Παρουσίαση στη Βουλή των Ελλήνων των απόψεων του Ι.O.AΣ.

Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) “Πάνος Μυλωνάς”

Τοποθέτηση για θέματα του Κ.Ο.Κ.

Ομιλία της Προέδρου του Δ.Σ. Βασιλικής Δανέλλη-Μυλωνάa

(Βουλή των Ελλήνων, 17 Ιανουαρίου 2007)

 

Κύριε Πρόεδρε,

Κύριε Υπουργέ,

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Είναι μεγάλη τιμή για το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας “Πάνος Μυλωνάς” η πρόσκληση την οποία δεχθήκαμε  από τον Πρόεδρο της Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων ώστε να παρουσιάσουμε την αγωνία μας και τις θέσεις του Ινστιτούτου μας στα πλαίσια της συζήτησης του νομοσχεδίου για την τροποποίηση  του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Είναι γεγονός ότι η Βουλή θα ψηφίσει αύριο έναν από τους σημαντικότερους κατά τη γνώμη μας  νόμους γιατί η εκατόμβη των θυμάτων στους ελληνικούς δρόμους  είναι θέμα εθνικής σημασίας.

Επειδή είναι θέμα πρώτης προτεραιότητας πολλοί συμπολίτες μας με ευαισθησία στο θέμα αποφάσισαν την ίδρυση του Ελληνικού Ινστιτούτου Έρευνας & Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια και την Πρόληψη & Μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων “Πάνος Μυλωνάς” με στόχο να συμβάλουν σε αυτό που και στην επωνυμία αναφέρεται – στην πρόληψη των ατυχημάτων. 

Η αιτία είναι ευρέως γνωστή: η θλιβερή πρωτιά της χώρας μας. ¨

Η αφορμή ήταν ένας ακόμη θάνατος: ο θάνατος του γιού μου Πάνου Μυλωνά. Ο Πάνος, τέλειωνε τις σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας όπου σπούδαζε Μηχανολόγος και ήταν παράλληλα και δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου του αυτοκινήτου. Χάθηκε άδικα και τραγικά από το σφάλμα ενός άλλου οδηγού παρότι ήταν ένας  προσεκτικός, συνετός οδηγός, ένας εξαίρετος νέος, όμορφος, με χαρίσματα και ένα λαμπρό μέλλον μπροστά του που σβήστηκε όμως ξαφνικά και σκοτείνιασε και τη δική μας ζωή......Απλά σκεφτείτε ότι στη θέση του θα μπορούσε να είναι το παιδί του καθενός από εσάς, πράγμα που  απεύχομαι.

Η πρωτοβουλία αυτή  ξεκίνησε από το Πανεπιστήμιό του, τους συμφοιτητές και φίλους του, τους καθηγητές του και τους συνεργάτες του δημοσιογράφους και την αυτοκινητοβιομηχανία και, με τη δική μας στήριξη, αγκαλιάστηκε γρήγορα  από πολλούς ευαισθητοποιημένους πολίτες και βρήκε υποστηρικτές Οργανισμούς, ιδιώτες και επιχειρήσεις. Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας – Φορέας που στελεχώνεται από επιστήμονες και ειδικούς που πονάνε για το θέμα και ανιδιοτελώς  προσφέρουν στην προσπάθεια να μειωθούν και αν είναι δυνατόν να μηδενιστούν τα οδικά ατυχήματα...

Το κίνητρο μας ήταν εξ αρχής  να μη θρηνήσουν άλλες ελληνικές οικογένειες το χαμό των παιδιών τους, την απώλεια προσφιλών τους προσώπων.

Στοχεύουμε

να βοηθήσουμε και να ενισχύσουμε στα θέματα της οδικής ασφάλειας.

Να ευαισθητοποιήσουμε και να εκπαιδεύσουμε τους πολίτες

-          οι πεζοί να χρήζουν της προσοχής που τους αρμόζει

-          οι οδηγοί και οι εποχούμενοι να σέβονται τη ζωή τους και τη ζωή των άλλων

Συνεργαζόμαστε με διεθνείς Οργανισμούς παρακολουθώντας τις αποτελεσματικότερες πρακτικές που θα μπορούσαν να  προσαρμοστούν & να εφαρμοστούν στη χώρα μας.

