ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Ο Πρώτος Διάλογος για τους Δείκτες Απόδοσης Μέτρων Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα
   

Αθήνα-Βρυξέλλες, 15 Νοεμβρίου 2006

Η Ελλάδα αντιμετωπίζει μια τεράστια πρόκληση για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας τα επόμενα χρόνια. Το 2005, 1614 άτομα σκοτώθηκαν στους ελληνικούς δρόμους. Αν και ο αριθμός των τροχαίων δυστυχημάτων μειώθηκε μεταξύ 2001 και 2005 κατά μόνο 14,5%, η Ελλάδα κατέχει την 3η χειρότερη θέση μεταξύ των 25 κρατών-μελών και την τελευταία θέση μεταξύ των κρατών-μελών της Ευρώπης των 15, όσον αφορά στον αριθμό των θανατηφόρων ατυχημάτων ανά εκατομμύριο πληθυσμού κατά το 2005(2). Δεν υπάρχει λοιπόν χρόνος για χάσιμο για τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων αν η Ελλάδα θέλει να επιτύχει τον εθνικό της στόχο για μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων κατά 50% μέχρι το 2010.

Σε συνέχεια της συζήτησης που πραγματοποιήθηκε κατά τον «Πρώτο Διάλογο για τους Δείκτες Απόδοσης Μέτρων Οδικής Ασφάλειας» μεταξύ Ελλήνων εμπειρογνωμόνων και αρμοδίων για τα θέματα οδικής ασφάλειας, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών(3) και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας ‘Πάνος Μυλωνάς’(4) προτείνουν στις εθνικές αρχές τις ακόλουθες δράσεις ως προς:

Γενική πολιτική οδικής ασφάλειας:

 

  • Βελτίωση του συντονισμού μεταξύ των διαφόρων φορέων που ασχολούνται με τα θέματα της οδικής ασφάλειας.
  • Συλλογή και ανάλυση στοιχείων τροχαίων ατυχημάτων σε σχέση με τη χρήση ζώνης ασφάλειας και κράνους, την τήρηση των ορίων ταχύτητας και την κατανάλωση αλκοόλ, για τον καλύτερο σχεδιασμό μέτρων οδικής ασφάλειας και αστυνόμευσης.
  • Διενέργεια συστηματικής αξιολόγησης των εφαρμοζόμενων μέτρων οδικής ασφάλειας.

Συμπεριφορά οδηγού:

  • Βελτίωση της τήρησης των ορίων ταχύτητας και κατανάλωσης αλκοόλ μέσω εντατικότερης αστυνόμευσης, εκπαίδευσης, εκστρατειών ενημέρωσης και έργων υποδομής.
  • Αύξηση της χρήσης της ζώνης ασφαλείας μέσω διενέργειας παρατεταμένων εκστρατειών ‘επιθετικής ενημέρωσης’ διάρκειας 1-4 εβδομάδων, επαναλαμβανόμενων κατά τη διάρκεια του έτους.
  • Καλύτερη προστασία των ευάλωτων χρηστών και επιβολή της χρήσης κράνους από δικυκλιστές.
  • Οργάνωση τακτικών εκστρατειών εθνικής εμβέλειας σε σχέση με την ταχύτητα, την κατανάλωση αλκοόλ και οδήγηση και τη χρήση της ζώνης ασφαλείας σε συνδυασμό με την αστυνόμευση.

Υποδομή:

  • Εφαρμογή διεθνών πρακτικών για τη συντήρηση του υφιστάμενου οδικού δικτύου.
  • Υλοποίηση των έργων που απαιτούνται για την αντιμετώπιση των επικίνδυνων θέσεων του οδικού δικτύου.

“Η πολιτική που έχει εφαρμοσθεί στην Ελλάδα έως σήμερα χαρακτηρίζεται από αποσπασματικές ενέργειες. Η εκπληκτική επιτυχία της διυπουργικής Επιτροπής των Ολυμπιακών Αγώνων θα έπρεπε να εμπνεύσει την κυβέρνηση να συστήσει μια διυπουργική Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού.” ανέφερε ο καθηγητής του ΕΜΠ Γεώργιος Κανελλαΐδης.

“Οι Έλληνες πολιτικοί θα πρέπει να σταματήσουν να υποκρίνονται και να αρχίσουν το συντομότερο να προσφέρουν ένα ασφαλέστερο οδικό περιβάλλον στους πολίτες. Είναι θέμα εθνικής υπερηφάνειας.” είπε ο Joerg Beckmann, Γενικός Δ/ντης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών.

