ΗΜΕΡΙΔΑ
«ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ: ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ & ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ»
στoπλαίσιο της 3ης ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» και ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (Σ.Ε.Σ.) διοργάνωσαν στα πλαίσια της 3ης Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας την Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010 στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Ημερίδα με θέμα «Οδική Ασφάλεια: Πολιτικές & Εξελίξεις».
Η Πρόεδρος του Ινστιτούτου κα Βάσω Δανέλλη Μυλωνάκήρυξε την έναρξη των εργασιών, καλωσορίζοντας τους διακεκριμένους ομιλητές και τους παριστάμενους ακροατές, αναφέρθηκε στη συνεργασία με το Σ.Ε.Σ., όπως επίσης και στις δράσεις της Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας, που εκτείνονται σε όλη την Ελλάδα με τη συνεργασία 100 και πλέον φορέων.
Ο κ. Γιάννης Χανδάνος, Πρόεδρος του Σ.Ε.Σ., δήλωσε ότι ο Σύλλογος, λίγους μήνες μετά την πολύ πετυχημένη διοργάνωση του 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Οδικής Ασφάλειας, συμμετέχει με ιδιαίτερη χαρά στη διοργάνωση της φετινής Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο, το οποίο αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια σύμμαχο και στενό συνεργάτη στο κοινό στόχο για τη μείωση των ατυχημάτων και των συνεπειών τους στη χώρα μας. Επίσης αναφέρθηκε στους δρόμους που ανοίγει η «Συμμαχία για την Ασφάλεια και τον Πολιτισμό στο Δρόμο», αλλά και στη δυναμική της Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας, η οποία πλέον γίνεται θεσμός και δεσμεύτηκε ότι ο ΣΕΣ θα συμβάλλει ακόμη περισσότερο στο μέλλον για την ισχυροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη Πανελλαδικής Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας
Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Γιάννης Μανιάτης, συγχάρηκε προσωπικά την Πρόεδρο του Ινστιτούτου για το γεγονός ότι μετέτρεψε ένα προσωπικό δράμα, αυτό της απώλειας του παιδιού της σε Οδικό δυστύχημα, σε κοινωνική προσφορά, όπως επίσης και το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» και τον ΣΕΣ για την υπομονή και την επιμονή των ανθρώπων του. Στη συνέχεια μίλησε για τους ποσοτικούς στόχους του προγράμματος μείωσης των Οδικών Ατυχημάτων «Καθ’ Οδόν», όπως επίσης για την πρόθεση του Υπουργείου να εντάξει την έννοια της «Πράσινης Ανάπτυξης» στις νέες διαδικασίες μείωσης των Οδικών Συμβάντων. Η φιλική προς το περιβάλλον οδήγηση είναι και ασφαλής οδήγηση και η αρχή αυτή εναρμονίζεται απόλυτα με τη δέσμευση της χώρας μας προς την Ε.Ε. για μείωση κατά 9% της κατανάλωσης ενέργειας έως το 2016.
Το συνολικό κόστος των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ από τα Οδικά Ατυχήματα μπορεί σε καθαρά οικονομικό επίπεδο να το δούμε και ως ένα κεφάλαιο το οποίο μπορεί να επενδυθεί για την ανάπτυξη της χώρας γενικότερα, αλλά και της βελτίωσης της εικόνας της Οδικής Ασφάλειας. Σε κάθε περίπτωση τα αποτελέσματα των δράσεων του Ινστιτούτου και των συνεργατών του μπορούν να είναι μετρήσιμα ώστε η βελτίωση της εικόνας να είναι ξεκάθαρη. Επιπλέον επισήμανε ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής είναι στο πλευρό του Ινστιτούτου και θα συνεχίζει να υποστηρίζει το έργο και τις δράσεις του.
Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Θεοχάρης Τσιόκας τόνισε ότι ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, κ. Γιώργος Παπανδρέου, στο 3ο Υπουργικό Συμβούλιο πρόταξε το θέμα της Οδικής Ασφάλειας, ανακοινώνοντας 22 μέτρα τα οποία και παρέδωσε προς υλοποίηση. Παράλληλα προχώρησε στην κατάργηση όλων των σχετικών Εθνικών Επιτροπών και στη δημιουργία του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, όπως επίσης της Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας και της αντίστοιχης Γραμματείας στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Το Υπουργείο υποστηρίζει συγχρόνως τη μείωση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος από τις μεταφορές, θεσπίζοντας ως προϋπόθεση σε κάθε ανανέωση στόλου οχημάτων την κάλυψη των σύγχρονων προδιαγραφών καυσαερίων Ε4 και Ε5, ενώ επεξεργάζεται την εκπόνηση πιλοτικού προγράμματος Οδικής Ασφάλειας εντάσσοντάς το στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς. Αντίστοιχα πιλοτικά προγράμματα για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς βρίσκονται υπό επεξεργασία. Σύντομα αναμένονται οι σχετικές ανακοινώσεις από τον Υπουργό, κ. Δημήτρη Ρέππα.
Ο Ταξίαρχος κ. Ανδρέας Κορδολαίμης, Διευθυντής της Διεύθυνσης Τροχαίας /Α.Ε.Α., ανακοίνωσε ότι η πρόληψη αποτελεί προτεραιότητα και εφαρμόζεται όλο και περισσότερο στα σημεία που καταγράφονται πολλά ατυχήματα και ότι σε κάθε περίπτωση ο άνθρωπος και η ασφάλειά του αποτελούν το επίκεντρο του ενδιαφέροντος.
Ο κ. Γεώργιος Κανελλαΐδης, καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, αναφέρθηκε στην ανάγκη, ο σχεδιασμός των οδικών δικτύων να είναι σε θέση να «συγχωρεί» και όχι να «τιμωρεί» τον οδηγό σε περίπτωση λάθους και στο γεγονός ότι η ευθύνη για τη δημιουργία και λειτουργία ασφαλών οδικών δικτύων είναι συλλογική και κυρίως της Πολιτείας και της Τροχαίας. Η προσοχή πρέπει να επικεντρωθεί στο επαρχιακό και αστικό δίκτυο, διότι εκεί συμβαίνουν τα περισσότερα ατυχήματα με παθόντες. Σε κάθε περίπτωση η Οδική Ασφάλεια απαιτεί όχι μόνο σταθερή και εκφρασμένη πολιτική βούληση και μάλιστα από τον ίδιο τον κ. Πρωθυπουργό, αλλά συγχρόνως επιστημονική προσέγγιση και την εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου όπως έχει εκπονηθεί από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Ο καταλογισμός προσωπικών ευθυνών σε περιπτώσεις ελλείψεων, παραλείψεων και παραβάσεων θα πρέπει να συνδυαστεί με την ένταξη της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία, με την εκπαίδευση των οδηγών στον εντοπισμό πιθανών κινδύνων, αλλά και στην εκπόνηση ερευνών για τα διαφορετικά προβλήματα των διαφόρων ηλικιακών ομάδων και ιδιαίτερα για την 3η ηλικία, της οποίας η συμμετοχή στην κυκλοφορία αυξάνεται χρόνο με το χρόνο.
