για να ενισχυθεί η Οδική Ασφάλεια στην περιοχή Θερμοποτάμου στα Λουτρά Αιδηψού τοποθετήθηκαν από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με το Δήμο Ιστιαίας-Αιδηψού 6 προειδοποιητικές πινακίδες STOP διαμέτρου 90 εκ. με φωτοβολταϊκά πάνελ και ενσωματωμένα LEDs .
Οι νέες πινακίδες είναι μεγαλύτερες σε μέγεθος, ευκρινέστερες και παρέχουν πολύ καλύτερη ορατότητα. Με αυτή τη βελτιωτική προσθήκη, οι οδηγοί της περιοχής μπορούν να κυκλοφορούν πλέον με μεγαλύτερη ασφάλεια στο «δύσκολο» δρόμο της οδού Θερμοποτάμου. Η τοποθέτηση έγινε και πάλι με τη συνεργασία του ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς», του Safer Roads Foundation και του Δήμου Ιστιαίας-Αιδηψού.
- Βελτιώσεις Δικτύου 2010Βελτιώσεις Δικτύου 2010Βελτιώσεις στην υποδομή και τον εξοπλισμό μετά από επισημάνσεις - συνεργασία με αρμόδιες Υπηρεσίες (ΥΠΕΧΩΔΕ, Δήμων κλπ), με τοποθέτηση βραχιόνων σε υφιστάμενους ιστούς σηματοδότες στις παρακάτω θέσεις.Χρονικό διάστημα: Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος 2010. Ειδικότερα
Αιόλου
Αρσάκη
Στοα Βιβλίου
Πεσματζόγλου
Δραγατσανίου
Παπαρηγοπούλου
Χρήστου Λαδά
Βασ. ΓεωργίουΕπί της Βασ. Γεωργίου στη διασταύρωση με την οδό Σταδίου
- Βελτιώσεις Δικτύου 2008-2010Βελτιώσεις Δικτύου 2008-2010Βελτιώσεις στην υποδομή και τον εξοπλισμό μετά από επισημάνσεις - συνεργασία με αρμόδιες Υπηρεσίες (ΥΠΕΧΩΔΕ, Δήμων κλπ).
Επί της Λεωφόρου Κηφισίας στις διασταυρώσεις με τις οδούς
Ευρυτανίας
Αρκαδίας
Κορινθίας
Λαρίσσης
Τρικάλλων
Ερυθρού Σταυρού
Επί της Πατησίων στις διασταυρώσεις με τις οδούς (και στις δύο κατευθύνσεις)
Κατεύθυνση προς Ομόνοια
Αγαθουπόλεως
Μιθύμνης
Σπάρτης
ΚύπρουΚνωσσού
ΣίφνουΣκιάθου
Ιακωβάτων
Κατεύθυνση προς Πατήσια
Αγαθουπόλεως
Θήρας
ΜιθύμνηςΚύπρου
ΚαλλιφροναΛέσβουΑνάφης
ΚύθνουΣκιάθουΓρηγοροβίου - Νέα πινακίδα - ραντάρ στο δρόμο Κορίνθου-ΠατρώνΝέα πινακίδα - ραντάρ στο δρόμο Κορίνθου-Πατρών
Λειτούργησε και πάλι η πινακίδα - ραντάρ στο δρόμο Κορίνθου-Πατρών, χάρη στην ευγενική υποστήριξη του κυρίου Παύλου Μαρούκλα και της εταιρείας του Top Vision, που κατασκεύασε και προσέφερε αφιλοκερδώς στο Ινστιτούτο νέα πινακίδα - ραντάρ σε αντικατάσταση εκείνης που είχε κλαπεί τον Ιούνιο του 2008.
Σημειώνεται ότι στόχος της τοποθέτησης της πινακίδας είναι η άμεση ενημέρωση των διερχομένων οδηγών για την ταχύτητα που κινούνται ώστε να οδηγούν με σύνεση. Επιπλέον τα στοιχεία που καταγράφονται στην μνήμη του συστήματος, συγκεντρώνονται και αξιολογούνται από το Ινστιτούτο μόνο για λόγους έρευνας και πρόληψης των τροχαίων ατυχημάτων (Μάιος 2009).
