Οδήγηση σε δύσκολες καιρικές συνθήκες
Οδήγηση σε δύσκολες καιρικές συνθήκες

Τα έντονα καιρικά φαινόμενα, που έχουν χτυπήσει τη χώρα τις τελευταίες ώρες, δυσχεραίνουν τις συνθήκες οδήγησης και γι'αυτό είναι σημαντικό να προσαρμόσουμε αναλόγως την οδική συμπεριφορά μας αν απαιτηθεί να οδηγήσουμε.
 
ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ - ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΙΝΗΣΗΣ • Ο αυξημένος αριθμός των αυτοκινήτων που ταξιδεύουν τις ημέρες των εορτών ευνοεί τη δημιουργία συνθηκών ατυχήματος. Για το λόγο αυτό η προσοχή μας πρέπει να είναι διαρκώς τεταμένη. • Η προοπτική της κάλυψης μιας μεγάλης απόστασης κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού μάς υποβάλλει την ανάγκη για αύξηση της ταχύτητας. Δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να υποτιμάμε τους κινδύνους που κρύβει η υπερβολική ταχύτητα και να υποκύπτουμε αυξάνοντάς την πέρα από τα νόμιμα όρια. • Με 100 χ.α.ω. διανύουμε 27 μέτρα σε κάθε δευτερόλεπτο. Μόνο η συνεχής εγρήγορση και τήρηση των αναγκαίων αποστάσεων ασφαλείας είναι σε θέση να μας εξασφαλίσουν τον απαραίτητο χρόνο αντίδρασης για την αποφυγή ενός ατυχήματος. • Όταν κινούμαστε με 130 χ.α.ω., που είναι το ανώτατο επιτρεπτό όριο στη χώρα μας, χρειαζόμαστε πάνω από 110 μέτρα συνολικά για την πλήρη ακινητοποίηση του οχήματός μας. Η απόσταση αυτή μπορεί να αυξηθεί πολύ περισσότερο με πλήρες φορτίο ή σε οδόστρωμα μέτριας πρόσφυσης. ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΕ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΧΑΜΗΛΗΣ ΠΡΟΣΦΥΣΗΣ - ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑΤΟΣ • Η απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος σε βρεγμένο οδόστρωμα μπορεί να τριπλασιαστεί, ενώ στο χιονισμένο να πολλαπλασιαστεί αναλόγως της ταχύτητας και του οχήματος. • Σε περίπτωση φρεναρίσματος πανικού πατάμε το πεντάλ του φρένου με όλη τη δύναμή μας, ενεργοποιώντας με τον τρόπο αυτό όσο γίνεται πιο γρήγορα το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος ABS. Μόνο αυτό μπορεί να μας εξασφαλίσει μέγιστες τιμές επιβράδυνσης και ελάχιστη απόσταση φρεναρίσματος. • Η τήρηση αυξημένης απόστασης από το προπορευόμενο όχημα είναι απαραίτητη, ώστε να είμαστε σε θέση να αντιδράσουμε γρήγορα και αποτελεσματικά σε περίπτωση κινδύνου. • Οι κακές καιρικές συνθήκες συνδυάζονται συνήθως και με συνθήκες χαμηλής ορατότητας. Η χρήση των υαλοκαθαριστήρων και των φώτων είναι απαραίτητη. ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΧΑΜΗΛΗΣ ΠΡΟΣΦΥΣΗΣ ΒΡΕΓΜΕΝΟ Ή ΧΙΟΝΙΣΜΕΝΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ • Το χιόνι, ο πάγος, αλλά και το νερό στο οδόστρωμα μειώνουν σημαντικά την απόδοση των ελαστικών. Για το λόγο αυτό το αυτοκίνητο τείνει να χάσει σχετικά εύκολα την πρόσφυσή του και να εκτραπεί. • Σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης οδηγούμε με αυξημένη προσοχή. Oι κινήσεις μας σε όλα τα χειριστήρια είναι ιδιαίτερα απαλές και σταθερές, σε καμιά περίπτωση απότομες ή επιθετικές. • Όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι χαμηλή, υπάρχει η πιθανότητα να συναντήσουμε πάγο, ιδιαίτερα σε σκιερά σημεία ή πάνω σε γέφυρες. • Η κίνηση με αυξημένη ταχύτητα πάνω σε λιμνάζοντα νερά δημιουργεί το φαινόμενο της υδρολίσθησης. Το αυτοκίνητο χάνει την επαφή του με το οδόστρωμα και μένει ουσιαστικά ακυβέρνητο. Στην περίπτωση αυτή κρατάμε σταθερό το τιμόνι και το γκάζι και σε καμιά περίπτωση δεν φρενάρουμε. • Το χειμώνα η διατήρηση του οχήματος στη βέλτιστη τεχνική κατάσταση είναι περισσότερο σημαντική από κάθε άλλη εποχή, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις. ΧΕΙΜΕΡΙΝΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ • Τα θερινά ελαστικά ή τα επονομαζόμενα παντός καιρού All Weather είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν σε περιορισμένο μόνο βαθμό σε συνθήκες ιδιαίτερα χαμηλής πρόσφυσης και κυρίως στο χιόνι. • Σε χιονισμένο οδόστρωμα είναι απαραίτητη η χρήση κατάλληλων χειμερινών ελαστικών. Τα ελαστικά του είδους φέρουν ειδική σχεδίαση πέλματος και σύσταση γόμας, στοιχεία που εξασφαλίζουν αυξημένη οδική ασφάλεια σε συνθήκες μηδενικής πρόσφυσης. • Σε συνθήκες βροχής ή χιονόπτωσης τα χειμερινά ελαστικά αντιδρούν καλύτερα από τα θερινά, αλλά σε κάθε περίπτωση τα όρια της πρόσφυσης παραμένουν ιδιαίτερα χαμηλά. Για το λόγο αυτό απαιτείται ακόμη περισσότερο η πλήρης προσοχή μας. • Η διατήρηση υπερβολικής ταχύτητας για μεγάλη απόσταση και σε στεγνό οδόστρωμα με χειμερινά ελαστικά μπορεί να οδηγήσει στην καταστροφή τους και κατά συνέπεια στην απώλεια ελέγχου του αυτοκινήτου. ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΧΙΟΝΙΟΥ • Οι αλυσίδες χιονιού εξασφαλίζουν μέγιστη πρόσφυση και κατά συνέπεια και ασφαλή οδική συμπεριφορά, αλλά και δυνατότητα κίνησης στο χιόνι και στον πάγο. • Ειδικά στον πάγο οι αλυσίδες αποτελούν μονόδρομο, μιας και μόνο αυτές είναι σε θέση να σπάσουν την επιφάνειά του και να εξασφαλίσουν πρόσφυση. • Επιλέγουμε τις αλυσίδες που προτείνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου και εξασκούμαστε στην τοποθέτησή τους πριν από την ανάγκη χρήσης τους. • Μετά την τοποθέτηση των αλυσίδων διανύουμε με χαμηλή ταχύτητα μερικές εκατοντάδες μέτρα και ελέγχουμε ξανά την εφαρμογή τους. • Οι αλυσίδες τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς. Για το λόγο αυτό πρέπει να γνωρίζουμε αν το αυτοκίνητό μας φέρει κίνηση στους εμπρός ή τους πίσω τροχούς.

