1 Ιουλίου 2010: Η ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΟΔΗΓΩΝ
1 Ιουλίου 2010: Η ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΟΔΗΓΩΝ

Η ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΟΔΗΓΩΝ

 

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλεια ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» στο πλαίσιο της αποστολής του σχετικά με τη μείωση των ατυχημάτων και τον έλεγχο της υπερβολικής ταχύτητας που έχει ως αποτέλεσμα το 1/3 των θανατηφόρων τροχαίων συμβάντων, ανέλαβε την πρωτοβουλία της διεξαγωγής πιλοτικού προγράμματος παρακολούθησης της ταχύτητας οχημάτων στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής σε συνεργασία με το Τμήμα Τροχαίας Αγίας Παρασκευής που εποπτεύει την εν λόγω περιοχή.

 

Στόχος του προγράμματος είναι η καταγραφή, επεξεργασία και στατιστική ανάλυση και αξιολόγηση συστημάτων παρακολούθησης των παραβάσεων ταχύτητας των διερχομένων οχημάτων μέσω της παρακολούθησής της. Το μετακινούμενο σύστημα καταγραφής της ταχύτητας που διαθέτει η Τροχαία Αγ. Παρασκευής (MSSS: Mobile Speed Safety System), είναι τελευταίας τεχνολογίας, με ενσωματωμένη υπέρυθρη κάμερα. Το εν λόγω σύστημα αφού μετρήσει και αναλύσει την ταχύτητα έως και τριών διερχομένων αυτοκινήτων, με δύο διαφορετικές μεθόδους, περισσότερες από 20 φορές / δευτερόλεπτο, καταγράφει και αποστέλλει στην Τροχαία φωτογραφίες των παραβατικών οχημάτων με τα στοιχεία της πινακίδας, την ώρα της παράβασης, την ταχύτητα διέλευσης και το όριο ταχύτητας της περιοχής.

 

Το πιλοτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει 3 Φάσεις:

Κατά την 1 Φάση που διήρκησε 3 εβδομάδες έγινε καταγραφή της υφιστάμενης ταχύτητας και κυκλοφορίας των οχημάτων στη Λεωφόρο Σπάτων.

Η 2 Φάση του προγράμματος διήρκησε 4 εβδομάδες και πραγματοποιήθηκε κατά μήκος της Λεωφόρου Σπάτων. Στη διάρκεια αυτής της περιόδου αυτόματα καταγραφικά μηχανήματα κατέγραφαν τον κυκλοφοριακό φόρτο και την ταχύτητα των οχημάτων όλο το 24ωρο, σε 5 διαφορετικές θέσεις.

 

Στις ίδιες 5 θέσεις η Τροχαία  χρησιμοποιούσε το ραντάρ σύμφωνα με πρόγραμμα που εκπονήθηκε από έγκριτο διεθνή επιστημονικό φορέα (TRL - το TransportResearchLaboratoryτης Μ. Βρετανίας).

 Κατά τη φάση αυτή, μετρήθηκε πως καθημερινά διέρχονται από τη Λεωφόρο Σπάτων 25.000 οχήματα/ημέρα (τις καθημερινές) και 21.000 οχήματα/ημέρα (τα Σαββατοκύριακα). Από αυτά, 5% είναι δίκυκλα, 8% φορτηγά, ημιφορτηγά και λεωφορεία, ενώ το 87% αντιστοιχεί σε οχήματα Ι.Χ. Έχοντας ως βάση το όριο ταχύτητας που στο συγκεκριμένο δρόμο είναι 50km/h, κατεγράφησαν 3.300 παραβάσεις ταχύτητας (με υπέρβαση του ορίου ταχύτητας άνω των 25 χλμ/ ώρα) κατά τη διάρκεια του ελέγχου και εστάλησαν από τα αρμόδια Τμήματα της Τροχαίας αντίστοιχες κλήσεις στους παραβάτες. Η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας ήταν 65km/h, η μέγιστη ταχύτητα που κατεγράφη ήταν 160km/h ενώ το 85% των οχημάτων είχαν ως μέγιστη ταχύτητα διέλευσης τα 78km/h. Οι μεγαλύτερες ταχύτητες κατεγράφησαν τις ώρες 21:00 – 05:00, όπου και ο χαμηλότερος κυκλοφοριακός φόρτος, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως στην κατεύθυνση Σπάτα - Λεωφόρος Μαραθώνος, τις πρώτες πρωινές ώρες η V85 (ταχύτητα που δεν υπερβαίνει το 85% των οχημάτων) ξεπέρασε τα 100km/h. Οι περισσότερες παραβάσεις που κατέγραψε το σύστημα ήταν σε βάρδια 14:00 – 22:00 και ανήλθαν στις 489, αριθμός που αντιστοιχεί σε 61 περίπου υπερβάσεις του ορίου ταχύτητας κάθε ώρα, δηλαδή 1 παράβαση ανά λεπτό.