- Καστέλλα ΧαλκίδαςΚαστέλλα ΧαλκίδαςΥλοποιήθηκε έργο πεζοδιάβασης με φωτεινή σηματοδότηση έξω από το δημοτικό σχολείο Καστέλλας του Δήμου Μεσσαπίων στο Νομό Εύβοιας
Σύμφωνα με μελέτη που εκπονήθηκε από το Ι.Ο.ΑΣ. και υποβλήθηκε στο Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. για έγκριση, υλοποιήθηκε έργο πεζοδιάβασης με φωτεινή σηματοδότηση έξω από το δημοτικό σχολείο Καστέλλας του Δήμου Μεσσαπίων στο Νομό Εύβοιας, από όπου διέρχονται καθημερινά οι μαθητές και οι κηδεμόνες τους και βρίσκεται στον κεντρικό οδικό άξονα. Στα εγκαίνια παρευρέθηκαν ο Αντιδήμαρχος, κος Α. Σπανός, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου, οι Βουλευτές του Νομού κκ. Παπαγεωργίου και Περλεπέ, ο Υποδιοικητής Τροχαίας Αστυνόμος Α΄ κος Μπαμπαράκος Αναστάσιος, οι δάσκαλοι και όλοι οι μαθητές με τους γονείς τους. Η διευθύντρια του σχολείου κα Π. Μπαμπέ ευχαρίστησε την Πρόεδρο του Ινστιτούτου και της πρόσφερε λεύκωμα με ζωγραφιές των παιδιών για το φανάρι και την κυκλοφορία στους δρόμους, καθώς και λουλούδια με τις ευχαριστίες των παιδιών. Τις ευχαριστίες τους εξέφρασαν επίσης ο Αντιδήμαρχος κ. Σπανός και ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής. Τέλος, εκδόθηκε από το Ινστιτούτο ειδικό έντυπο για τους επαγγελματίες οδηγούς της περιοχής (Καστέλλα Χαλκίδας, 23 Μαρτίου 2009).
- Δημιουργία διάβασης πεζών στη Λεωφ. ΠοσειδώνοςΔημιουργία διάβασης πεζών στη Λεωφ. ΠοσειδώνοςΜετά από επισημάνσεις και αιτήματα πολιτών και σχετικής αυτοψίας από το Ι.Ο.ΑΣ., το Ινστιτούτο παρέδωσε μελέτη στο Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. σχετικά με τη δημιουργία διάβασης πεζών, ρυθμιζόμενη από φωτεινούς σηματοδότες στη Λεωφ. Ποσειδώνος μεταξύ των Οδών Μερώπης & Ναυσικάς του Δήμου Γλυφάδας η οποία υλοποιήθηκε από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και ολοκληρώθηκε το Φεβρουάριο 2009.
- Φωτεινή σηματοδότηση σε διάβαση πεζών στη Λεωφ. Ποσειδώνος (Μερώπης & Ναυσικάς)Φωτεινή σηματοδότηση σε διάβαση πεζών στη Λεωφ. Ποσειδώνος (Μερώπης & Ναυσικάς)Μετά από επισημάνσεις και αιτήματα πολιτών και σχετικής αυτοψίας από το Ι.Ο.ΑΣ., το Ινστιτούτο παρέδωσε μελέτη στο Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. σχετικά με τη δημιουργία διάβασης πεζών, ρυθμιζόμενη από φωτεινούς σηματοδότες στη Λεωφ. Ποσειδώνος μεταξύ των Οδών Μερώπης & Ναυσικάς του Δήμου Γλυφάδας η οποία υλοποιήθηκε από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και ολοκληρώθηκε το Φεβρουάριο 2009.
- Πινακίδες επισήμανσης στην Παλαιά ΕΟ Κορίνθου-ΠατρώνΠινακίδες επισήμανσης στην Παλαιά ΕΟ Κορίνθου-Πατρών
Μετά από αίτημα της Τροχαίας Αιγίου για την τοποθέτηση πινακίδων, όμοιων με αυτές που έχει τοποθετήσει το Ι.Ο.ΑΣ. στην Νέα Εθνική Οδό Κορίνθου-Πατρών, σε συγκεκριμένο σημείο της περιοχής όπου συμβαίνουν πολλά σοβαρά και θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, το Ι.ΟΑΣ. έχει τοποθετήσει δύο πινακίδες επισήμανσης επικινδυνότητας του σημείου στο 94,3 χλμ της Παλαιάς Εθνικής Οδού Κορίνθου-Πατρών.
