Ανησυχία για την καθυστέρηση των οδηγιών της Ε.Ε. για τα νέα συστήματα ασφαλείας (NL #65)
Ανησυχία για την καθυστέρηση των οδηγιών της Ε.Ε. για τα νέα συστήματα ασφαλείας (NL #65)
Τον Μάιο 2017, μια διευρυμένη συμμαχία με τη συμμετοχή κορυφαίων ευρωπαϊκών οργανισμών για την Οδική Ασφάλεια, φορέων της κοινωνίας των πολιτών και εκπροσώπων της βιομηχανίας απεύθυνε έκκληση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εναρμονιστούν οι οδηγίες για τον ελάχιστο απαιτούμενο εξοπλισμό ασφαλείας σε νέα αυτοκίνητα, φορτηγά και νταλίκες με τις δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες στην αυτοκίνηση.

Σε επιστολή που υπέγραψαν από κοινού και απέστειλαν στην Επίτροπο Εσωτερικής Αγοράς, Βιομηχανίας, Επιχειρηματικότητας και ΜΜΕ, Elžbieta Bieńkowska, τα μέλη της συμμαχίας -μεταξύ αυτών το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC), το ευρωπαϊκό δίκτυο POLIS, η ANEC και η Ένωση Ευρωπαίων Προμηθευτών Αυτοκινητοβιομηχανίας (CLEPA)- καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προχωρήσει άμεσα στη συμπερίληψη νέων, αυστηρότερων κανονισμών για τις οδηγίες Γενικής Ασφάλειας (General Safety - EC/661/2009) και Ασφάλειας των Πεζών (Pedestrian Safety - EC/78/2009), η αναθεώρηση των οποίων έχει καθυστερήσει για περισσότερα από τρία χρόνια ενώ πρόσφατα πήρε νέα αναβολή και προγραμματίστηκε για τον Μάρτιο του 2018.
Όπως επισημαίνεται στο κείμενο της επιστολής, η υποχρεωτική αναβάθμιση του βασικού εξοπλισμού ασφάλειας όλων των νέων αυτοκινήτων και βαρέων οχημάτων κρίνεται απολύτως απαραίτητη για τη μείωση των θανάσιμων και σοβαρών τραυματισμών στους ευρωπαϊκούς δρόμους, με δεδομένο πως η τελευταία αναθεώρηση στους κανονισμούς έγινε πριν από 8 χρόνια και παρά το γεγονός πως έκτοτε οι τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της ασφάλειας και της αυτόνομης οδήγησης υπήρξαν ραγδαίες.

Η μη συμπόρευση των κανονισμών με τις δυνατότητες της τεχνολογίας εγκυμονεί κινδύνους για τους καταναλωτές, τονίζουν τα μέλη της συμμαχίας, διότι ένα όχημα μπορεί να διαθέτει τον ελάχιστο εξοπλισμό ασφάλειας βάσει του υφιστάμενου κανονισμού της Ε.Ε. αλλά να μην πληροί τα πραγματικά κριτήρια ασφάλειας που λαμβάνονται υπόψιν στους ελέγχους που διενεργούν καταξιωμένοι οργανισμοί για την ασφάλεια των καταναλωτών όπως το Euro NCAP. «Η καθυστέρηση στην κατάθεση των προτάσεων οδηγεί αναπόφευκτα σε καθυστερήσεις στην εφαρμογή τους. Και με 70 θανάτους στους δρόμους μας κάθε μέρα, δεν έχουμε την πολυτέλεια να περιμένουμε κι άλλο», καταλήγουν τα μέλη της συμμαχίας.  

Πέρυσι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε μία λίστα με 19 τεχνολογίες ασφαλείας τις οποίες προτίθεται να καταστήσει μελλοντικά υποχρεωτικές στα νέα αυτοκίνητα. Μεταξύ αυτών βρίσκουμε συστήματα όπως τα Automated Emergency Braking (Αυτόματη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης) και Intelligent Speed Assistance (ISA)- ενώ για τα φορτηγά και τα βαρέα οχήματα προκρίνονται μέτρα όπως η αναβάθμιση των προ-απαιτούμενων για καλύτερη ορατότητα ώστε οι οδηγοί να εντοπίζουν πιο εύκολα πεζούς και δικυκλιστές. Χωρίς την αναθεώρηση των σχετικών οδηγιών, οι κατασκευαστές δεν είναι στην πραγματικότητα υποχρεωμένοι να επενδύσουν σε εξοπλισμό ασφαλείας, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την επίτευξη του στόχου για μείωση έως 50% των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών στην Ευρώπη.

