Εορταστική Καμπάνια για την Οδική Ασφάλεια μέσω των social media από το Ι.Ο.ΑΣ και την ΚΕΔΕ. (NL #77)

Mια πολύ επιτυχημένη εορταστική καμπάνια, συνεργασία του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» και της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε.), επικοινωνήθηκε μέσω των social media, κατά την περίοδο 21/12/2018 έως και 10/1/2019, με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο της χώρας μας κατά τη διάρκεια των εορταστικών μετακινήσεών τους.
Η καμπάνια απευθυνόταν στον γενικό πληθυσμό της χώρας και βασίστηκε σε δύο διαφορετικά σενάρια, ένα για την περίοδο των Χριστουγέννων και ένα για την Πρωτοχρονιά, ενώ στόχευε ιδιαίτερα στους νέους που χρησιμοποιούν ως επί το πλείστον τα κοινωνικά δίκτυα στην καθημερινότητά τους για την ενημέρωση και την ψυχαγωγία τους, καθώς και για την επικοινωνία μεταξύ τους.
Τα κείμενα της καμπάνιας αποτελούσαν μία αναπαράσταση γραπτής συνομιλίας στα κοινωνικά δίκτυα, ανάμεσα σε συγγενικά αλλά και φιλικά πρόσωπα, με αμεσότητα, σπιρτάδα, χιούμορ και τη χρήση emoticons (φατσούλες και εικονίδια, χαρακτηριστικά σύμβολα της on-line επικοινωνίας που αποδίδουν συναισθήματα) και πρόβαλαν σημαντικά θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια και την κυκλοφοριακή αγωγή, στοχεύοντας κατ’ εξοχήν στην ενημέρωση των πολιτών, στην πρόληψη και τη μείωση των τροχαίων συμβάντων, τα οποία κατά την εορταστική περίοδο είναι ιδιαίτερα αυξημένα.
Η καμπάνια, όπως αποδείχθηκε, ήταν αρκετά εύστοχη, καθώς τα μηνύματα επιβράβευσης για τον σύγχρονο τρόπο προσέγγισής της και την εξαιρετική απήχηση σε νέους ανθρώπους αλλά και σε πολίτες κάθε ηλικίας, επιβεβαίωσαν τον σκοπό δημιουργίας της.
Ο άμεσος και σύγχρονος τρόπος μετάδοσης μηνυμάτων, ειδικά μέσω των social media, συνεισφέρει στην πρόληψη τροχαίων συμβάντων ανά την επικράτεια, καθώς ο αριθμός των μετακινούμενων που κάνουν χρήση του κινητού τους καθημερινώς είναι μεγάλος, ενώ η επισήμανση των κινδύνων που εγκυμονεί το οδικό δίκτυο κατά τη διάρκεια των γιορτών, ιδιαίτερα όταν επικρατούν δύσκολες καιρικές συνθήκες, είναι καθοριστικός παράγοντας για την υιοθέτηση της υπεύθυνης οδήγησης.
Ενδεικτικά, όσον αφορά τα μετρήσιμα αποτελέσματα, από τις 21/12/2018 έως τις 7/1/2019, η συνολική έκθεση και για τα δύο μηνύματα (people reached) ήταν σε 850.331 χρήστες του Facebook, ενώ 115.840 χρήστες διέδρασαν με τα μηνύματα (engagements) και πραγματοποιήθηκαν 451.295 video Views (θέαση του βίντεο). Όσον αφορά στο YouTube, υπήρξε συνολική έκθεση του κοινωνικού μηνύματος σε 113.599 χρήστες (people reached) και 29.000 θεάσεις βίντεο (video views).
Αριθμοί που αποδεικνύουν ότι η συνεργασία των δύο φορέων, με στόχο την ενημέρωση και πρόληψη όσον αφορά στα τροχαία δυστυχήματα, στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία και αποτελεί αφετηρία δημιουργίας ανάλογων ενεργειών με γνώμονα την ευαισθητοποίηση των οδηγών όταν χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο.
Η καμπάνια απευθυνόταν στον γενικό πληθυσμό της χώρας και βασίστηκε σε δύο διαφορετικά σενάρια, ένα για την περίοδο των Χριστουγέννων και ένα για την Πρωτοχρονιά, ενώ στόχευε ιδιαίτερα στους νέους που χρησιμοποιούν ως επί το πλείστον τα κοινωνικά δίκτυα στην καθημερινότητά τους για την ενημέρωση και την ψυχαγωγία τους, καθώς και για την επικοινωνία μεταξύ τους.
Τα κείμενα της καμπάνιας αποτελούσαν μία αναπαράσταση γραπτής συνομιλίας στα κοινωνικά δίκτυα, ανάμεσα σε συγγενικά αλλά και φιλικά πρόσωπα, με αμεσότητα, σπιρτάδα, χιούμορ και τη χρήση emoticons (φατσούλες και εικονίδια, χαρακτηριστικά σύμβολα της on-line επικοινωνίας που αποδίδουν συναισθήματα) και πρόβαλαν σημαντικά θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια και την κυκλοφοριακή αγωγή, στοχεύοντας κατ’ εξοχήν στην ενημέρωση των πολιτών, στην πρόληψη και τη μείωση των τροχαίων συμβάντων, τα οποία κατά την εορταστική περίοδο είναι ιδιαίτερα αυξημένα.
Η καμπάνια, όπως αποδείχθηκε, ήταν αρκετά εύστοχη, καθώς τα μηνύματα επιβράβευσης για τον σύγχρονο τρόπο προσέγγισής της και την εξαιρετική απήχηση σε νέους ανθρώπους αλλά και σε πολίτες κάθε ηλικίας, επιβεβαίωσαν τον σκοπό δημιουργίας της.
Ο άμεσος και σύγχρονος τρόπος μετάδοσης μηνυμάτων, ειδικά μέσω των social media, συνεισφέρει στην πρόληψη τροχαίων συμβάντων ανά την επικράτεια, καθώς ο αριθμός των μετακινούμενων που κάνουν χρήση του κινητού τους καθημερινώς είναι μεγάλος, ενώ η επισήμανση των κινδύνων που εγκυμονεί το οδικό δίκτυο κατά τη διάρκεια των γιορτών, ιδιαίτερα όταν επικρατούν δύσκολες καιρικές συνθήκες, είναι καθοριστικός παράγοντας για την υιοθέτηση της υπεύθυνης οδήγησης.
Ενδεικτικά, όσον αφορά τα μετρήσιμα αποτελέσματα, από τις 21/12/2018 έως τις 7/1/2019, η συνολική έκθεση και για τα δύο μηνύματα (people reached) ήταν σε 850.331 χρήστες του Facebook, ενώ 115.840 χρήστες διέδρασαν με τα μηνύματα (engagements) και πραγματοποιήθηκαν 451.295 video Views (θέαση του βίντεο). Όσον αφορά στο YouTube, υπήρξε συνολική έκθεση του κοινωνικού μηνύματος σε 113.599 χρήστες (people reached) και 29.000 θεάσεις βίντεο (video views).
Αριθμοί που αποδεικνύουν ότι η συνεργασία των δύο φορέων, με στόχο την ενημέρωση και πρόληψη όσον αφορά στα τροχαία δυστυχήματα, στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία και αποτελεί αφετηρία δημιουργίας ανάλογων ενεργειών με γνώμονα την ευαισθητοποίηση των οδηγών όταν χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο.
NEWSDESK