ETSC: “Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να σταματήσει να καθυστερεί την θέσπιση νέων μέτρων για την Οδική Ασφάλεια” (NL#52)

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), αναφέρει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να σταματήσει να καθυστερεί την θέσπιση νέων μέτρων πολιτικής για την Οδική Ασφάλεια.
Τα στατιστικά για την Οδική Ασφάλεια για το 2015 που δημοσιεύθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαιώνουν ότι οι ευρωπαϊκοί δρόμοι παραμένουν οι ασφαλέστεροι στον κόσμο παρά την πρόσφατη επιβράδυνση στη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων. 26.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ το περασμένο έτος, 5.500 λιγότεροι από ότι το 2010 - αλλά το ίδιο ποσό με το 2010.
Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής στο ETSC δήλωσε: «Πέρυσι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή περιέγραψε την φτωχή πρόοδο για την οδική ασφάλεια ως «σήμα συναγερμού» όμως δώδεκα μήνες αργότερα, τέσσερα κρίσιμα μέτρα πολιτικής έχουν καθυστερήσει. Ελπίζουμε ότι η ανακοίνωση των σημερινών ακόμα πιο ανησυχητικών αριθμών θα οδηγήσει τελικά σε μια συντονισμένη δράση.
«Η παρούσα Επιτροπή έχει επανειλημμένα τονίσει την ατζέντα για μια ‘βελτιωμένη νομοθεσία’. Αλλά η Οδική Ασφάλεια απαιτεί συνεχή επαγρύπνηση όπως και νέα μέτρα με νομική υποστήριξη. Μια αποτυχία να ρυθμιστεί νομικά, στην περίπτωση της οδικής ασφάλειας, μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερους θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς.
Το ETSC αναφέρει επίσης πως τα κράτη μέλη της ΕΕ πρέπει να αναλάβουν δράση για να βοηθήσουν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. Μειώσεις στα επίπεδα αστυνόμευσης, η αποτυχία να επενδύσουν σε ασφαλέστερες υποδομές και η έλλειψή δράσης για την αντιμετώπιση της υπερβολικής ταχύτητας και της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ έχουν παίξει επίσης σημαντικό ρόλο στην πρόσφατη φτωχή πρόοδο σε κάποια κράτη μέλη. Η σε βάθος ανάλυση από το ETSC των πρόσφατων εθνικών στατιστικών δεδομένων για την οδική ασφάλεια θα δημοσιοποιηθεί στις 20 Ιουνίου στο συνέδριο του ETSC Road Safety Performance Index στις Βρυξέλλες.
Η ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε δημοσιεύσει για πρώτη φορά μια εικόνα για τον αριθμό των ανθρώπων που τραυματίζονται σοβαρά στους δρόμους της Ευρώπης το 2014 – 135.000.
Αυτή η κίνηση απαιτούσε την υιοθέτηση, από όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, ενός τυποποιημένου ορισμού του τι αποτελεί σοβαρό τραυματισμό στο δρόμο, καθώς και ένα τυποποιημένο τρόπο συλλογής των δεδομένων. Το ETSC χαιρετίζει αυτό το πολυαναμενόμενο θετικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Αλλά οι μακροπρόθεσμοι στόχοι και τα μέτρα για τη μείωση του αριθμού των σοβαρά τραυματιών είναι που χρειάζονται αυτή τη στιγμή. Είχαν υποσχεθεί την προηγούμενη χρονιά αλλά δεν παραδόθηκαν. Το ETSC λέει πως τώρα που τα δεδομένα είναι διαθέσιμα, δεν υπάρχει λόγος να καθυστερούν περαιτέρω.
NEWSDESK
Η ΕΕ θα πρέπει να καθιερώσει υποχρεωτικούς κανόνες ασφαλείας για τα ηλεκτρικά πατίνια, συμπεριλαμβανομένου του ανώτατου ορίου ταχύτητας των 20 χλμ/ώρα.
21/Νοεμ/2024
Στη Φινλανδία απονέμεται το Βραβείο Οδικής Ασφάλειας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών για το 2024
20/Ιουν/2024
Αναθεώρηση της Οδηγίας περί χορήγησης αδειών οδήγησης από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
23/Φεβ/2024