Ο κ. Carlos Martin Ruiz de Gordejuela, Προϊστάμενος Τύπου και Μ.Μ.Ε. της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα παρουσίασε αναλυτικά τις βασικές αρχές και παραδείγματα Βέλτιστων Πρακτικών με αναφορά σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα που έχουν υλοποιηθεί και τα οποία αποτελούν μια πρώτης τάξης πηγή για την άντληση γνώσης, αλλά και δοκιμασμένων πρακτικών γύρω από τα θέματα της Οδικής Ασφάλειας. Ο κ. Luis Miguel Pereira Farinha, Αντιπρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας της Πορτογαλίας, δήλωσε: «Αποδέχομαι με χαρά την πρόταση του Ινστιτούτου και προκαλεί ικανοποίηση το γεγονός ότι τόσο η Πολιτεία, που φιλοξενεί την Ημερίδα, όσο και οι κοινωνικές δυνάμεις, που στην προκειμένη περίπτωση εκφράζουν το Ινστιτούτου και ο Σ.Ε.Σ., συνεργάστηκαν ώστε να δοθεί η ευκαιρία σε ειδικούς να συζητήσουν για τα προβλήματα που σχετίζονται με την Οδικής Ασφάλεια και τις πιθανές λύσεις τους. Επίσης μου δημιουργείται αίσθημα ικανοποίησης όταν μου δίνεται η δυνατότητα να παρουσιάζω την Πορτογαλική εμπειρία σχετικά με την εκπόνηση και την υλοποίηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2008-2015 και πιο συγκεκριμένα για το στάδιο της διάγνωσης το 2007, για τις εξελίξεις του 2008 και 2009 και για τη σημερινή εφαρμογή των μέτρων. Επιπλέον είναι σημαντικό να αναφέρεται κανείς στη δουλειά που έχει γίνει το διάσημα αυτό, από το Μάιο που δόθηκε η σχετική κυβερνητική έγκριση, όπως επίσης και στη σημαντικότητα της στενής συνεργασίας με τους βασικούς «παίκτες» σε θέματα οδικής ασφάλειας, με τους συναρμόδιους κρατικούς φορείς και τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, χωρισμένες σε αυτές με τεχνική υποδομή, πολιτική υποδομή, αλλά και στη συμβουλευτική ομάδα. Σας ευχαριστώ για την πρόσκληση και σας προτρέπω να συνεχίσετε την πολύ καλή δουλειά που κάνετε». Στη συνέχεια ο κ. Farinha δήλωσε ότι η χώρα του κατάφερε να πετύχει μείωση των θυμάτων από Οδικά Ατυχήματα σχεδόν στο μισό μετά από έντονη προσπάθεια τα τελευταία έτη. Πιο συγκεκριμένα οι 1.800 νεκροί του 1998, το2000 μειώθηκαν σε 1.600 και το 2006 σε 850, διατηρώντας μια σταθερή πορεία μέχρι και σήμερα. Η σημαντική αυτή βελτίωση επιτεύχθηκε με την υιοθέτηση μεταξύ άλλων βέλτιστων πρακτικών από άλλες χώρες της Ευρώπης, συντονίζοντας τις προσπάθειες διαφορετικών φορέων, δημιουργώντας εκτεταμένο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, μειώνοντας το μέσο όρο ηλικίας των οχημάτων, αναθεωρώντας τον Κ.Ο.Κ. τουλάχιστον 8 φορές, βελτιώνοντας το επίπεδο των τεχνικών ελέγχων, αυξάνοντας τις σχετικές καμπάνιες και επιμερίζοντας το συνολικό έργο σε διαφόρους φορείς. Η βελτίωση των δεικτών μπορεί να έχει φέρει ικανοποίηση και αισιοδοξία και σε καμιά περίπτωση, όμως, δεν επιτρέπει τον εφησυχασμό, μιας και σχεδιάζεται περαιτέρω εντατικοποίηση των μέτρων, αλλά και εν νέου αναθεώρηση του στρατηγικού σχεδίου.
Η κα GraziellaJost, Επικεφαλής του Προγράμματος Παρακολούθησης Δεικτών Οδικής Ασφάλειας, που έχει εκπονήσει και υλοποιεί το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), επιβεβαίωσε την αποτελεσματικότητα των ενεργειών των σχετικών υπηρεσιών του Πορτογαλικού Κράτους, γεγονός που άλλωστε οδήγησε και στη βράβευση της χώρας για τις επιδόσεις της στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας από το ETSC. Όπως δήλωσε θα ήταν πολύ ευτυχής αν θα μπορούσε να συμβεί και το ίδιο για την Ελλάδα, αλλά για να γίνει κάτι τέτοιο υπάρχει πολύς δρόμος που πρέπει ακόμη να διανυθεί, πολλά μέτρα που πρέπει να παρθούν και πολλά προγράμματα που πρέπει να υλοποιηθούν. Το 2008 έχασαν τη ζωή τους 1.600 άνθρωποι, ενώ το διάστημα 2001-2008 σημειώθηκε μια μικρή μόνο μείωση της τάξης του 15%. Η Ελλάδα κατατάσσεται στην 3ηχειρότερη θέση μεταξύ των 25 χωρών της Ε.Ε. και στη τελευταία μεταξύ των 15 σε ό,τι έχει να κάνει με θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, όπου ο σχετικός δείκτης το 2008 έφτασε τους 142 έναντι του μέσου όρου των 79 στις 27 χώρες της σημερινής Ε.Ε.