- Φωτεινή σηματοδότηση δημοτικου Καστέλλας ΕύβοιαςΦωτεινή σηματοδότηση δημοτικου Καστέλλας Εύβοιας
Σύμφωνα με μελέτη που εκπονήθηκε από το Ι.Ο.ΑΣ. και υποβλήθηκε στο Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. για έγκριση, τοποθετήθηκε στις αρχές του έτους 2009 με δαπάνες του Ι.Ο.ΑΣ. φωτεινή σηματοδότηση έξω από το δημοτικό σχολείο Καστέλλας του Νομού Εύβοιας, από όπου διέρχονται καθημερινά οι μαθητές και οι κηδεμόνες τους και βρίσκεται στον κεντρικό οδικό άξονα.
- Φωτεινή σηματοδότηση σε διάβαση πεζών στη Λεωφ. ΠοσειδώνοςΦωτεινή σηματοδότηση σε διάβαση πεζών στη Λεωφ. ΠοσειδώνοςΥλοποιείται εντός του έτους το έργο της εγκατάστασης φωτεινής σηματοδότησης σε διάβαση πεζών στη Λεωφ. Ποσειδώνος από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. μετά από πρόταση του Ι.Ο.ΑΣ. εκφράζοντας το αίτημα και τις επισημάνσεις των πολιτών για την επικινδυνότητα του σημείου.
- PIN Project – Κάρφωσέ τοPIN Project – Κάρφωσέ το
Οργάνωση Δικτύου Εθελοντών Πανελλαδικά με την ενεργή συμμετοχή των πολιτών που επισημαίνουν και αξιολογούν επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου. Οι εθελοντές μας οργανώνονται και συντονίζονται ανά Περιφέρεια και ανά Δήμο και α ξιοποιούν την εφαρμογή του PIN Project. Η ομάδα MSFree.gr υλοποιώντας την εφαρμογή «PIN Project – Κάρφωσέ το» σχεδίασε ένα micro site με διαρκή υποστήριξη και διέθεσε την εφαρμογή στο Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» χρησιμοποιώντας τη νέα τεχνολογία για την επίλυση των καθημερινών προβλημάτων στους δρόμους.
Το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» αγκάλιασε από την αρχή την προσπάθεια αυτή και με την εμπειρία του βοήθησε στη διαμόρφωση των υποδειγμάτων εισαγωγής στοιχείων που συμπληρώνουν οι χρήστες, ενώ από το Δεκέμβριο 2007 δραστηριοποίησε τους εθελοντές του σε ένα πρόγραμμα επαλήθευσης, φωτογράφισης, αξιολόγησης και επισήμανσης στους αρμόδιους φορείς των προβλημάτων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια.
[Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε το video: http://technologein.pathfinder.gr/pin-project] - Τοποθέτηση πινακίδων σε ΕΟ Κορίνθου-Πατρών.Τοποθέτηση πινακίδων σε ΕΟ Κορίνθου-Πατρών.
Υλοποίηση έργου τοποθέτησης πινακίδων επισήμανσης δυσχερών τμημάτων στον οδικό άξονα Κορίνθου-Πατρών. Το Ινστιτούτο ανέλαβε τη μελέτη, τον εντοπισμό των επικίνδυνων σημείων, το σχεδιασμό των πινακίδων και την επίβλεψη εγκατάστασής τους βάσει Ευρωπαϊκών προδιαγραφών με τη συμβουλευτική υποστήριξη συγκοινωνιολόγων και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC). Το έργο υλοποιήθηκε προκειμένου να συμβάλει στη μείωση των ατυχημάτων στην εν λόγω περιοχή επηρεάζοντας την οδηγική συμπεριφορά των μετακινουμένων, μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευής του νέου δρόμου. Το έργο χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από πόρους του Ινστιτούτου.
- Τοποθέτηση ανηρτημένων φωτεινών σηματοδοτώνΤοποθέτηση ανηρτημένων φωτεινών σηματοδοτών
Ολοκλήρωση του έργου της βελτίωσης ορατότητας φωτεινών σηματοδοτών σε διασταυρώσεις οδών στο κέντρο της Αθήνας σε συνεργασία με το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Μετά την εκπόνηση σχετικής μελέτης ολοκληρώθηκε η τοποθέτηση ανηρτημένων φωτεινών σηματοδοτών (σε βραχίονα) συμβάλλοντας στην ασφαλέστερη κυκλοφορία των οδηγών καθώς και των πεζών. Συνολικά οι βελτιώσεις έγιναν σε 22 σημεία στην Αθήνα επί των Λεωφόρων Πανεπιστημίου, Μεσογείων, Βασ. Σοφίας, Βασ. Κωνσταντίνου, Αμαλίας και της οδού Φιλελλήνων. Το Ινστιτούτο ανέλαβε την οικονομική υποστήριξη του έργου που συμβάλλει στη βελτίωση της ορατότητας στους σηματοδοτούμενους κόμβους εξασφαλίζοντας συνθήκες μεγαλύτερης ασφάλειας για τους πολίτες.