Read more at: https://www.ioas.gr/symvoules_gia_tin_odiki_asfaleia/
Copyright © ΙΟΑΣ

 
ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ - ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΙΝΗΣΗΣ • Ο αυξημένος αριθμός των αυτοκινήτων που ταξιδεύουν τις ημέρες των εορτών ευνοεί τη δημιουργία συνθηκών ατυχήματος. Για το λόγο αυτό η προσοχή μας πρέπει να είναι διαρκώς τεταμένη. • Η προοπτική της κάλυψης μιας μεγάλης απόστασης κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού μάς υποβάλλει την ανάγκη για αύξηση της ταχύτητας. Δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να υποτιμάμε τους κινδύνους που κρύβει η υπερβολική ταχύτητα και να υποκύπτουμε αυξάνοντάς την πέρα από τα νόμιμα όρια. • Με 100 χ.α.ω. διανύουμε 27 μέτρα σε κάθε δευτερόλεπτο. Μόνο η συνεχής εγρήγορση και τήρηση των αναγκαίων αποστάσεων ασφαλείας είναι σε θέση να μας εξασφαλίσουν τον απαραίτητο χρόνο αντίδρασης για την αποφυγή ενός ατυχήματος. • Όταν κινούμαστε με 130 χ.α.ω., που είναι το ανώτατο επιτρεπτό όριο στη χώρα μας, χρειαζόμαστε πάνω από 110 μέτρα συνολικά για την πλήρη ακινητοποίηση του οχήματός μας. Η απόσταση αυτή μπορεί να αυξηθεί πολύ περισσότερο με πλήρες φορτίο ή σε οδόστρωμα μέτριας πρόσφυσης. ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΕ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΧΑΜΗΛΗΣ ΠΡΟΣΦΥΣΗΣ - ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑΤΟΣ • Η απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος σε βρεγμένο οδόστρωμα μπορεί να τριπλασιαστεί, ενώ στο χιονισμένο να πολλαπλασιαστεί αναλόγως της ταχύτητας και του οχήματος. • Σε περίπτωση φρεναρίσματος πανικού πατάμε το πεντάλ του φρένου με όλη τη δύναμή μας, ενεργοποιώντας με τον τρόπο αυτό όσο γίνεται πιο γρήγορα το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος ABS. Μόνο αυτό μπορεί να μας εξασφαλίσει μέγιστες τιμές επιβράδυνσης και ελάχιστη απόσταση φρεναρίσματος. • Η τήρηση αυξημένης απόστασης από το προπορευόμενο όχημα είναι απαραίτητη, ώστε να είμαστε σε θέση να αντιδράσουμε γρήγορα και αποτελεσματικά σε περίπτωση κινδύνου. • Οι κακές καιρικές συνθήκες συνδυάζονται συνήθως και με συνθήκες χαμηλής ορατότητας. Η χρήση των υαλοκαθαριστήρων και των φώτων είναι απαραίτητη. ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΧΑΜΗΛΗΣ ΠΡΟΣΦΥΣΗΣ ΒΡΕΓΜΕΝΟ Ή ΧΙΟΝΙΣΜΕΝΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ • Το χιόνι, ο πάγος, αλλά και το νερό στο οδόστρωμα μειώνουν σημαντικά την απόδοση των ελαστικών. Για το λόγο αυτό το αυτοκίνητο τείνει να χάσει σχετικά εύκολα την πρόσφυσή του και να εκτραπεί. • Σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης οδηγούμε με αυξημένη προσοχή. Oι κινήσεις μας σε όλα τα χειριστήρια είναι ιδιαίτερα απαλές και σταθερές, σε καμιά περίπτωση απότομες ή επιθετικές. • Όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι χαμηλή, υπάρχει η πιθανότητα να συναντήσουμε πάγο, ιδιαίτερα σε σκιερά σημεία ή πάνω σε γέφυρες. • Η κίνηση με αυξημένη ταχύτητα πάνω σε λιμνάζοντα νερά δημιουργεί το φαινόμενο της υδρολίσθησης. Το αυτοκίνητο χάνει την επαφή του με το οδόστρωμα και μένει ουσιαστικά ακυβέρνητο. Στην περίπτωση αυτή κρατάμε σταθερό το τιμόνι και το γκάζι και σε καμιά περίπτωση δεν φρενάρουμε. • Το χειμώνα η διατήρηση του οχήματος στη βέλτιστη τεχνική κατάσταση είναι περισσότερο σημαντική από κάθε άλλη εποχή, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις. ΧΕΙΜΕΡΙΝΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ • Τα θερινά ελαστικά ή τα επονομαζόμενα παντός καιρού All Weather είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν σε περιορισμένο μόνο βαθμό σε συνθήκες ιδιαίτερα χαμηλής πρόσφυσης και κυρίως στο χιόνι. • Σε χιονισμένο οδόστρωμα είναι απαραίτητη η χρήση κατάλληλων χειμερινών ελαστικών. Τα ελαστικά του είδους φέρουν ειδική σχεδίαση πέλματος και σύσταση γόμας, στοιχεία που εξασφαλίζουν αυξημένη οδική ασφάλεια σε συνθήκες μηδενικής πρόσφυσης. • Σε συνθήκες βροχής ή χιονόπτωσης τα χειμερινά ελαστικά αντιδρούν καλύτερα από τα θερινά, αλλά σε κάθε περίπτωση τα όρια της πρόσφυσης παραμένουν ιδιαίτερα χαμηλά. Για το λόγο αυτό απαιτείται ακόμη περισσότερο η πλήρης προσοχή μας. • Η διατήρηση υπερβολικής ταχύτητας για μεγάλη απόσταση και σε στεγνό οδόστρωμα με χειμερινά ελαστικά μπορεί να οδηγήσει στην καταστροφή τους και κατά συνέπεια στην απώλεια ελέγχου του αυτοκινήτου. ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΧΙΟΝΙΟΥ • Οι αλυσίδες χιονιού εξασφαλίζουν μέγιστη πρόσφυση και κατά συνέπεια και ασφαλή οδική συμπεριφορά, αλλά και δυνατότητα κίνησης στο χιόνι και στον πάγο. • Ειδικά στον πάγο οι αλυσίδες αποτελούν μονόδρομο, μιας και μόνο αυτές είναι σε θέση να σπάσουν την επιφάνειά του και να εξασφαλίσουν πρόσφυση. • Επιλέγουμε τις αλυσίδες που προτείνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου και εξασκούμαστε στην τοποθέτησή τους πριν από την ανάγκη χρήσης τους. • Μετά την τοποθέτηση των αλυσίδων διανύουμε με χαμηλή ταχύτητα μερικές εκατοντάδες μέτρα και ελέγχουμε ξανά την εφαρμογή τους. • Οι αλυσίδες τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς. Για το λόγο αυτό πρέπει να γνωρίζουμε αν το αυτοκίνητό μας φέρει κίνηση στους εμπρός ή τους πίσω τροχούς.

