Διαγωνισμός Εικονογράφησης (ΣΚΙΤΣΟ – ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ) με θέμα «Μεγαλώνοντας πίσω απ’ το τιμόνι - Οδική Ασφάλεια και 3η Ηλικία»
Διαγωνισμός Εικονογράφησης (ΣΚΙΤΣΟ – ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ) με θέμα «Μεγαλώνοντας πίσω απ’ το τιμόνι - Οδική Ασφάλεια και 3η Ηλικία»
Η «Νέα Θάλπη – Μονάδα Φροντίδας Ηλικιωμένων» σε συνεργασία με το «Κέντρο Εφαρμοσμένων Τεχνών ΟΡΝΕΡΑΚΗΣ» και την υποστήριξη του Ι.Ο.ΑΣ.
«Πάνος Μυλωνάς», διοργανώνουν το Διαγωνισμό Εικονογράφησης (Σκίτσο-Γελοιογραφία).
Οδηγώντας στην 3η Ηλικία δεν σημαίνει απαραιτήτως πως ο οδηγός έχει γεράσει και αν έχει, δεν σημαίνει απαραιτήτως πως δεν είναι ικανός. Είναι το θέμα τόσο ειδικό κι ο δρόμος της 3ης Ηλικίας τόσο στενός, που δε θα μπορούσε να χωρέσει γενικεύσεις. Δε ζουν, δεν ωριμάζουν, δε γερνούν όλοι με τον ίδιο τρόπο. Πώς θα μπορούσαν λοιπόν, ίδια να οδηγούν;
Οδηγώντας στην 3η Ηλικία κάποιοι βάζουν την ωριμότητα να βαστά το τιμόνι και τη συγκράτηση στο πλαϊνό κάθισμα για να τους συμβουλεύει. Παγκόσμιες έρευνες καταδεικνύουν πως όσο η αίσθηση παντοδυναμίας των νιάτων υποχωρεί, αρκετοί οδηγοί τείνουν να μειώνουν την ταχύτητα, να διανύουν μικρότερες αποστάσεις, να αποφεύγουν τη νυχτερινή οδήγηση και κυρίως, να μην οδηγούν πιωμένοι ή μιλώντας στο κινητό τους τηλέφωνο. Όσο ο χρόνος καθιστά τους εαυτούς τους πιο ευάλωτους, τόσο εκείνοι γίνονται πιο αυστηροί με τους εαυτούς τους. Μια συστολή τους συνοδεύει, παράλληλα με την αντικειμενική ίσως έκπτωση των γνωστικών λειτουργιών, τη μείωση των αντανακλαστικών, την εξασθένηση της όρασης, της ακοής ή και της γενικότερης υγείας.
Οδηγώντας στην 3η Ηλικία κάποιοι νιώθουν πως δεν είναι άτρωτοι πια, οπότε φροντίζουν να είναι συνετοί με το αυτοκίνητο ή τη μηχανή που αποτελεί γι’ αυτούς πολλά παραπάνω από ένα όχημα: το μέσο που τους αποκλείει από τον κοινωνικό αποκλεισμό, οδηγώντας τους έξω απ’ το σπίτι. Στην ανεξαρτησία και την ευτυχία.
Η «διασταύρωση» του διαγωνισμού
(πνεύμα και αισθητική των έργων)
Τί χρειάζεται να γνωρίζουν οι συμμετέχοντες; Μα, αυτά ακριβώς που χρειάζεται να γνωρίζουν κι όσοι μεγαλώνουν πίσω απ’ το τιμόνι. Τα 4 φανάρια που σηματοδοτούν μια διασταύρωση. Τις 4 σημάνσεις που οφείλει να μελετήσει όποιος οδηγεί στην 3η Ηλικία και όποιος αποφασίζει να δηλώσει συμμετοχή στο διαγωνισμό.
«Πάνος Μυλωνάς», διοργανώνουν το Διαγωνισμό Εικονογράφησης (Σκίτσο-Γελοιογραφία).
