Φίλε οδηγέ, προσοχή με την αλλαγή της θερινής ώρας.
Φίλε οδηγέ, προσοχή με την αλλαγή της θερινής ώρας.

Αθήνα, 26 Μαρτίου 2015

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Αλλαγή θερινής ώρας και Οδική Ασφάλεια»



Την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου, ξημερώματα Κυριακής, όταν το ρολόι μας δείξει 03:00 π.μ., το γυρνάμε μια ώρα μπροστά ώστε να δείξει 04:00 π.μ..

Το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» ενημερώνει τους οδηγούς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί αφού πλέον προστίθεται μια ώρα παραπάνω πριν το φως του ήλιου να δύσει. Οι οδηγοί θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί την περίοδο αυτή καθώς η αλλαγή της ώρας μπορεί να διαταράξει την μέχρι τώρα αρμονική λειτουργία του βιορυθμού του οργανισμού από τη χειμερινή ώρα.

Ο ανθρώπινος οργανισμός δεν μπορεί να προσαρμοστεί απότομα στη νέα αλλαγή της ώρας, με αποτέλεσμα να παρατηρείται αύξηση της υπνηλίας. Σε συνδυασμό με την οδήγηση μπορεί να επιφέρει σοβαρά προβλήματα και να οδηγήσει σε τροχαία δυστυχήματα.

Η οδήγηση υπό την επίδραση υπνηλίας μπορεί να είναι εξίσου ίσως και περισσότερο επικίνδυνη από την οδήγηση υπό την επήρεια του αλκοόλ και μπορεί να συντελέσει στην πρόκληση τροχαίων δυστυχημάτων.

Έρευνες δείχνουν ότι το 60% των οδηγών παραδέχονται ότι έχουν οδηγήσει κουρασμένοι, ιδιαίτερα μετά το πέρας του εργασιακού του ωραρίου και το 1/3 από αυτούς έχουν αποκοιμηθεί πίσω από το τιμόνι.
Ο εγκέφαλος για να μπορέσει να ανταπεξέλθει κατά την οδήγηση επιτρέπει την καταστολή της λειτουργίας του με μερικά δευτερόλεπτα ύπνου (micro sleeps). Κατά τη διάρκεια λίγων δευτερολέπτων ύπνου σε έναν αυτοκινητόδρομο το όχημα μπορεί να διανύσει απόσταση ίση με ένα γήπεδο ποδοσφαίρου χωρίς να το αντιληφθούμε.

Τα σημάδια της κόπωσης είναι τα εξής:

•    Δυσκολία εστίασης
•    Συχνό άνοιγμα-κλείσιμο των ματιών
•    Προσωρινή απώλεια μνήμης
•    Επαναλαμβανόμενο χασμουρητό
•    Το κεφάλι έχει την τάση να πέσει προς τα κάτω
•    Αλλαγή λωρίδας και διόρθωση την τελευταία στιγμή

Εάν αντιληφθείτε ότι κάτι από τα παραπάνω συμβαίνει την ώρα που οδηγείτε σταματήστε αμέσως σε ασφαλές σημείο.

Ο καφές, το μάσημα τσίχλας, το φαγητό ή το ανοιχτό παράθυρο δεν είναι αποτελεσματικά ή έχουν περιορισμένη διάρκεια δράσης.

Η καλύτερη λύση είναι ένας σύντομος ύπνος 15-20 λεπτών σε συνδυασμό με ένα δυνατό καφέ, αφού αυτός θα αρχίσει να επενεργεί μετά τα πρώτα 30 λεπτά από την κατανάλωσή του.
Η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να επιφέρει δυσάρεστες συνέπειες σε συνδυασμό με την κόπωση και την υπνηλία. Δεν οδηγούμε όταν καταναλώνουμε αλκοόλ.

Τέλος, οι άνθρωποι που ακολουθούν φαρμακευτική αγωγή θα πρέπει να είναι σίγουροι ότι δεν δημιουργεί παρενέργειες κατά την οδήγηση.

Η ασφάλεια όλων στους δρόμους είναι προσωπική ευθύνη καθενός από εμάς. Ας μη θέτουμε σε κίνδυνο τον εαυτό μας και τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων.

Είμαστε υπεύθυνοι πολίτες και αποτελούμε σωστό πρότυπο για τους υπόλοιπους γύρω μας.


Διαβάστε περισσότερα σχετικά με την «Καλή Υγεία για Ασφαλή Οδήγηση» εδώ
 
NEWSDESK
ΤΟ Ι.Ο.ΑΣ. «ΠΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΙ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ (FIA)
19/Ιουλ/2019
Πραγματοποιήθηκε στις 28.6.2019 στο EUROPERAN UNION HOUSE , ΛΕΥΚΩΣΙΑ ΚΥΠΡΟΣ Ημερίδα Κορυφής με θέμα : «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ και ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ Ε.Ε.»
03/Ιουλ/2019
Πρόσκοποι και Ι.Ο.Α.Σ. υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας
14/Ιουν/2019
Οι πιο ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου στην Ευρώπη
11/Ιουν/2019
« επιστροφή
ΙΟΑΣ
 
τηλ. επικοινωνίας
+30 210-86.20.150
 
NEWSLETTER
Security Code *:
FOLLOW US
 
Κεντρικά γραφεία
Νεμέσεως 2, 112 53 Αθήνα, Τηλ.: +30.210-86.20.150, FAX: +30.210-86.20.007, e-mail:info@ioas.gr

Κέντρο Πληροφόρησης για την οδική Ασφάλεια
Πεσμαζόγλου 5 & Σταδίου, Στοά του Βιβλίου, 105 64 Αθήνα, Τηλ.: +30.210-32.11.051

Παράρτημα Δυτικής Ελλάδος
Κτίριο Διοίκησης και Λειτουργίας της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, 30020 Αντίρριο

Εθνικό Κέντρο Οδικής Ασφάλειας (Προσεχώς)
Λεωφ. Μεσογείων 156, 155 10 Χολαργός (πλησίον ΚΤΕΟ Αθήνας)
© 2019 Ι.Ο.ΑΣ. All rights reserved. Links
Site by overron  |   incom cms  |   web promotion