Read more at: https://www.ioas.gr/symvoules_gia_tin_odiki_asfaleia/
Copyright © ΙΟΑΣ
ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ - ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΙΝΗΣΗΣ • Ο αυξημένος αριθμός των αυτοκινήτων που ταξιδεύουν τις ημέρες των εορτών ευνοεί τη δημιουργία συνθηκών ατυχήματος. Για το λόγο αυτό η προσοχή μας πρέπει να είναι διαρκώς τεταμένη. • Η προοπτική της κάλυψης μιας μεγάλης απόστασης κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού μάς υποβάλλει την ανάγκη για αύξηση της ταχύτητας. Δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να υποτιμάμε τους κινδύνους που κρύβει η υπερβολική ταχύτητα και να υποκύπτουμε αυξάνοντάς την πέρα από τα νόμιμα όρια. • Με 100 χ.α.ω. διανύουμε 27 μέτρα σε κάθε δευτερόλεπτο. Μόνο η συνεχής εγρήγορση και τήρηση των αναγκαίων αποστάσεων ασφαλείας είναι σε θέση να μας εξασφαλίσουν τον απαραίτητο χρόνο αντίδρασης για την αποφυγή ενός ατυχήματος. • Όταν κινούμαστε με 130 χ.α.ω., που είναι το ανώτατο επιτρεπτό όριο στη χώρα μας, χρειαζόμαστε πάνω από 110 μέτρα συνολικά για την πλήρη ακινητοποίηση του οχήματός μας. Η απόσταση αυτή μπορεί να αυξηθεί πολύ περισσότερο με πλήρες φορτίο ή σε οδόστρωμα μέτριας πρόσφυσης. ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΕ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΧΑΜΗΛΗΣ ΠΡΟΣΦΥΣΗΣ - ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑΤΟΣ • Η απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος σε βρεγμένο οδόστρωμα μπορεί να τριπλασιαστεί, ενώ στο χιονισμένο να πολλαπλασιαστεί αναλόγως της ταχύτητας και του οχήματος. • Σε περίπτωση φρεναρίσματος πανικού πατάμε το πεντάλ του φρένου με όλη τη δύναμή μας, ενεργοποιώντας με τον τρόπο αυτό όσο γίνεται πιο γρήγορα το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος ABS. Μόνο αυτό μπορεί να μας εξασφαλίσει μέγιστες τιμές επιβράδυνσης και ελάχιστη απόσταση φρεναρίσματος. • Η τήρηση αυξημένης απόστασης από το προπορευόμενο όχημα είναι απαραίτητη, ώστε να είμαστε σε θέση να αντιδράσουμε γρήγορα και αποτελεσματικά σε περίπτωση κινδύνου. • Οι κακές καιρικές συνθήκες συνδυάζονται συνήθως και με συνθήκες χαμηλής ορατότητας. Η χρήση των υαλοκαθαριστήρων και των φώτων είναι απαραίτητη. ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΧΑΜΗΛΗΣ ΠΡΟΣΦΥΣΗΣ ΒΡΕΓΜΕΝΟ Ή ΧΙΟΝΙΣΜΕΝΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ • Το χιόνι, ο πάγος, αλλά και το νερό στο οδόστρωμα μειώνουν σημαντικά την απόδοση των ελαστικών. Για το λόγο αυτό το αυτοκίνητο τείνει να χάσει σχετικά εύκολα την πρόσφυσή του και να εκτραπεί. • Σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης οδηγούμε με αυξημένη προσοχή. Oι κινήσεις μας σε όλα τα χειριστήρια είναι ιδιαίτερα απαλές και σταθερές, σε καμιά περίπτωση απότομες ή επιθετικές. • Όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι χαμηλή, υπάρχει η πιθανότητα να συναντήσουμε πάγο, ιδιαίτερα σε σκιερά σημεία ή πάνω σε γέφυρες. • Η κίνηση με αυξημένη ταχύτητα πάνω σε λιμνάζοντα νερά δημιουργεί το φαινόμενο της υδρολίσθησης. Το αυτοκίνητο χάνει την επαφή του με το οδόστρωμα και μένει ουσιαστικά ακυβέρνητο. Στην περίπτωση αυτή κρατάμε σταθερό το τιμόνι και το γκάζι και σε καμιά περίπτωση δεν φρενάρουμε. • Το χειμώνα η διατήρηση του οχήματος στη βέλτιστη τεχνική κατάσταση είναι περισσότερο σημαντική από κάθε άλλη εποχή, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις. ΧΕΙΜΕΡΙΝΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ • Τα θερινά ελαστικά ή τα επονομαζόμενα παντός καιρού All Weather είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν σε περιορισμένο μόνο βαθμό σε συνθήκες ιδιαίτερα χαμηλής πρόσφυσης και κυρίως στο χιόνι. • Σε χιονισμένο οδόστρωμα είναι απαραίτητη η χρήση κατάλληλων χειμερινών ελαστικών. Τα ελαστικά του είδους φέρουν ειδική σχεδίαση πέλματος και σύσταση γόμας, στοιχεία που εξασφαλίζουν αυξημένη οδική ασφάλεια σε συνθήκες μηδενικής πρόσφυσης. • Σε συνθήκες βροχής ή χιονόπτωσης τα χειμερινά ελαστικά αντιδρούν καλύτερα από τα θερινά, αλλά σε κάθε περίπτωση τα όρια της πρόσφυσης παραμένουν ιδιαίτερα χαμηλά. Για το λόγο αυτό απαιτείται ακόμη περισσότερο η πλήρης προσοχή μας. • Η διατήρηση υπερβολικής ταχύτητας για μεγάλη απόσταση και σε στεγνό οδόστρωμα με χειμερινά ελαστικά μπορεί να οδηγήσει στην καταστροφή τους και κατά συνέπεια στην απώλεια ελέγχου του αυτοκινήτου. ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΧΙΟΝΙΟΥ • Οι αλυσίδες χιονιού εξασφαλίζουν μέγιστη πρόσφυση και κατά συνέπεια και ασφαλή οδική συμπεριφορά, αλλά και δυνατότητα κίνησης στο χιόνι και στον πάγο. • Ειδικά στον πάγο οι αλυσίδες αποτελούν μονόδρομο, μιας και μόνο αυτές είναι σε θέση να σπάσουν την επιφάνειά του και να εξασφαλίσουν πρόσφυση. • Επιλέγουμε τις αλυσίδες που προτείνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου και εξασκούμαστε στην τοποθέτησή τους πριν από την ανάγκη χρήσης τους. • Μετά την τοποθέτηση των αλυσίδων διανύουμε με χαμηλή ταχύτητα μερικές εκατοντάδες μέτρα και ελέγχουμε ξανά την εφαρμογή τους. • Οι αλυσίδες τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς. Για το λόγο αυτό πρέπει να γνωρίζουμε αν το αυτοκίνητό μας φέρει κίνηση στους εμπρός ή τους πίσω τροχούς.