«Δεν υπάρχει άλλος χρόνος για χάσιμο και η Ελλάδα θα πρέπει άμεσα να λάβει μέτρα για τη δημιουργία ενός ασφαλέστερου οδικού περιβάλλοντος. Στην προσπάθεια αυτή θα πρέπει να συμμετέχουν όλοι, η κυβέρνηση, οι μηχανικοί, οι κατασκευαστές, οι οδηγοί και οι υπόλοιποι χρήστες των οδών, οι ιδιωτικές εταιρείες και οι διάφορες κοινωνικές δυνάμεις. Η δημιουργία της Διυπουργικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας είναι θετικό βήμα, αλλά θα πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα ώστε να μειωθεί ο αριθμός των παραβάσεων των ορίων ταχύτητας, της κατανάλωσης αλκοόλ πριν την οδήγηση, της μη χρήσης της ζώνης ασφαλείας και του κράνους. Τα παραδείγματα άλλων χωρών έχουν δείξει ότι άμεση βελτίωση είναι εφικτή και η Ελλάδα θα πρέπει να προβεί άμεσα στη βελτίωση των πολλών και ιδιαίτερα επικίνδυνων σημείων του δικτύου, είτε αυτό σημαίνει τοποθέτηση διαχωριστικών και προστατευτικών στηθαίων, είτε βελτίωση ορατότητας, είτε δημιουργία κυκλικών κόμβων και ό,τι άλλο είναι αναγκαίο. Η αστυνόμευση θα πρέπει να αυξηθεί και τα πρόστιμα να καταβάλλονται, ενώ προωθητικές ενέργειες θα βοηθήσουν ώστε να συνειδητοποιήσουν οι οδηγοί ότι τα τελευταία δεν στοχεύουν στην αύξηση των εσόδων, αλλά στο να σωθούν ζωές.
Αυτή την εβδομάδα το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» και ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων οργανώνουν περισσότερες από 100 δράσεις σε όλη την Ελλάδα και είναι πραγματικά εντυπωσιακό πόσα πράγματα έχει καταφέρει η κα Μυλωνά και το ίδιο το Ινστιτούτο, από τα πιο δραστήρια μέλη του ETSC, σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα και με περιορισμένους πόρους. Προσπαθώντας να αντισταθμίσει το έλλειμμα της πολιτικής βούλησης, μαζί με τους εθελοντές και τους συνεργάτες του, το Ινστιτούτο απλώνει τη δράση του σε πλειάδα τομέων, από την εκπαίδευση στα σχολεία και τα νυκτερινά κέντρα, έως την ευαισθητοποίηση του κοινού, την άσκηση πίεσης στους πολιτικούς, την βελτίωση των υποδομών, ακόμη και την πραγματοποίηση προγραμμάτων μέτρησης και ελέγχου της ταχύτητας. Το ETSC καλεί το κοινό και τους φορείς να λάβουν το έκτακτο μήνυμα του Ινστιτούτου και να υιοθετήσουν περισσότερο υπεύθυνη στάση, ο καθένας στον τομέα της ευθύνης του. Παράλληλα θα πρέπει πάση θυσία να αποτραπεί οποιαδήποτε μείωση των κονδυλίων που προορίζονται για την Οδική Ασφάλεια, μιας και το ήδη απογοητευτικά υψηλό κόστος των συνεπειών των δυστυχημάτων θα γινόταν ακόμη πιο δυσβάσταχτο για τη χώρα».
