Μήνυμα-χαιρετισμός του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών κ. Καραμανλή για την εκδήλωση (Συνέντευξη τύπου) του ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» με θέμα την ανακοίνωση δράσεων σε συνεργασία με ΚΕΔΕ
«Εκ μέρους της Κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, θέλω ειλικρινά να συγχαρώ το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» για τις συστηματικές του προσπάθειες και το σπουδαίο έργο που προσφέρει στην κοινωνία μας. Πιστεύω ότι η αφοσίωσή σας στο στόχο της μείωσης των ατυχημάτων στους δρόμους μας, όχι μόνο βοηθάει ουσιαστικά στην επίτευξή του, αλλά αποτελεί και εξαιρετικό παράδειγμα προς μίμηση για όλους μας, για το τι θα πει ενεργός πολίτης και δράση για το σύνολο.
Όπως γνωρίζετε, η Κυβέρνησή μας από την πρώτη στιγμή έχει θέσει πολύ ψηλά στις προτεραιότητες της το ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Έχουμε εκπονήσει και εφαρμόζουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, που εδράζεται σε ένα τετράπτυχο: Ασφαλείς δρόμοι – Υπεύθυνοι οδηγοί – Κυκλοφοριακή παιδεία – Δίκαιοι κανόνες για όλους.
Και ξεκινώ από το τελευταίο. Έχουμε ήδη ανακοινώσει ότι το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές θα κατέβει στα 30χλμ/ώρα. Και μόνο με αυτή τη μείωση, μειώνουμε αυτομάτως και τις πιθανότητες θανάσιμου τραυματισμού πεζού σε περίπτωση ατυχήματος, από 80% σε 10%.
Όμως οι κανόνες δεν έχουν νόημα εάν δεν τηρούνται… Και επειδή πάντα δυστυχώς θα υπάρχουν και παραβάτες, πρέπει να υπάρχει και ένα αποτελεσματικό σύστημα ποινών. Προχωρούμε, λοιπόν, σε αυστηροποίηση του ΚΟΚ. Όχι όμως εστιάζοντας σε υψηλά χρηματικά πρόστιμα, αλλά βάζοντας αυστηρές διοικητικές ποινές.
Γιατί μπορεί να ακούγεται εντυπωσιακό ένα πολύ υψηλό πρόστιμο, όμως είναι κοινωνικά άδικο και αναποτελεσματικό, διότι τα υψηλά χρηματικά πρόστιμα καταλήγουν να μην επιβάλλονται.
Αντίθετα, με τον νέο ΚΟΚ θα υπάρχουν αυστηρές διοικητικές ποινές, όπως αφαίρεση άδειας οδήγησης για μεγάλο χρονικό διάστημα, εάν η παράβαση αφορά τη συμπεριφορά του οδηγού, ενώ εάν η παράβαση αφορά το όχημα θα αφαιρούνται οι πινακίδες.
Αλλά και με τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας μπαίνουν κανόνες στην κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας: όπως ηλεκτρικά πατίνια, rollers, skate boards, ποδήλατα.
Η παιδεία των οδηγών βέβαια παίζει καθοριστικό ρόλο στην οδική ασφάλεια. Για πρώτη φορά λοιπόν σχεδιάζονται μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία.
Ενώ ήδη αλλάξαμε το σύστημα μαθημάτων και εξετάσεων οδήγησης, για να αντιμετωπιστούν προβλήματα διαφθοράς και να βγαίνουν στους δρόμους καλύτεροι οδηγοί. Μπαίνει τέλος στο παράδοξο της χώρας μας, πολλοί πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά να μαθαίνουν οδήγηση στην πράξη.
Αλλά και ο καλύτερος οδηγός μπορεί να μην είναι ασφαλής σε έναν επικίνδυνο δρόμο. Για αυτό και τρέχουμε ένα εκτεταμένο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας σε 7.000 επικίνδυνες θέσεις σε όλη τη χώρα, με αρωγό την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Ενώ μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος οδικός άξονας Πάτρας-Πύργου κάνουμε κάτι που δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα: Δημοπρατήσαμε έργο αξίας 30 εκ ευρώ για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο. Και βέβαια, ξεμπλοκάρουμε μεγάλα οδικά έργα -Ε-65, ΒΟΑΚ, Καλαμάτα-Ριζόμυλος, αλλά και νέα όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού στην Αθήνα και το flyover στη Θεσσαλονίκη- ώστε να ολοκληρώσουμε ένα σύγχρονο, ασφαλές οδικό δίκτυο.
Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχουμε λοιπόν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την οδική ασφάλεια. Και αποτελεί πολύτιμο αρωγό σε αυτή την προσπάθεια, κάθε πρωτοβουλία για την ενημέρωση των πολιτών, όπως κάνει το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς». Και πάλι συγχαρητήρια και καλή επιτυχία στις δράσεις σας»
NEWSDESK
Το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» πάντα δίπλα στους μαθητές για μια νέα Σχολική Χρονιά, με υγεία και ασφάλεια στο δρόμο
12/Σεπ/2024
Ανοικτές δράσεις ενημέρωσης για την Οδική Ασφάλεια από το Ι.Ο.ΑΣ."Πάνος Μυλωνάς" σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
06/Σεπ/2024
Νέα Παγκόσμια Εκστρατεία Οδικής Ασφάλειας από τα Ηνωμένα Έθνη σε συνεργασία με την JCDecaux
06/Σεπ/2024