Read more at: https://www.ioas.gr/symvoules_gia_tin_odiki_asfaleia/
Copyright © ΙΟΑΣ
Συμβουλές για το χειμώνα και για έντονα καιρικά φαινόμενα

Κατά τη διάρκεια του χειμώνα είναι πιθανόν να αντιμετωπίσουμε έντονα καιρικά φαινόμενα. Οι παράγοντες που επηρεάζουν την ασφάλεια των μετακινήσεών μας είναι η οδηγική συμπεριφορά μας και η κατάσταση του οχήματος.

Συντήρηση οχήματος:
  • Φροντίζουμε για τη σωστή συντήρηση του οχήματός μας στα προβλεπόμενα διαστήματα από τον κατασκευαστή.
  • Ελέγχουμε μια φορά το μήνα τουλάχιστον την πίεση του αέρα στα ελαστικά. Τα ελαστικά θα πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση.  Τα αντικαθιστούμε όταν συμπληρώσουν 40-50.000 χλμ ή 4-5 χρόνια χρήσης.
  • Ελέγχουμε οπτικά τη στάθμη των υγρών του κινητήρα (λιπαντικό, υγρό συστήματος ψύξης), των υγρών φρένων και  του υγρού για τους υαλοκαθαριστήρες.
  • Ελέγχουμε την κατάσταση των μάκτρων των υαλοκαθαριστήρων και τα αντικαθιστούμε αν δεν καθαρίζουν επαρκώς την επιφάνεια του ανεμοθώρακα (παρμπρίζ).
Πρόληψη:
  • Όταν αναμένουμε έντονα καιρικά φαινόμενα όπως ισχυρούς ανέμους ή χιονόπτωση αποφεύγουμε να σταθμεύουμε κάτω από μεγάλα δέντρα.
  • Αν επικρατεί παγετός σηκώνουμε τους υαλοκαθαριστήρες για να μην παγώσουν και κολλήσουν στα τζάμια.
  • Χρησιμοποιούμε ειδικό διάλυμα στο δοχείο των υαλοκαθαριστήρων με χαμηλότερο σημείο πήξης από το νερό.
Πριν ξεκινήσουμε:
  • Διατηρούμε πάντα καθαρά όλα τα τζάμια του αυτοκινήτου για να έχουμε καλή ορατότητα.
  • Σε περίπτωση χιονόπτωσης καθαρίζουμε το αυτοκίνητο από το χιόνι, όλα τα τζάμια, τα φώτα και αφαιρούμε το χιόνι από την οροφή. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ξύστρα για την αφαίρεση του χιονιού, υπάρχουν επίσης ειδικά σπρέι για την αφαίρεση του χιονιού και του πάγου.
  • Ενημερωνόμαστε για την κατάσταση των δρόμων της περιοχής που θα κινηθούμε.
  • Ενημερώνουμε τους οικείους μας ώστε να γνωρίζουν τη διαδρομή που θα ακολουθήσουμε.
  • Έχουμε φορτισμένο το κινητό μας τηλέφωνο.
  • Έχουμε επαρκή ποσότητα καυσίμων, ιδανικά σχεδόν γεμάτη δεξαμενή καυσίμου.
  • Σχεδιάζουμε τη διαδρομή ώστε να κινηθούμε από κεντρικούς δρόμους.
  • Έχουμε μαζί μας κατάλληλα ρούχα για τις καιρικές συνθήκες και νερό.
  • Δεν κάνουμε άσκοπες μετακινήσεις.
Εξοπλισμός:
  • Στο όχημα μας πρέπει να έχουμε πάντα τρίγωνο, πυροσβεστήρα, φαρμακείο που θα περιέχει τα προβλεπόμενα και ανακλαστικό γιλέκο.
  • Κατά τους χειμερινούς μήνες ιδιαίτερα σε περιοχές που χιονίζει συχνά ένα ζευγάρι αντιολισθητικές αλυσίδες κατάλληλες για τη διάσταση των ελαστικών μας αλλά και για το όχημά μας.
  • Αν κινούμαστε τακτικά σε χιονισμένους η παγωμένους δρόμους προμηθευόμαστε χειμερινά ελαστικά.
  • Γάντια εργασίας και φακό.
Κατά την κίνηση:
  • Σε περίπτωση βροχόπτωσης, περιορισμένης ορατότητας, χιονιού ή παγετού μειώνουμε την ταχύτητα κίνησης και διατηρούμε μεγαλύτερη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, τουλάχιστον διπλάσια από ότι σε στεγνό οδόστρωμα.
  • Ανάβουμε τα φώτα θέσης ή διασταυρώσεως και κατά τη διάρκεια της ημέρας σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας.
  • Αποφεύγουμε τις απότομες επιταχύνσεις επιβραδύνσεις σε ολισθηρό οδόστρωμα, λόγω βροχής, χιονιού η παγετού καθώς και τις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και κινήσεις στο τιμόνι.
  • Γνωρίζουμε τον τρόπο τοποθέτησης των αντιολισθητικών αλυσίδων και τις τοποθετούμε έγκαιρα, πριν κολλήσουμε.
  • Δεν χρησιμοποιούμε τις αλυσίδες σε στεγνό ή βρεγμένο οδόστρωμα.
  • Τοποθετούμε τις αλυσίδες στον κινητήριο άξονα του οχήματος, στα τετρακίνητα οχήματα σύμφωνα με ότι προβλέπεται από τον κατασκευαστή.
  • Αποφεύγουμε τις Ιρλανδικές διαβάσεις σε περίπτωση έντονης βροχόπτωσης.
 