Οδηγώντας στην 3η Ηλικία δεν σημαίνει απαραιτήτως πως ο οδηγός έχει γεράσει και αν έχει, δεν σημαίνει απαραιτήτως πως δεν είναι ικανός. Είναι το θέμα τόσο ειδικό κι ο δρόμος της 3ης Ηλικίας τόσο στενός, που δε θα μπορούσε να χωρέσει γενικεύσεις. Δε ζουν, δεν ωριμάζουν, δε γερνούν όλοι με τον ίδιο τρόπο. Πώς θα μπορούσαν λοιπόν, ίδια να οδηγούν;
Οδηγώντας στην 3η Ηλικία κάποιοι βάζουν την ωριμότητα να βαστά το τιμόνι και τη συγκράτηση στο πλαϊνό κάθισμα για να τους συμβουλεύει. Παγκόσμιες έρευνες καταδεικνύουν πως όσο η αίσθηση παντοδυναμίας των νιάτων υποχωρεί, αρκετοί οδηγοί τείνουν να μειώνουν την ταχύτητα, να διανύουν μικρότερες αποστάσεις, να αποφεύγουν τη νυχτερινή οδήγηση και κυρίως, να μην οδηγούν πιωμένοι ή μιλώντας στο κινητό τους τηλέφωνο. Όσο ο χρόνος καθιστά τους εαυτούς τους πιο ευάλωτους, τόσο εκείνοι γίνονται πιο αυστηροί με τους εαυτούς τους. Μια συστολή τους συνοδεύει, παράλληλα με την αντικειμενική ίσως έκπτωση των γνωστικών λειτουργιών, τη μείωση των αντανακλαστικών, την εξασθένηση της όρασης, της ακοής ή και της γενικότερης υγείας.
Οδηγώντας στην 3η Ηλικία κάποιοι νιώθουν πως δεν είναι άτρωτοι πια, οπότε φροντίζουν να είναι συνετοί με το αυτοκίνητο ή τη μηχανή που αποτελεί γι’ αυτούς πολλά παραπάνω από ένα όχημα: το μέσο που τους αποκλείει από τον κοινωνικό αποκλεισμό, οδηγώντας τους έξω απ’ το σπίτι. Στην ανεξαρτησία και την ευτυχία.
Η «διασταύρωση» του διαγωνισμού
(πνεύμα και αισθητική των έργων)
Τί χρειάζεται να γνωρίζουν οι συμμετέχοντες; Μα, αυτά ακριβώς που χρειάζεται να γνωρίζουν κι όσοι μεγαλώνουν πίσω απ’ το τιμόνι. Τα 4 φανάρια που σηματοδοτούν μια διασταύρωση. Τις 4 σημάνσεις που οφείλει να μελετήσει όποιος οδηγεί στην 3η Ηλικία και όποιος αποφασίζει να δηλώσει συμμετοχή στο διαγωνισμό.
- Ιατρική Αξιολόγηση
Επίσκεψη στο γιατρό, ναι. Σε γιατρούς πολλών ειδικοτήτων. Μια εξέταση στα μάτια, στα αυτιά, στα αντανακλαστικά, στη διαύγεια του νου, στην καρδιά. Ένας έλεγχος στη γενική κατάσταση του οργανισμού, για να αξιολογηθεί του καθενός η κατάσταση. Ενδεχομένως, ο 75άχρονος που σφύζει από υγεία, να οδηγεί ασφαλέστερα από τον οδηγό των 68 ετών που όμως, πάσχει από χρόνιους ιλίγγους.
- Επανεκπαίδευση
Επιστροφή στα θρανία, ναι. Μια ματιά στα σήματα, ξανά. Λίγα μαθήματα με έναν δάσκαλο, ξανά. Το να βγει στο δρόμο ξανά, έχοντας την αίσθηση πως μαθαίνει από την αρχή και όχι πως ήδη ξέρει. Εξάλλου, κάποια πράγματα, ενδεχομένως αλλάξαν μέσα στα χρόνια. Οι πινακίδες, οι δρόμοι, οι συνήθειες. Τότε δεν υπήρχαν, αλλά σήμερα υπάρχουν προσομοιωτές, σαν αυτούς των αεροπόρων! Να ανέβει λοιπόν στον προσομοιωτή, να στρίψει δεξιά, να στρίψει αριστερά, να πατήσει γκάζι και φρένο, καταλαβαίνοντας ο ίδιος τι μπορεί και τι όχι.