Η έρευνα θα ολοκληρωθεί με τη Φάση 3, η οποία θα διαρκέσει 4 εβδομάδες με την καταγραφή της ταχύτητας και της κυκλοφορίας, αφού πλέον θα έχουν επιβληθεί οι κυρώσεις της Φάσης 2. Με τον τρόπο αυτό θα αξιολογηθεί η επίδραση που είχε στους οδηγούς η λειτουργία του συστήματος MSSS. Τα πλήρη αποτελέσματα  του πιλοτικού προγράμματος θα είναι διαθέσιμα στο τέλος Αυγούστου.

 

Σοκαριστικό είναι το γεγονός ότι από δειγματολογικό έλεγχο που διεξήχθη το Δεκέμβριο του 2009 στη Λεωφόρο Μαραθώνος, από ανάλογο σύστημα παρακολούθησης σε σταθερά όμως σημεία, κατεγράφησαν σε διάστημα 2 ημερών 740 παραβατικές διελεύσεις οχημάτων με ταχύτητες άνω των 140 km/h, όταν το όριο ταχύτητας είναι 70km/h. Επισημαίνεται ότι στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής όπου και ανήκουν οι δύο λεωφόροι που στην παρούσα φάση εποπτεύονται από ηλεκτρονικά μέσα (κινητά και σταθερά), το 2009 σημειώθηκαν 64 θανατηφόρα δυστυχήματα.

 

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς», διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και στην ενημέρωση των πολιτών για τα θέματα της ασφαλούς οδήγησης παραμένει πρωτοπόρο στην προσπάθεια για την εξαγωγή στατιστικών συγκριτικών αποτελεσμάτων με στόχο τη συνεχή ενημέρωση των οδηγών, παρέχοντας τη μέγιστη δυνατή αρωγή στην Τροχαία για την ασφάλεια των πολιτών στους δρόμους της χώρας μας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
 
NEWSDESK
Τουλάχιστον 51.300 πεζοί και 19.450 ποδηλάτες έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ε.Ε. την περίοδο 2010-2018.
02/Φεβ/2020
Μαθητές Δημοτικών στην Αττική και την Πάτρα εκπαιδεύονται στην ασφαλή χρήση του ποδηλάτου από το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» με την υποστήριξη της ΤΟΤΑΛ ΕΛΛΑΣ.
24/Ιαν/2020
3rd Auto Forum: Η αυτοκίνηση σε σταυροδρόμι
10/Δεκ/2019
Υλοποίηση της Αιμοδοσίας για τους τραυματίες από τροχαία συμβάντα στο Σταθμό ΜΕΤΡΟ «ΣΥΝΤΑΓΜΑ» (24-11-2019) Με αφορμή την «Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα των Τροχαίων Δυστυχημάτων»
27/Νοεμ/2019
« επιστροφή
ΙΟΑΣ
 
τηλ. επικοινωνίας
+30 210-86.20.150
 
NEWSLETTER
Security Code *:
FOLLOW US
 
Κεντρικά γραφεία
Νεμέσεως 2, 112 53 Αθήνα, Τηλ.: +30.210-86.20.150, FAX: +30.210-86.20.007, e-mail:info@ioas.gr

Κέντρο Πληροφόρησης για την οδική Ασφάλεια
Πεσμαζόγλου 5 & Σταδίου, Στοά του Βιβλίου, 105 64 Αθήνα, Τηλ.: +30.210-32.11.051

Παράρτημα Δυτικής Ελλάδος
Κτίριο Διοίκησης και Λειτουργίας της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, 30020 Αντίρριο

Εθνικό Κέντρο Οδικής Ασφάλειας (Προσεχώς)
Λεωφ. Μεσογείων 156, 155 10 Χολαργός (πλησίον ΚΤΕΟ Αθήνας)
© 2020 Ι.Ο.ΑΣ. All rights reserved. Links
Site by overron  |   incom cms  |   web promotion