Μεταξύ των υπολοίπων προβλημάτων της χώρας μας, η κα GraziellaJostστάθηκε στο πρόβλημα των στατιστικών στοιχείων που σε κάποιες περιπτώσεις δείχνουν λιγότερο αξιόπιστα. Μόνο οι σωστές μετρήσεις μπορούν να αποτυπώσουν αντικειμενικά την πραγματική εικόνα και αυτή με τη σειρά της τη δημιουργία αποτελεσματικών στρατηγικών. Η παραβίαση των διατάξεων του Κ.Ο.Κ. θα πρέπει να επιφέρει μηδενική ανοχή των αντίστοιχων οργάνων της τάξης, ενώ η αναβάθμιση των υποδομών περιλαμβάνεται επίσης στις πρώτες προτεραιότητες. Άλλωστε η πολύ κακή υποδομή πολλών οδικών αξόνων έχει στοιχίσει τις ζωές πολλών ανθρώπων στην Ελλάδα, μεταξύ αυτών και του Πάνου, που όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «αν είχε γεννηθεί στη Σουηδία τώρα θα ζούσε». Η υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών από χώρες της Ευρώπης που έχουν αντιμετωπίσει με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα το πρόβλημα μπορεί να εξασφαλίσει ένα ακόμη μοχλό για την ανακίνηση του προβλήματος και την επίτευξη σημαντικής βελτίωσης στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Ο κ. Κωνσταντίνος Βήκας, Πρόεδρος του του Δ.Σ. του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, αναφέρθηκε στη σημαντικότητα για την ασφάλεια, αλλά και το περιβάλλον της ορθής λειτουργίας του μηχανισμού των τακτικών ελέγχων των οχημάτων, κάτι όμως που δεν συμβαίνει στην πράξη. Χαρακτηριστικές είναι οι διαφορές στα στατιστικά στοιχεία ακαταλληλότητας των ελεγχόμενων οχημάτων, που κυμαίνονται από 0,05% έως και 30%, διαφορές που σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα ή να αποδοθούν στον παράγοντα τύχη. Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου περίπου 2.700.000 επιβατικά και οχήματα έως 3,5 τόνους δεν έχουν ελεγχθεί από ΚΤΕΟ και από αυτά η Τροχαία κατάφερε να εντοπίσει μόνο τα 108.000. Η συνολική απώλεια σε έσοδα από το μη έλεγχο, αλλά και από τον περιορισμένο αριθμό των διοικητικών προστίμων υπολογίζεται, όπως ανέφερε, στα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ.
Στο δεύτερο μέρος της Ημερίδας, ο κ. Βασίλης Χαλκιάς, Διευθύνων Σύμβουλος στις Αττικές Διαδρομές Α.Ε. συντόνισε την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συζήτηση μεταξύ των κ.κ. Κώστα Παπανδρέου, Διευθύνοντα Συμβούλου της Ολυμπία Λειτουργία Α.Ε., του Ιωάννη Δημητρόπουλου, Διευθυντή Λειτουργίας Συντήρησης της Μορέας Α.Ε. και του Γιάννη Νασούλη, Διευθυντή Λειτουργίας της Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου Α.Ε. Οι ομιλητές παρουσίασαν την πολύ δύσκολη δουλειά που γίνεται από τα περίπολα, τις ομάδες επέμβασης και όλον το προσωπικό των Εταιρειών Λειτουργίας των Αυτοκινητοδρόμων, σε συνεργασία με την Τροχαία, την Πυροσβεστική αλλά και ιδιωτικές εταιρείες οδικής βοήθειας, ώστε να βρίσκονται σε πλήρη ετοιμότητα για να βοηθήσουν τους διερχόμενους οδηγούς σε περίπτωση συμβάντος, 24 ώρες την μέρα και 365 μέρες το χρόνο. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην Εθνική οδό Κορίνθου – Πατρών μέσα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας από την εταιρεία παραχώρησης, τα θανατηφόρα ατυχήματα μειώθηκαν κατά 47% και ο αριθμός των νεκρών κατά 52%. Μέσα από τη συζήτηση αναδείχθηκαν ζητήματα όπως η έλλειψη θεσμικής κατοχύρωσης των υπαλλήλων όταν βρίσκονται σε υπηρεσία στους χώρους των αυτοκινητοδρόμων, ο αυξημένος αριθμός των ατυχημάτων στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, η ασαφής εικόνα σχετικά με τον SafetyAuditor των αυτοκινητοδρόμων από πλευράς της Πολιτείας, η άγνοια των κανόνων κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο λόγω ελλιπούς εκπαίδευσης των οδηγών και η έλλειψη εξειδικευμένων γνώσεων από τα σωστικά μέσα (πχ. Πυροσβέστες Σηράγγων).