Περισσότερες συμβουλές για οδηγούς
 
  • Συμβουλευόμαστε τα δελτίο πρόγνωσης καιρού ώστε να αποφύγουμε την αιχμή των καιρικών φαινομένων. Μετακινούμαστε μόνο εφόσον είναι απολύτως απαραίτητο και αφού πρώτα έχουμε ενημερωθεί για την κατάσταση του οδικού δικτύου. Αποφεύγουμε τις μετακινήσεις κατά τη διάρκεια της νύχτας, ταξιδεύουμε την ημέρα.
  • Σιγουρευόμαστε πριν ξεκινήσουμε ότι το σύστημα κλιματισμού, τα φωτιστικά σώματα  λειτουργούν σωστά καθώς και ότι έχουμε   ανακλαστικό γιλέκο στο όχημά μας. Τοποθετούμε στους κινητήριους τροχούς αντιολισθιτικές αλυσίδες αν σκοπεύουμε να κινηθούμε σε δρόμο που έχει χιόνι ή πάγο και φροντίζουμε να κινούμαστε με χαμηλή ταχύτητα. Σε αντίθετη περίπτωση υπάρχει σοβαρός κίνδυνος καταστροφής τους και βλάβης του οχήματός μας.
  • Διατηρούμε αυξημένες αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα μειώνοντας παράλληλα την ταχύτητα του οχήματός μας καθώς η απόσταση ακινητοποίησης σε βρεγμένο οδόστρωμα, πολύ περισσότερο σε χιονισμένο, αυξάνεται σημαντικά.Αποφεύγουμε απότομες ή επιθετικές κινήσεις στο τιμόνι σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Σε περίπτωση υδρολίσθησης κρατάμε σταθερό το τιμόνι και το γκάζι και σε καμιά περίπτωση δεν φρενάρουμε.
  • Έχουμε πάντα αναμμένη  τη μεσαία σκάλα των φωτιστικών σωμάτων του αυτοκινήτου μας και όχι τους προβολείς αφού τυφλώνουν τους προπορευόμενους και τους αντίθετα ερχόμενα οδηγούς.. Αν η ορατότητα είναι χαμηλή, ανάβουμε επίσης τα εμπρός και τα πίσω φώτα ομίχλης.
 