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με την επικεφαλής του προγράμματος των Δεικτών Απόδοσης Μέτρων Οδικής Ασφάλειας graziella.jost@etsc.be ή την πρόεδρο του ΙΟΑΣ Πάνος Μυλωνάς vasdan@ote.gr

Notes to Editors: 
(1) Ο Δείκτης Απόδοσης Οδικής Ασφάλειας καθιερώθηκε τον Ιούνιο του 2006 για να συγκρίνει τις επιδόσεις των Κρατών-Μελών σε όλα τα πεδία της οδικής ασφάλειας. Υποστηρίζεται οικονομικά από τη Διοίκηση Οδών της Σουηδίας και την Toyota Ευρώπης. Ειδικά για την Ελλάδα όπου πραγματοποιείται η πρώτη διοργάνωση πανευρωπαϊκά η διεξαγωγή του Πρώτου Διαλόγου για την Οδική Ασφάλεια πραγματοποιείται με τη συνεργασία της TOYOTA Ελλάς. Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα www.etsc.be/PIN.
(2) Θάνατοι από τροχαία ατυχήματα κατά το έτος 2005 (ανά εκατομμύριο πληθυσμού). Πηγή: Eurostat, εθνικά δεδομένα

(3) Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) είναι ένας μη κερδοσκοπικός Οργανισμός με έδρα τις Βρυξέλλες που στοχεύει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και των θανάτων από ατυχήματα στην Ευρώπη. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών έχει ως σκοπό τον προσδιορισμό και την προώθηση αποτελεσματικών μέτρων για την οδική ασφάλεια στα πλαίσια της διεθνούς επιστημονικής έρευνας και εφαρμογής. Μέλη του αποτελούν 35 εθνικοί και διεθνείς Οργανισμοί που ασχολούνται με την ασφάλεια των μεταφορών σε όλη την Ευρώπη. 

(4) Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (RSI Panos Mylonas) είναι ένας μη κερδοσκοπικός Οργανισμός που στοχεύει στην πρόληψη και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα. Το Ινστιτούτο συνεργάζεται με εθνικούς και διεθνείς Οργανισμούς και μέλη του αποτελούν ακαδημαϊκά ιδρύματα, δημόσιοι Οργανισμοί και ιδιωτικές εταιρείες που ασχολούνται με την ασφάλεια των μεταφορών στην Ελλάδα..

 
NEWSDESK
Βανδαλισμένες πινακίδες στη Ναύπακτο «έλαμψαν» ξανά με την πρωτοβουλία του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» «Καθαρές Πινακίδες - Ασφαλέστεροι Δρόμοι»
06/Ιουλ/2020
Clean Up - Safety Day στο Δήμο Ναυπακτίας
30/Ιουν/2020
Παράδοση χαρτών επικινδυνότητας του οδικού δικτύου από το Ευρωπαϊκό συγχρηματοδοτούμενο έργο SLAIN και το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
24/Ιουν/2020
Οι χώρες που πραγματοποίησαν τη μεγαλύτερη πρόοδο στην Οδική Ασφάλεια μπορεί να σας εκπλήξουν
17/Ιουν/2020
« επιστροφή
ΙΟΑΣ
 
τηλ. επικοινωνίας
+30 210-86.20.150
 
NEWSLETTER
Security Code *:
FOLLOW US
 
Κεντρικά γραφεία
Νεμέσεως 2, 112 53 Αθήνα, Τηλ.: +30.210-86.20.150, FAX: +30.210-86.20.007, e-mail:info@ioas.gr

Κέντρο Πληροφόρησης για την οδική Ασφάλεια
Πεσμαζόγλου 5 & Σταδίου, Στοά του Βιβλίου, 105 64 Αθήνα, Τηλ.: +30.210-32.11.051

Παράρτημα Δυτικής Ελλάδος
Κτίριο Διοίκησης και Λειτουργίας της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, 30020 Αντίρριο

Εθνικό Κέντρο Οδικής Ασφάλειας (Προσεχώς)
Λεωφ. Μεσογείων 156, 155 10 Χολαργός (πλησίον ΚΤΕΟ Αθήνας)
© 2020 Ι.Ο.ΑΣ. All rights reserved. Links
Site by overron  |   incom cms  |   web promotion