Η Ευρώπη πρέπει να ενισχύσει την ασφάλεια των ποδηλατών και πεζών.
Η Ευρώπη πρέπει να ενισχύσει την ασφάλεια των ποδηλατών και πεζών.

 

Αθήνα, 4/6/2015

 

Δελτίο τύπου

 

Η Ευρώπη πρέπει να ενισχύσει την ασφάλεια των ποδηλατών και πεζών.

 


  

 

·  138.400 πεζοί και ποδηλάτες έχασαν τη ζωή τους στο δρόμο τα τελευταία 12 χρόνια.

·  Η Ε.Ε. έχει προγραμματίσει να αναθεωρήσει τους κανόνες ασφαλείας των οχημάτων: Οι ακτιβιστές ζητούν να συμπεριληφθούν οι νέες τεχνολογίες ασφάλειας ως κριτήριο - Τα τεστ προστασίας πεζών στα νέα αυτοκίνητα πρέπει να αναβαθμιστούν και να επεκταθούν και στην προστασία των ποδηλατών.

·  Τα μέλη κράτη της Ε.Ε. να εφαρμόσουν τις ζώνες κυκλοφορίας των 30 km/h σε κατοικημένες περιοχές.

 

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» ενεργό Μέλος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) ανακοινώνει στοιχεία και την 29η έκθεση PIN flash επισημαίνοντας τα ακόλουθα:

 

7.600 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους καθώς ποδηλατούσαν ή περπατούσαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2013 σύμφωνα με νέα έρευνα, αριθμός ίσος με το να χάνονται κάθε εβδομάδα οι επιβάτες ενός γεμάτου εμπορικού αεροσκάφους.

 

Σύμφωνα με τη νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) οι ευάλωτοι χρήστες του δρόμου χρειάζονται περισσότερη προσοχή διότι ο αριθμός αυτών που χάνουν τη ζωή τους μειώνεται με πολύ αργό ρυθμό σε σχέση με τους κατόχους οχημάτων. Τα τελευταία δέκα χρόνια οι θάνατοι πεζών και ποδηλατών μειώθηκαν κατά 41% και 37% αντίστοιχα, την ίδια στιγμή που το ποσοστό για τους κατόχους οχημάτων μειώθηκε κατά 53%.

 

Από το 2010 η μείωση του αριθμού των θανάτων πεζών και ποδηλατών επιβραδύνθηκε αξιοσημείωτα με τα νούμερα να πέφτουν μόνο κατά 10% και 3% αντίστοιχα μεταξύ 2010 και 2013.

Ο κίνδυνος να χάσει τη ζωή του στο δρόμο κάποιος ως πεζός διαφέρει σημαντικά μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών. Είναι χαμηλότερο στην Ολλανδία και στη Σκανδιναβία αλλά 6 φορές μεγαλύτερο στη Λετονία, τη Λιθουανία, την Πολωνία και τη Ρουμανία. Η Λετονία και η Λιθουανία ανταποκρίνονται σε αυτή την πρόκληση με το να επιτύχουν την πιο γρήγορη μείωση των ποσοστών κινδύνου ενώ η χώρα μας βρίσκεται 4 μονάδες πάνω από το μέσο όρο της Ε.Ε. που είναι 11.7 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων (πίνακας 1).

Σύμφωνα με στοιχεία της έκθεσης, η αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου και του περπατήματος μπορεί να μειώσει τα επίπεδα κινδύνου στους πεζούς και τους ποδηλάτες καθώς οι οδηγοί των οχημάτων μαθαίνουν να «μοιράζονται» το δρόμο. Επίσης, το περπάτημα και το ποδήλατο μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας αν αντικαθιστούσαν τη χρήση του αυτοκινήτου.

 

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ως στόχο τη μείωση στο μισό  των θανάτων από τροχαία ως το 2020, όμως τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το Μάρτιο δείχνουν πως τον περασμένο χρόνο η πρόοδος επιβραδύνθηκε αισθητά.

 

 

Ο Antonio Avenoso, Διευθύνων Σύμβουλος του ETSC δήλωσε:

 «Παρόλες τις παροχές στην υγεία και το περιβάλλον, οι άνθρωποι που ποδηλατούν ή περπατούν δεν εισπράττουν ένα δίκαιο μερίδιο από την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στην οδική ασφάλεια στην Ευρώπη. Αυτή τη χρονιά, η ΕΕ έχει ένα πολύ ισχυρό όπλο στην κατοχή της, την επανεξέταση των απαιτήσεων ασφαλείας για τα νέα οχήματα. Δεν πρέπει να διστάσει να δώσει εντολή για αλλαγές που μπορούν να σώσουν πολλές ζωές.»

 

Το ETSC αναφέρει πως η ΕΕ πρέπει να αναβαθμίσει τις δοκιμές προστασίας των πεζών που αποτελούν μέρος της διαδικασίας έγκρισης που πρέπει να περάσουν όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ. Τα τεστ πρέπει επίσης να λαμβάνουν υπόψη τους την ανάγκη για καλύτερη προστασία των ποδηλατών σε περίπτωση σύγκρουσης με ένα αυτοκίνητο. Επιπλέον τα νέα οχήματα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με ένα σύστημα που θα βοηθάει τους οδηγούς να τηρούν τα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας, γνωστό ως Intelligence Speed Assistance (ISA). Κάποιοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ήδη προσφέρουν τέτοια συστήματα ως επιπλέον παροχές.