- 1η ηλεκτρονική πινακίδα 146,7km1η ηλεκτρονική πινακίδα 146,7km
Τέθηκε σε λειτουργία η πρώτη ηλεκτρονική πινακίδα που τοποθετήθηκε στο 146,7 χιλιόμετρο, κατεύθυνσης κυκλοφορίας από Πάτρα προς Αθήνα με στόχο τη μείωση της ταχύτητας των διερχόμενων οδηγών. Το εγχείρημα που είχε αποφασιστεί από το Δ.Σ. του Ινστιτούτου απαίτησε ενέργειες και χρονοβόρες διαδικασίες για την υλοποίηση του, καθόσον συνεργάστηκαν πολλοί φορείς του Δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα μέχρι την ολοκλήρωσή του (ΥΠΕΧΩΔΕ, ΤΕΟ, ΠΕΡΙΦ. ΔΥΤ.ΕΛΛΑΔΟΣ, ΔΕΣΕ-ΠΔΕ, ΔΕΗ κ.α.).
- Βελτιώσεις στην υποδομή και τον εξοπλισμόΒελτιώσεις στην υποδομή και τον εξοπλισμό
Βελτιώσεις στην υποδομή και τον εξοπλισμό μετά από επισημάνσεις - συνεργασία με αρμόδιες Υπηρεσίες (ΥΠΕΧΩΔΕ, Δήμων κλπ).
Χρονικό διάστημα: Νοέμ.2006-Νοέμβριος 2007. Ειδικότερα:
1. Βελτίωση ορατότητας φωτεινών σηματοδοτών στις εξής τοποθεσίες:
Λ. Μεσογείων, διασταύρωση με Περικλέους
Λ. Μεσογείων, διασταύρωση με Χαλανδρίου
Λ. Βασ. Σοφίας, διάβαση πεζών στο Νοσοκομείο Αρεταίειο
Λεωφόρος Κηφισίας, στις διασταυρώσεις με τις οδούς:
Αγ. Φιλοθέης (κατεύθυνση προς Κηφισιά) Δήμου ΧαλανδρίουΑγ. Φιλοθέης (κατεύθυνση προς Αθήνα) Δήμου Φιλοθέης
Στεφ. Δέλτα (κατεύθυνση προς Αθήνα) Δήμου Φιλοθέης
Ελίκωνος (κατεύθυνση προς Αθήνα) Δήμου Π. Ψυχικού
Επί της Λεωφόρου Βασ. Σοφίας, σε διασταύρωση με την οδό Ζαχάρωφ Δήμου Αθηναίων
2. Τοποθέτηση βραχιόνων σε υφιστάμενους ιστούς σηματοδότησης, στις εξής θέσεις:
Επί της Λεωφ. Μεσογείων, στις διασταυρώσεις της με τις οδούς:
Αναστάσεως, κατεύθυνση Γέρακα
Περικλέους, κατεύθυνση ΓέρακαςΧαλανδρίου και οι 2 κατευθύνσειςΑγ. Ιωάννου/Ελπίδος και οι 2 κατευθύνσειςΣτο Κόμβο στη περιοχή Hilton, επί της Λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας στις κατευθύνσεις:
Από Λεωφ. Κηφισιάς προς Σύνταγμα
Από Λεωφ. Βασ. Αλεξάνδρου προς Σύνταγμα
Επί της Λεωφόρου Πανεπιστημίου, στις διασταυρώσεις με τις οδούς:
ΠεσμαζόγλουΧαρ. Τρικούπη
Εμ. Μπενάκη
Πατησίων
Επί της Οδού 3ης Σεπτεμβρίου σε διασταύρωση της με τη Πλατεία ΟμονοίαςΕπί της Οδού Φιλελλήνων, στις διασταυρώσεις με τις οδούς:
Όθωνος
Ξενοφώντος
Γ. Σουρή
Επί της Λεωφόρου Αμαλίας σε διασταύρωση με το πεζόδρομο της οδού Διονυσίου ΑεροπαγίτουΣτη διάβαση Πεζών μπροστά από το Παναθηναϊκό Στάδιο στις κατευθύνσεις:
κατεύθυνση προς Λεωφόρο Κηφισίας
κατεύθυνση προς Λεωφόρο Συγγρού
Οδός 3ης Σεπτεμβρίου στις διασταυρώσεις με τις οδούς:
Σατωβριάνδου - Βερανζέρου - Χαλκοκονδύλη - Καποδιστρίου - Σολομού - Στουρνάρα - Μάρνης - Αβέρωφ - Ηπείρου - Ιουλιανού - Φερρών - Γκίλφορντ - Χέυδεν - Δεριγνύ - Κοδρικτώνος - Πιπίνου - Ιθάκης - Κεφαλληνίας