- Αξιολόγηση του μεταφορικού μέσου
Ένα γενικό check up στο αυτοκίνητο ή στη μηχανή, ναι. Μπορεί το όχημα να είναι παλιό και να χρίζει διορθώσεων ή μετατροπών. Μπορεί τα λάστιχα να είναι φθαρμένα και τότε, πως μπορεί κάποιος να οδηγεί με ασφάλεια, ακόμα και αν όλα τα ανωτέρω τον καθιστούν ασφαλή; Μπορεί από την άλλη το όχημα να είναι ολοκαίνουργιο, μαζί και οι τεχνολογίες που του φορέθηκαν. Αν όμως ο οδηγός δεν τις γνωρίζει ή τις φοβάται; Μια «όπισθεν που φωνάζει», μια «προσωπική συμβουλή παρκαρίσματος», τα κρυφά σημεία που «βλέπει» το αυτοκίνητο ενώ δε φαίνονται, είναι τεχνολογική δύναμη στα χέρια ενός οδηγού που απειροελάχιστα, έστω, αλλά κάθε μέρα, χάνει λίγη απ’ τη δική του.
- Υποστηρικτικό περιβάλλον
Η κόρη, ο γιος, η ανιψιά, ο γείτονας, η φίλη. Ο αντίπαλος στο τάβλι, ναι. Το περιβάλλον του καθενός που μπορεί να διαφέρει, αλλά οφείλει να συγκλίνει στο υποστηρικτικό του ρόλου του. Αν συνέβη τρακάρισμα κι ο οδηγός διστάζει να οδηγήσει ξανά, πρέπει το περιβάλλον να δώσει την ώθηση. Αν πάλι έχει εμπιστοσύνη μεγαλύτερη από ικανότητες, πρέπει να τον προφυλάξει. Να καθίσει πλάι του. Να οδηγήσουν παρέα. Σε κάθε περίπτωση το περιβάλλον πρέπει να μην αδιαφορεί. Πρέπει με κάποιον τρόπο να καταφέρει να γίνει συνοδηγός.
Προσοχή στο STOP
Υπάρχει και μια επιπλέον παράμετρος που δεν αφορά στον οδηγό της 3ης Ηλικίας, εκτός και αν είναι Υπουργός, Δήμαρχος, Πολιτικός Μηχανικός… Η κατάσταση των δρόμων, του φωτισμού, των πινακίδων σήμανσης. Όσα πρέπει να εξασφαλίζει η πολιτεία που είναι καθ’ όλα καθοριστικά, διότι αν τον ηλικιωμένο οδηγό τον ρουφήξει μια «λακούβα έκπληξη» στη μέση της τεράστιας λεωφόρου, είναι πιθανόν να μην ευθύνονται σε τίποτα τα αξιοσέβαστα του χρόνια!
Από τις παραπάνω επισημάνσεις καλούνται οι συμμετέχοντες να εμπνευστούν, προκειμένου να δημιουργήσουν τα έργα τους που θα προωθούν το μήνυμα που οι διοργανωτές επιθυμούν να στείλουν: Οι δρόμοι πρέπει να είναι γεμάτοι με οδηγούς της 3ης Ηλικίας που οδηγούν με ασφάλεια.
Τα δώρα του διαγωνισμού:
Υποτροφίες για το Κέντρο Εφαρμοσμένων Τεχνών ΟΡΝΕΡΑΚΗΣ του Ακαδημαϊκού Έτους 2018-2019
Προσοχή στο STOP
Υπάρχει και μια επιπλέον παράμετρος που δεν αφορά στον οδηγό της 3ης Ηλικίας, εκτός και αν είναι Υπουργός, Δήμαρχος, Πολιτικός Μηχανικός… Η κατάσταση των δρόμων, του φωτισμού, των πινακίδων σήμανσης. Όσα πρέπει να εξασφαλίζει η πολιτεία που είναι καθ’ όλα καθοριστικά, διότι αν τον ηλικιωμένο οδηγό τον ρουφήξει μια «λακούβα έκπληξη» στη μέση της τεράστιας λεωφόρου, είναι πιθανόν να μην ευθύνονται σε τίποτα τα αξιοσέβαστα του χρόνια!