Στη μέχρι σήμερα δράση μας συνεργαστήκαμε με εκπροσώπους όλων των πολιτικών κομμάτων σε ένα στόχο που πρέπει να βρίσκεται πέρα από κάθε κομματική αντιπαράθεση ώστε να αλλάξει η κουλτούρα, η νοοτροπία, οι συνήθειες και η αντιμετώπιση του Έλληνα στο κρίσιμο αυτό θέμα...

Τι φταίει πιο πολύ στην Ελλάδα; ποιός παράγοντας βαραίνει περισσότερο στην πρόκληση οδικών ατυχημάτων: ο άνθρωπος, το όχημα, ή οι κακοί δρόμοι; Σίγουρα δεν  είναι έτσι απλά τα θέματα......

Υπερβολική ταχύτητα – μέθη – παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και της προτεραιότητας, της διπλής διαχωριστικής γραμμής με είσοδο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας χαρακτηρίζουν αλόγιστη οδήγηση με παραβάσεις και παραβιάσεις εγκληματικές όπου κάποιοι ανόητοι οδηγοί είναι εν δυνάμει εγκληματίες....

Με ποια χρηματική, διοικητική ή ποινική ποινή θα αποτιμηθεί η ζωή του παιδιού μου που το σκότωσε η ταχύτητα και ο λανθασμένος τρόπος οδήγησης ενός ανεξέλεγκτου ασυνείδητου οδηγού;            

Κάθε παράγοντας έχει το μερίδιο ευθύνης του. Γι’ αυτό πρέπει να αναληφθούν παράλληλες δράσεις σε όλους τους τομείς

Τί φταίει πιο πολύ; Η αγωγή στο σπίτι, στο σχολείο, η άγνοια, η κακή νοοτροπία του Έλληνα, η ελλιπής προληπτική αστυνόμευση εκεί που είναι αναγκαία, οι κακοί δρόμοι, η μη εφαρμογή των κανόνων οδικής κυκλοφορίας και των νόμων, η ολιγωρία των ιθυνόντων για πολλά χρόνια τώρα;

Ο άνθρωπος βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος αλλά και της ευθύνης ως οδηγός κυρίως αλλά και ως πολιτικός, ως γονέας, ως εκπαιδευτής και εκπαιδευτικός, ως κατασκευαστής, ως υπεύθυνος για τη λήψη και την εφαρμογή αποφάσεων.

Τα προβλήματα είναι σίγουρα πολλά

Και όχι μόνο αυτό:

Θυμάμαι τα δημοσιεύματα των συναδέλφων  δημοσιογράφων του γιού μου, εκει που ο Πάνος έλεγε ότι ”οι δρόμοι είναι δεδομένοι”, πρέπει να προσέχουμε και να προσαρμοζόμαστε στις συνθήκες του δρόμου και να οδηγούμε πάντα με προσοχή και ασφάλεια....να προσαρμοζόμαστε μέχρι να επιτευχθούν όλες οι απαραίτητες αλλαγές...

Πόσοι όμως  ξέρουν να οδηγούν σωστά, πόσοι ξέρουν τους κινδύνους που εγκυμονεί η καθημερινή μας μετακίνηση στους δρόμους και πόσοι έχουν συναίσθηση και σεβασμό για τους άλλους που κινούνται δίπλα μας;

Σίγουρα πολλοί, όχι όμως όλοι. Ακόμη όμως και η ύπαρξη λίγων που δε συμμορφώνονται στον τρόπο και τους κανόνες της σωστής κυκλοφοριακής και οδηγικής συμπεριφοράς εγκυμονεί κινδύνους που διαιωνίζουν το πρόβλημα.

Πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής, γι’ αυτό  πρέπει να προσπαθήσουμε.