 

Το ETSC προτείνει επίσης υποχρεωτικές απαιτήσεις για τα βαρέα φορτηγά οχήματα ώστε να βελτιώσουν την ορατότητα τους και να αποτρέψουν τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου να χτυπηθούν από αυτά.

Σε εθνικό επίπεδο, η έκθεση συστήνει την ενθάρρυνση των τοπικών Αρχών να υιοθετήσουν τις ζώνες κυκλοφορίας των 30 Km/h σε κατοικημένες περιοχές και σε περιοχές που κυκλοφορούν πολλοί πεζοί και ποδηλάτες. Αυτό συμβαίνει ήδη σε αρκετές χώρες. Η Γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα πως θα κάνει ευκολότερο για τις τοπικές Αρχές να εισάγουν ζώνες  κυκλοφορίας των 30 Km/h κοντά σε περιοχές των σχολειών σε κεντρικές οδούς.

Οι κίνδυνοι του να χάσει τη ζωή του κάποιος ως πεζός ή ποδηλάτης είναι μικροί στην παιδική ηλικία και αυξάνονται προοδευτικά στην ενήλικη ζωή.

Η έκθεση αναφέρει επίσης πως ο αστικός σχεδιασμός πρέπει να βασίζεται σε μια ιεραρχία των χρηστών του δρόμου όπου πεζοί, ποδηλάτες και δημόσιες συγκοινωνίες έχουν προτεραιότητα.

 

 

 

Σημειώσεις για τους συντάκτες:

1.    Μια σημαντική νέα μελέτη που εκδόθηκε τον Απρίλιο για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσδιορίζει το εύρος των νέων τεχνολογιών ασφαλείας  που είναι κατάλληλες για υποχρεωτική υιοθέτηση ως μέρος της επανεξέτασης της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την οδική ασφάλεια.  Η έκθεση, που διενεργήθηκε από τους συμβούλους της TRL, ονομάζει τις τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της Intelligent Speed Assistance (ISA) και της Automated Emergency Braking(AEB), ως «εφικτές σε σχέση με την τεχνολογία που απαιτείται», ήδη διαθέσιμες στην αγορά και με θετική αναλογία οφέλους - κόστους.

http://etsc.eu/commission-report-gives-green-lights-for-mandatory-fitting-of-new-safety-tech/ 

 

2.    H Ευρωπαϊκή επιτροπή έχει πολλές φορές υποσχεθεί να παρουσιάσει ένα στρατηγικό στόχο για να μειώσει τα νούμερα των σοβαρών τραυματισμών στους Ευρωπαικούς δρόμους – αυτή τη στιγμή υπάρχει μόνο ο Ευρωπαϊκός στόχος να μειωθούν οι θάνατοι. Οι σοβαροί τραυματισμοί έχουν μειωθεί πολύ πιο αργά σε σχέση με τους θανάτους τα τελευταία χρόνια. Η πρόθεση να εισαχθεί ένας ξεχωριστός στόχος επαναβεβαιώθηκε σε ένα δελτίο τύπου που εκδόθηκε από την επιτροπή τον Μάρτιο.

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-4656_en.htm

 

3.    Τον Απρίλιο ο Ομοσπονδιακός Υπουργός μεταφορών της Γερμανίας Alexander Dobrindt ανακοίνωσε νομοθετικές αλλαγές που θα κάνουν εύκολο για τις τοπικές αρχές να εφαρμόσουν τις ζώνες κυκλοφορίας των 30 km/h.

http://etsc.eu/germany-unblocks-30kmh-zones/. 

 

4.     Οι ζώνες κυκλοφορίας των 30 km/h γίνονται αποδεκτές σε όλη την Ευρώπη.

http://etsc.eu/30-kmh-limits-gaining-rapid-acceptance-across-europe/

 

 
NEWSDESK
Συνέντευξη Τύπου - Ζώνη Ασφαλείας: Η ζώνη που μας «δένει» με τη ζωή
30/Νοεμ/2018
12η «Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα» του Ι.Ο.ΑΣ.-Αποτελέσματα
23/Οκτ/2018
12η Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα
16/Οκτ/2018
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ: ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ - Ενθαρρυντικές προοπτικές για την Οδική Ασφάλεια στη Βουλγαρία.
04/Οκτ/2018
« επιστροφή
ΙΟΑΣ
 
τηλ. επικοινωνίας
+30 210-86.20.150
 
NEWSLETTER
Security Code *:
FOLLOW US
 
Κεντρικά γραφεία
Νεμέσεως 2, 112 53 Αθήνα, Τηλ.: +30.210-86.20.150, FAX: +30.210-86.20.007, e-mail:info@ioas.gr

Κέντρο Πληροφόρησης για την οδική Ασφάλεια
Πεσμαζόγλου 5 & Σταδίου, Στοά του Βιβλίου, 105 64 Αθήνα, Τηλ.: +30.210-32.11.051

Παράρτημα Δυτικής Ελλάδος
Κτίριο Διοίκησης και Λειτουργίας της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, 30020 Αντίρριο

Εθνικό Κέντρο Οδικής Ασφάλειας (Προσεχώς)
Λεωφ. Μεσογείων 156, 155 10 Χολαργός (πλησίον ΚΤΕΟ Αθήνας)
© 2019 Ι.Ο.ΑΣ. All rights reserved. Links
Site by overron  |   incom cms  |   web promotion