Από τις παραπάνω επισημάνσεις καλούνται οι συμμετέχοντες να εμπνευστούν, προκειμένου να δημιουργήσουν τα έργα τους που θα προωθούν το μήνυμα που οι διοργανωτές επιθυμούν να στείλουν: Οι δρόμοι πρέπει να είναι γεμάτοι με οδηγούς της 3ης Ηλικίας που οδηγούν με ασφάλεια.
Τα δώρα του διαγωνισμού:
Υποτροφίες για το Κέντρο Εφαρμοσμένων Τεχνών ΟΡΝΕΡΑΚΗΣ του Ακαδημαϊκού Έτους 2018-2019
- 1ο βραβείο: πλήρης υποτροφία για το μονοετές τμήμα σκίτσου.
- 2ο βραβείο: υποτροφία για ένα ή παραπάνω σεμινάρια που αντιστοιχούν σε 52 διδακτικές ώρες.
- 3ο βραβείο: υποτροφία για ένα ή παραπάνω σεμινάρια που αντιστοιχούν σε 24 διδακτικές ώρες.
Προδιαγραφές Έργων:
Κάθε διαγωνιζόμενος μπορεί να συμμετέχει με ένα μόνο έργο που μπορεί να είναι απλή εικονογράφηση ή να περιλαμβάνει και κείμενο (γελοιογραφία).
Τα έργα πρέπει να είναι:
- Έγχρωμα
- Διάστασης Α3 (29,7 x 42), οριζόντια ή κάθετα
- Ανάλυσης 300 dpi
Γίνονται δεκτά και ψηφιακά έργα με την προϋπόθεση ότι δεν θα χρησιμοποιηθεί κανένα στοιχείο που δεν είναι πρωτότυπο (δεν έχει δημιουργηθεί από τον διαγωνιζόμενο).
Τα έργα αφού συγκεντρωθούν, θα αξιολογηθούν από καθηγητές του «Κέντρου Εφαρμοσμένων Τεχνών ΟΡΝΕΡΑΚΗΣ» και στη συνέχεια θα υποβληθούν σε ηλεκτρονική ψηφοφορία. Οι νικητές θα ανακοινωθούν στις 15 Ιουνίου και η βράβευσή τους θα γίνει ειδική εκδήλωση, στο πρώτο 15νθήμερο του Σεπτεμβρίου.
Υποβολή έργων μέχρι και 31/05/2018.
Δηλώστε συμμετοχή* με 4 απλά βήματα:
- Κάντε like στη σελίδα Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» στο fb
- Κάντε like στη σελίδα «Νέα Θάλπη – Μονάδα Φροντίδας Ηλικιωμένων» στο fb
- Κάντε like στη σελίδα «Κέντρο Εφαρμοσμένων Τεχνών ΟΡΝΕΡΑΚΗΣ» στο fb
- Στείλτε στο contests@ioas.gr το έργο σας, το ονοματεπώνυμο σας και το τηλέφωνο σας
*Δικαίωμα Συμμετοχής στον διαγωνισμό έχουν:
- Νέοι/νέες ηλικίας 18 – 30 ετών
- Από Ελλάδα και Κύπρο
NEWSDESK
Οδήγηση και αλκοόλ δεν συνδυάζονται: Βιωματική δράση ενημέρωσης από το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς», την ΕΝΕΑΠ και το Δήμο Πειραιά
24/Σεπ/2024
Δράση για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής και τοπικής κοινωνίας της Ξάνθης για την Οδική Ασφάλεια.
22/Σεπ/2024
Η Εν.Ε.Α.Π., το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» και ο Δήμος Πειραιά ενώνουν τις δυνάμεις τους για την προώθηση της Οδικής Ασφάλειας
19/Σεπ/2024
Δράσεις του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας (16-22/9)
16/Σεπ/2024