Σε εξέλιξη η τοποθέτηση βραχιόνων σε υφιστάμενους ιστούς σηματοδότησης, στις εξής θέσεις:Λεωφ. Κηφισίας στις διασταυρώσεις με τις οδούςΕυρυτανίας - Αρκαδίας - Κορινθίας - Λαρίσσης - Τρικάλλων - Ερυθρού Σταυρού - Πανόρμου - Κηφισίας
Οδός Πατησίων στις διασταυρώσεις με τις οδούς (και στις δύο κατευθύνσεις)
Αγαθουπόλεως - Θήρας - Μιθυμνης - Τενέδου - Κύπρου - Καλλίφρονα - Λέσβου - Ανάφης - Κύθνου - Σκιάθου - Γρηγοροβίου
- ΑΦΑΙΡΕΣΗ-ΚΛΟΠΗ ΠΙΝΑΚΙΔΑΣ ΜΕ ΡΑΝΤΑΡ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ-ΠΑΤΡΩΝΑΦΑΙΡΕΣΗ-ΚΛΟΠΗ ΠΙΝΑΚΙΔΑΣ ΜΕ ΡΑΝΤΑΡ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ-ΠΑΤΡΩΝ
Το Διοικητικό Συμβούλιο και οι συνεργάτες του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας - Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» εκφράζουν τη λύπη και τον προβληματισμό τους για την αφαίρεση-κλοπή της πινακίδας με ραντάρ που είχε τοποθετηθεί στο δρόμο Κορίνθου-Πατρών, μετά τον κόμβο του Δερβενίου, κατεύθυνση προς Πάτρα, στο 143 χλμ.
Η πινακίδα διαστάσεων 1,20x0,80 εκ. έχει ενσωματωμένο ραντάρ με υπολογιστή καταγραφής δεδομένων (ορίων ταχύτητας) και οθόνη μεταβλητών μηνυμάτων (VMS) όπου αναγράφεται η ταχύτητα των διερχομένων οχημάτων. Στόχος της τοποθέτηση της πινακίδας είναι η καταγραφή της ταχύτητας των διερχομένων οχημάτων σε φωτεινό πλαίσιο ώστε οι οδηγοί να βλέπουν την ταχύτητά τους και να οδηγούν με σύνεση.
Για την αδειοδότηση και κατασκευή του έργου απαιτήθηκε διάστημα ενός έτους. Η ανάληψη του κόστους προμήθειας και τοποθέτησης έγινε από τις εισφορές των Μελών του Ινστιτούτου ενώ η ρευματοδότηση της πινακίδας έχει υποστηριχτεί οικονομικά από τη ΔΕΗ.
Οι τοπικές Αρχές διερευνούν το θέμα σε συνεργασία με το Ινστιτούτο. Η ενέργεια αφαίρεση-κλοπής της πινακίδας δεν αποτελεί μόνο ποινικό αδίκημα αλλά και ηθικό όταν πολίτες και φορείς στηρίζουν μια ενέργεια που στοχεύει στην πρόληψη και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων σε μια άκρως βεβαρυμμένη περιοχή.
Παρακαλείται όποιος γνωρίζει κάτι σχετικά με το θέμα να επικοινωνήσει με την Αστυνομία ή με το Ινστιτούτο (τηλ. 210-8620150, 6977-325716). - Τοποθέτηση πινακίδων επισήμανσης δυσχερών τμημάτων στον οδικό άξονα ΚΟΡΙΝΘΟΥ-ΠΑΤΡΩΝΤοποθέτηση πινακίδων επισήμανσης δυσχερών τμημάτων στον οδικό άξονα ΚΟΡΙΝΘΟΥ-ΠΑΤΡΩΝ
Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (Ι.Ο.ΑΣ. – http://www.ioas.gr/) στην προσπάθεια να συμβάλει με έργα που μπορούν να αποτρέψουν θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα ανέλαβε την πρωτοβουλία της τοποθέτησης 22 πινακίδων που επισημαίνουν τα πλέον επικίνδυνα σημεία του οδικού άξονα Κορίνθου-Πατρών.