«Τα στάνταρντ για την οδική ασφάλεια στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχουν ανανεωθεί από το 2009, παρά την ταχύτατη εξέλιξη στην τεχνολογία που μπορεί να βοηθήσει τους οδηγούς να παραμένουν εντός των ορίων ταχύτητας και να αποφεύγουν τις συγκρούσεις. Κάθε μέρα που περνάει, οδηγεί σε ακόμα περισσότερους θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς στους δρόμους μας», ανέφερε σχετικά ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC, σχολιάζοντας την απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να επικυρώσει τη φετινή διακήρυξη της Μάλτας των Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε. «Η καθυστέρηση στην κατάθεση των προτάσεων οδηγεί αναπόφευκτα σε καθυστερήσεις στην εφαρμογή τους. Και με 70 θανάτους στους δρόμους μας κάθε μέρα, δεν έχουμε την πολυτέλεια να περιμένουμε κι άλλο», υπογραμμίζουν με τη σειρά τους στην επιστολή τα μέλη της συμμαχίας.  

Την ίδια ώρα, μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν στην ανάπτυξη ακόμη πιο προηγμένων συστημάτων ασφαλείας που δίνουν αυξημένη δυνατότητα ελέγχου στον οδηγό, προκειμένου να αποφύγει πιθανές επικείμενες συγκρούσεις, και έτσι μειώνουν τον κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού οδηγών, επιβατών και άλλων χρηστών του οδικού δικτύου. Η Σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo για παράδειγμα, μία από τις πρωταγωνίστριες εταιρίες στον τομέα της ασφάλειας διεθνώς, λάνσαρε πρόσφατα το XC60, ένα νέο μοντέλο SUV, (δείτε το video) που ενσωματώνει τρεις πρωτοποριακές τεχνολογίες στον βασικό εξοπλισμό με κοινό χαρακτηριστικό τους την ενεργή υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης.

«Τα τρία νέα συστήματα συνιστούν ξεκάθαρα βήματα στη πορεία μας προς τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα. […] Πρόκειται για μία επιλογή που εναρμονίζεται απόλυτα με τη στρατηγική μας προσέγγιση να αναπτύσσουμε συστήματα που αναβαθμίζουν την οδική ασφάλεια σε πραγματικές οδικές συνθήκες. Το όραμά μας, εκφρασμένο και ως Vision 2020 (Όραμα 2020), είναι μέχρι το 2020 να έχουμε όλη την απαιτούμενη τεχνολογία ώστε να μην υπάρχει απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός σε οποιοδήποτε ατύχημα εμπλέκεται ένα μοντέλο Volvo», δήλωσε η Μαλίν Έκχολμ (Malin Ekholm), Διευθύντρια του Volvo Cars Safety Centre.

Η εταιρία Volvo θεωρείται πρωτοπόρος στα συστήματα ασφαλείας διεθνώς ενώ στην Ελλάδα στηρίζει το έργο του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», με την υποστήριξη του προσομοιωτή ανατροπής της Κινητής Μονάδας Οδικής Ασφάλειας (Mobile NEST).
 
 
ΒΙΝΤΕΟ
 
NEWSDESK
ENXA 2022 ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
27/Σεπ/2022
Συμβουλές οδικής ασφάλειας ΓΟΝΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ 2022
12/Σεπ/2022
Συνάντηση της Προέδρου Ι.Ο.ΑΣ. με τον Ευρωβουλευτή - ψυχίατρο Στέλιο Κυμπουρόπουλο για την Οδική Ασφάλεια
05/Σεπ/2022
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 15η ΕΝΧΑ
29/Αυγ/2022
« επιστροφή
ΙΟΑΣ
 
τηλ. επικοινωνίας
+30 210-86.20.150
 
NEWSLETTER
Security Code *:
FOLLOW US
 
Κεντρικά γραφεία
Νεμέσεως 2, 112 53 Αθήνα, Τηλ.: +30.210-86.20.150, FAX: +30.210-86.20.007, e-mail:info@ioas.gr

Κέντρο Πληροφόρησης για την οδική Ασφάλεια
Πεσμαζόγλου 5 & Σταδίου, Στοά του Βιβλίου, 105 64 Αθήνα, Τηλ.: +30.210-32.11.051

Παράρτημα Δυτικής Ελλάδος
Κτίριο Διοίκησης και Λειτουργίας της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, 30020 Αντίρριο

Εθνικό Κέντρο Οδικής Ασφάλειας (Προσεχώς)
Λεωφ. Μεσογείων 156, 155 10 Χολαργός (πλησίον ΚΤΕΟ Αθήνας)
© 2022 Ι.Ο.ΑΣ. All rights reserved. Links
Site by overron  |   incom cms  |   web promotion