Στο τρίτο μέρος της Ημερίδας, ο συντονιστής κ. Νίκος Αναλυτής, Πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη αναφέρθηκε στη σημαντικότητα των σχετικών δράσεων φορέων του ιδιωτικού τομέα και στην καθοριστική σημασία τους για την εξεύρεση λύσεων σε προβλήματα που σχετίζονται και με την Οδική Ασφάλεια. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε οι δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης αποτελούν την «Κοινωνική Άδεια Λειτουργίας» κάθε εταιρείας με σχετική δράση, καθόσον οι τελευταίες δεν θα πρέπει να στοχεύουν μόνο στο κέρδος, αλλά και να προσφέρουν στην κοινωνία. Στα πλαίσια αυτά έδωσε την ευκαιρία στους εκπροσώπους των εταιρειών Αττικές Διαδρομές Α.Ε., Γέφυρα Α.Ε., Cosmote Κινητές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε., DiageoHellas Α.Ε. και GenesisPharma Α.Ε. να παρουσιάσουν το έργο τους σε συνεργασία με το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» και πιο συγκεκριμένα τις δράσεις τους στα πλαίσια της πρωτοβουλίας «Δρόμοι στο Μέλλον…Συμμαχία για την ασφάλεια και τον πολιτισμό στο δρόμο». Κοινός στόχος όλων των μελώνείναι η υποστήριξη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, τη μελέτη, έρευνα, ενημέρωση και εκπαίδευση των πολιτών, αποσκοπώντας στην πρόληψη και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Πιο συγκεκριμένα, οι άξονες δράσης της συμμαχίας είναι: Παιδιά και Οδική Ασφάλεια (Αττική Οδός), Αλκοόλ και Οδήγηση (Diageo), Ασφαλής Οδήγηση και Κινητό (Cosmote), Καλή Υγεία για Ασφαλή Οδήγηση (GenesisPharma) και Οικολογική Οδήγηση (Γέφυρα). Οι άξονες αυτοί επίσης συνάδουν με τους άξονες δράσης και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) και τα μέλη της συμμαχίας σχεδιάζουν και υλοποιούν ενέργειες που συμβάλλουν στην ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση του κοινού προς την υιοθέτηση μιας υπεύθυνης οδηγικής συμπεριφοράς.
Στα πλαίσια της Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας και πέρα από την Ημερίδα στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αλλά και τις υπόλοιπες δράσεις σε πολλές πόλεις της Ελλάδας, το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» εγκαινίασε το περιφερειακό του γραφείο για την Δυτική Ελλάδα στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου με την παρουσία των εκπροσώπων της Τροχαίας και Αρχών και φορέων από τη Δυτική Ελλάδα, των Νομών Αχαΐας, Αιτωλίας και Ακαρνανίας και Ηλείας, που δεσμεύτηκαν να συμπράξουν στο στόχο της μείωσης των τροχαίων συμβάντων της περιοχής.
Στις 22 Μαρτίου επίσης απονεμήθηκε για 5η συνεχή χρονιά η υποτροφία “Πάνος Μυλωνάς” στην Αίθουσα Τελετών του Πανεπιστημίου Πατρών στον πρωτεύσαντα φοιτητή Ανδρέα Παπαδήμα του Τμήματος Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών σύμφωνα με την Απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου και την υποστήριξη της ΕΛΜΑ Α.Ε.Β.Ε.Α.
Η 3Η Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας, μια πρωτοβουλία του Ι.Ο.ΑΣ. και του Σ.Ε.Σ. τελεί υπό την αιγίδα των Υπουργείων Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Προστασίας του Πολίτη και υποστηρίζεται από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, τον Ο.Α.Σ.Α., την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών, το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας», τα Ελληνικά Πετρέλαια, τη «Συμμαχία για την Ασφάλεια και τον Πολιτισμό στο δρόμο» (Αττική Οδός, Γέφυρα, Cosmote, Diageo, GenesisPharma) και τις εταιρείες Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Μορέας και Ολυμπία Οδός.
Το Ι.Ο.ΑΣ. και ο Σ.Ε.Σ. ευχαριστούν τους Συνεργαζόμενους φορείς που συνέβαλλαν στο στόχο της καθιέρωσης της Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας ως θεσμού, συμβάλλοντας στην ενημέρωση των πολιτών με στόχο την πρόληψη και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, που έχει εξελιχθεί σε μάστιγα για την κοινωνία μας.