Το Ινστιτούτο εκπόνησε τη μελέτη, τον εντοπισμό των επικίνδυνων σημείων, το σχεδιασμό των πινακίδων και την επίβλεψη εγκατάστασής τους βάσει Ευρωπαϊκών προδιαγραφών με τη συμβουλευτική υποστήριξη συγκοινωνιολόγων και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC).
Η μελέτη του Ινστιτούτου που υποβλήθηκε στις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ, έγινε στα πλαίσια των στόχων του για πρόληψη και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας και συγκεκριμένα στην εν λόγω περιοχή στην προσπάθεια να επηρεάσει την οδηγική συμπεριφορά των μετακινουμένων, μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευής του νέου δρόμου.
Η τοποθέτηση των πινακίδων έγινε στις χιλιομετρικές θέσεις που αναφέρονται στον παρακάτω πίνακα, ενώ ηλεκτρονικές πινακίδες με στόχο τη μείωση της ταχύτητας των διερχόμενων οδηγών έχουν ήδη τοποθετηθεί από το Ινστιτούτο στον ίδιο οδικό άξονα.
Το έργο χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από πόρους του Ινστιτούτου.Επικίνδυνες Θέσεις – Τοποθέτηση πινακίδων στην Ν.Ε.Ο. Κορίνθου – Πατρών
Τμήμα (χιλιομετρική θέση) α/α Κατεύθυνση προς Πάτρα Κατεύθυνση προς Αθήνα 1 94+900 96+900 2 101+000 103+200 3 108+700 109+800 4 111+100 114+200 5 117+000 117+500 6 118+700 121+250 7 125+400 126+800 8 132+800 135+900 9 164+500 167+100 10 168+000 170+100 11 178+900 179+100 Ηλ.πινακίδα 143+300 146+700
NEWSDESKΠαρεμβάσεις που σώζουν ζωές ενισχύοντας την Οδική Ασφάλεια: Μια πρωτοβουλία του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) Πάνος Μυλωνάς09/Αυγ/2024Παρεμβάσεις για την ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας σε τμήμα υψηλής επικινδυνότητας της Ε.Ο. 77 στην Εύβοια 202221/Ιουν/2022Ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας στα Λουτρά Αιδηψού με πινακίδες STOP τελευταίας τεχνολογίας 202124/Ιαν/2022 - Η Πρώτη Ηλεκτρονική ΠινακίδαΗ Πρώτη Ηλεκτρονική Πινακίδα
Όπως μας ενημερώνει το Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου μας κ.Στέλιος Ευσταθιάδης (και βλέπετε στις συνημμένες φωτογραφίες) ήδη είναι σε λειτουργία η πρώτη ηλεκτρονική πινακίδα που τοποθετήθηκε στο 146,7 περίπου χιλιόμετρο, κατεύθυνσης κυκλοφορίας από Πάτρα προς Κόρινθο πριν τη γέφυρα Αιγείρας.
Μετά την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου, απαιτήθηκαν ενέργειες και διαδικασίες για την υλοποίηση του έργου καθόσον ενεπλάκησαν πολλοί φορείς του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα μέχρι την ολοκλήρωσή του (ΥΠΕΧΩΔΕ, ΤΕΟ, ΠΕΡΙΦ. ΔΥΤ.ΕΛΛΑΔΟΣ, ΔΕΣΕ-ΠΔΕ, ΔΕΗ κ.α.).
NEWSDESKΠαρεμβάσεις που σώζουν ζωές ενισχύοντας την Οδική Ασφάλεια: Μια πρωτοβουλία του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) Πάνος Μυλωνάς09/Αυγ/2024Παρεμβάσεις για την ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας σε τμήμα υψηλής επικινδυνότητας της Ε.Ο. 77 στην Εύβοια 202221/Ιουν/2022Ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας στα Λουτρά Αιδηψού με πινακίδες STOP τελευταίας τεχνολογίας 202124/Ιαν/2022