 
Συμβουλές για πεζούς
 
  • Ως πεζοί προσπαθούμε να πατάμε πάνω στο μαλακό χιόνι, να κάνουμε μικρά βήματα και να πατάμε σταθερά γιατί τα πεζοδρόμια (κυρίως το βράδυ που θα παγώσουν) είναι πολύ ολισθηρά.
  • Φοράμε ρούχα με σκούρα ή φωτεινά χρώματα κατά τη διάρκεια της ημέρας και ρούχα με ανακλαστικά τη νύχτα ενώ όσον αφορά τα παπούτσια επιλέγουμε   μπότες, γαλότσες ή τρακτερωτά ώστε να έχουμε σταθερό βηματισμό.
  • Φροντίζουμε να έχουμε ένα φωτάκι ή να κρατάμε ένα φακό το ξημέρωμα, το σούρουπο ή τη νύχτα για να φαινόμαστε. Όσον αφορά το σκυλάκι μας καλό είναι να του φοράμε κολάρο ή λουρί με ανακλαστήρες και αποφεύγουμε να το αφήνουμε να κυκλοφορεί μόνο του.
  • Αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε την ώρα που περπατάμε ακουστικά ή ηλεκτρονικές συσκευές που κάνουν δύσκολη την ακουστική επαφή μας με το περιβάλλον.
  • Διατηρούμε οπτική επαφή με τον/την οδηγό του οχήματος πριν διασχίσουμε ένα δρόμο και κρατάμε αποστάσεις από κινούμενα αυτοκίνητα στο χιόνι καθώς ενδέχεται να γλιστρήσει και ο οδηγός να μην μπορεί να ελέγξει το αυτοκίνητό του.
  • Φοράμε σκουφί αντί για κουκούλα για να μην περιορίζεται το οπτικό μας πεδίο, ενώ αν κινούμαστε σε δρόμο με στενά πεζοδρόμια επιλέγουμε να κινούμαστε αντίθετα προς την κίνηση των οχημάτων ώστε να τα βλέπουμε που έρχονται.
ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ - ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΙΝΗΣΗΣ • Ο αυξημένος αριθμός των αυτοκινήτων που ταξιδεύουν τις ημέρες των εορτών ευνοεί τη δημιουργία συνθηκών ατυχήματος. Για το λόγο αυτό η προσοχή μας πρέπει να είναι διαρκώς τεταμένη. • Η προοπτική της κάλυψης μιας μεγάλης απόστασης κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού μάς υποβάλλει την ανάγκη για αύξηση της ταχύτητας. Δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να υποτιμάμε τους κινδύνους που κρύβει η υπερβολική ταχύτητα και να υποκύπτουμε αυξάνοντάς την πέρα από τα νόμιμα όρια. • Με 100 χ.α.ω. διανύουμε 27 μέτρα σε κάθε δευτερόλεπτο. Μόνο η συνεχής εγρήγορση και τήρηση των αναγκαίων αποστάσεων ασφαλείας είναι σε θέση να μας εξασφαλίσουν τον απαραίτητο χρόνο αντίδρασης για την αποφυγή ενός ατυχήματος. • Όταν κινούμαστε με 130 χ.α.ω., που είναι το ανώτατο επιτρεπτό όριο στη χώρα μας, χρειαζόμαστε πάνω από 110 μέτρα συνολικά για την πλήρη ακινητοποίηση του οχήματός μας. Η απόσταση αυτή μπορεί να αυξηθεί πολύ περισσότερο με πλήρες φορτίο ή σε οδόστρωμα μέτριας πρόσφυσης. ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΕ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΧΑΜΗΛΗΣ ΠΡΟΣΦΥΣΗΣ - ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑΤΟΣ • Η απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος σε βρεγμένο οδόστρωμα μπορεί να τριπλασιαστεί, ενώ στο χιονισμένο να πολλαπλασιαστεί αναλόγως της ταχύτητας και του οχήματος. • Σε περίπτωση φρεναρίσματος πανικού πατάμε το πεντάλ του φρένου με όλη τη δύναμή μας, ενεργοποιώντας με τον τρόπο αυτό όσο γίνεται πιο γρήγορα το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος ABS. Μόνο αυτό μπορεί να μας εξασφαλίσει μέγιστες τιμές επιβράδυνσης και ελάχιστη απόσταση φρεναρίσματος. • Η τήρηση αυξημένης απόστασης από το προπορευόμενο όχημα είναι απαραίτητη, ώστε να είμαστε σε θέση να αντιδράσουμε γρήγορα και αποτελεσματικά σε περίπτωση κινδύνου. • Οι κακές καιρικές συνθήκες συνδυάζονται συνήθως και με συνθήκες χαμηλής ορατότητας. Η χρήση των υαλοκαθαριστήρων και των φώτων είναι απαραίτητη. ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΧΑΜΗΛΗΣ ΠΡΟΣΦΥΣΗΣ ΒΡΕΓΜΕΝΟ Ή ΧΙΟΝΙΣΜΕΝΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ • Το χιόνι, ο πάγος, αλλά και το νερό στο οδόστρωμα μειώνουν σημαντικά την απόδοση των ελαστικών. Για το λόγο αυτό το αυτοκίνητο τείνει να χάσει σχετικά εύκολα την πρόσφυσή του και να εκτραπεί. • Σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης οδηγούμε με αυξημένη προσοχή. Oι κινήσεις μας σε όλα τα χειριστήρια είναι ιδιαίτερα απαλές και σταθερές, σε καμιά περίπτωση απότομες ή επιθετικές. • Όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι χαμηλή, υπάρχει η πιθανότητα να συναντήσουμε πάγο, ιδιαίτερα σε σκιερά σημεία ή πάνω σε γέφυρες. • Η κίνηση με αυξημένη ταχύτητα πάνω σε λιμνάζοντα νερά δημιουργεί το φαινόμενο της υδρολίσθησης. Το αυτοκίνητο χάνει την επαφή του με το οδόστρωμα και μένει ουσιαστικά ακυβέρνητο. Στην περίπτωση αυτή κρατάμε σταθερό το τιμόνι και το γκάζι και σε καμιά περίπτωση δεν φρενάρουμε. • Το χειμώνα η διατήρηση του οχήματος στη βέλτιστη τεχνική κατάσταση είναι περισσότερο σημαντική από κάθε άλλη εποχή, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις. ΧΕΙΜΕΡΙΝΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ • Τα θερινά ελαστικά ή τα επονομαζόμενα παντός καιρού All Weather είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν σε περιορισμένο μόνο βαθμό σε συνθήκες ιδιαίτερα χαμηλής πρόσφυσης και κυρίως στο χιόνι. • Σε χιονισμένο οδόστρωμα είναι απαραίτητη η χρήση κατάλληλων χειμερινών ελαστικών. Τα ελαστικά του είδους φέρουν ειδική σχεδίαση πέλματος και σύσταση γόμας, στοιχεία που εξασφαλίζουν αυξημένη οδική ασφάλεια σε συνθήκες μηδενικής πρόσφυσης. • Σε συνθήκες βροχής ή χιονόπτωσης τα χειμερινά ελαστικά αντιδρούν καλύτερα από τα θερινά, αλλά σε κάθε περίπτωση τα όρια της πρόσφυσης παραμένουν ιδιαίτερα χαμηλά. Για το λόγο αυτό απαιτείται ακόμη περισσότερο η πλήρης προσοχή μας. • Η διατήρηση υπερβολικής ταχύτητας για μεγάλη απόσταση και σε στεγνό οδόστρωμα με χειμερινά ελαστικά μπορεί να οδηγήσει στην καταστροφή τους και κατά συνέπεια στην απώλεια ελέγχου του αυτοκινήτου. ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΧΙΟΝΙΟΥ • Οι αλυσίδες χιονιού εξασφαλίζουν μέγιστη πρόσφυση και κατά συνέπεια και ασφαλή οδική συμπεριφορά, αλλά και δυνατότητα κίνησης στο χιόνι και στον πάγο. • Ειδικά στον πάγο οι αλυσίδες αποτελούν μονόδρομο, μιας και μόνο αυτές είναι σε θέση να σπάσουν την επιφάνειά του και να εξασφαλίσουν πρόσφυση. • Επιλέγουμε τις αλυσίδες που προτείνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου και εξασκούμαστε στην τοποθέτησή τους πριν από την ανάγκη χρήσης τους. • Μετά την τοποθέτηση των αλυσίδων διανύουμε με χαμηλή ταχύτητα μερικές εκατοντάδες μέτρα και ελέγχουμε ξανά την εφαρμογή τους. • Οι αλυσίδες τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς. Για το λόγο αυτό πρέπει να γνωρίζουμε αν το αυτοκίνητό μας φέρει κίνηση στους εμπρός ή τους πίσω τροχούς.

Read more at: https://www.ioas.gr/symvoules_gia_tin_odiki_asfaleia/
Copyright © ΙΟΑΣ
 
 
Μπορείτε επίσης  να ενημερωθείτε από σχετικό έντυπο μας: https://bit.ly/2N6g5qp ή να δείτε το βίντεο που έχουμε ετοιμάσει, σε συνεργασία με τη Hellastron για την οδήγηση σε χιονισμένο οδόστρωμα: https://youtu.be/MqSOPZFY1I0
 
NEWSDESK
4ο Auto Forum: «Εξηλεκτρισμός» - LiveOn digital event - Συνδιοργάνωση ΙΟΑΣ-Ethos Media
20/Φεβ/2021
Διαδικτυακή εκδήλωση για την Οδική Ασφάλεια με θέμα «Addressing road safety during the pandemic»
19/Φεβ/2021
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το τελικό επιμορφωτικό διαδικτυακό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς του έργου KROS «Οι Ιππότες της Οδικής Ασφάλειας»
11/Φεβ/2021
4ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Ψηφιακής Δημιουργίας «Οδική Ασφάλεια: Κοινή Ευθύνη» για τους/τις μαθητές/μαθήτριες των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
10/Φεβ/2021
« επιστροφή
ΙΟΑΣ
 
τηλ. επικοινωνίας
+30 210-86.20.150
 
NEWSLETTER
Security Code *:
FOLLOW US
 
Κεντρικά γραφεία
Νεμέσεως 2, 112 53 Αθήνα, Τηλ.: +30.210-86.20.150, FAX: +30.210-86.20.007, e-mail:info@ioas.gr

Κέντρο Πληροφόρησης για την οδική Ασφάλεια
Πεσμαζόγλου 5 & Σταδίου, Στοά του Βιβλίου, 105 64 Αθήνα, Τηλ.: +30.210-32.11.051

Παράρτημα Δυτικής Ελλάδος
Κτίριο Διοίκησης και Λειτουργίας της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, 30020 Αντίρριο

Εθνικό Κέντρο Οδικής Ασφάλειας (Προσεχώς)
Λεωφ. Μεσογείων 156, 155 10 Χολαργός (πλησίον ΚΤΕΟ Αθήνας)
© 2021 Ι.Ο.ΑΣ. All rights reserved. Links
Site by overron  |   incom cms  |   web promotion