Ξέρουμε πως η αλλαγή νοοτροπίας είναι το πιο δύσκολο και το πιο μακροπρόθεσμο να επιτευχθεί, είναι κάτι που απαιτεί διαρκή προσπάθεια και οργανωμένες, συντονισμένες δράσεις σε πολλά επίπεδα. Πρέπει όμως να αλλάξει αυτή η νοοτροπία που επικρατεί στη χώρα μας, μόνο έτσι θα πάψουμε να θρηνούμε θύματα στον καθημερινό βωμό της ασφάλτου.

Πρέπει να αλλάξει με τη σωστή διαπαιδαγώγηση καταρχήν μέσα από την οικογένεια και στη συνέχεια μέσα από τη συστηματική ενημέρωση στο σχολείο.

Παράλληλα είναι αναγκαία η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών, με τη διαρκή παρουσία της πολιτείας σε επίπεδο νομοθεσίας, εφαρμογής των νόμων, ελέγχων, ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης.

Απαιτείται διαρκής προσπάθεια, συνέργειες με φορείς και οργανώσεις, καμπάνιες ενημέρωσης.

Τα τροχαία είναι ένα νέο φαινόμενο;

Χρόνια μαστίζουν τον τόπο μας – ποιός μας ενημέρωσε υπεύθυνα για την αποτροπή τους;

Οι μητέρες που είναι στο μπροστινό κάθισμα  με τα μωρά στην αγκαλιά, θέλουν να  σκοτώσουν τα παιδιά τους;

Όχι βέβαια, έχουν όμως άγνοια – ποιός τους ενημέρωσε, ποιός τους μίλησε για τον κίνδυνο;

ΟΛΟΙ πρέπει να συμμορφωθούμε

Τι κι αν φοράω εγώ ζώνη όταν οι άλλοι δεν φοράνε; Τί κι αν οδηγώ  σωστά και οι άλλοι δεν οδηγούν;

Ο γιός μας που ήταν τυπικός οδηγός αλλά βρέθηκε μπροστά σε κάποιον ανάλγητο οδηγό; Το πλήρωσε με τη ζωή του και πληρώνουμε κι εμείς αυτή την ασυδοσία.

Τί ζητάμε  στην κοινωνία μας;

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ από την ΑΣΥΔΟΣΙΑ – όπου ο καθένας κάνει ότι θέλει σ’αυτόν τον τόπο........

Κι εσείς κύριοι Υπουργοί, κύριοι βουλευτές δώστε πρώτοι το παράδειγμα στα παιδιά σας και στους πολίτες μέσα στα ασφαλή αυτοκίνητά σας, φορέστε τις ζώνες σας βάλτε το κράνος σας, βοηθήστε να αλλάξει το  στρεβλό πρότυπο του Έλληνα .....

Υπάρχουν τόσα που πρέπει να γίνουν, που θα έπρεπε να έχουν ήδη γίνει εδώ και χρόνια.......

Με χαρά μαθαίνω ότι έχει δρομολογηθεί η κατασκευή του δρόμου Κορίνθου-Πατρών, χαρά γιατί θα πάψουν να σκοτώνονται τα παιδιά που σπουδάζουν και πηγαινοέρχονται στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας και φυσικά όχι μόνο αυτά,  Με πίκρα γιατί εγώ δεν πρόλαβα αυτό το έργο που θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και χρόνια...... η πύλη της Ευρώπης – επί χρόνια τώρα ο δρόμος παρέμεινε όπως ήταν το 1960, με τα αυτοκίνητα και τις συνθήκες να μεταβάλλονται.....τον 2ο άξονα που οδηγεί στην Ευρώπη, ένα δρόμο που θυμίζει τριτοκοσμική χώρα όπου σκοτώνοντια πάνω από 30  άνθρωποι σε πάνω από 70 τροχαία ατυχήματα κάθε χρόνο.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ

Δραματικός είναι ο αριθμός των θυμάτων στη χώρα μας, 1η σε θανάτους στην Ευρώπη των 15, 3η μετά τη Λιθουανία και τη Λεττονία στη διευρυμένη Ευρωπαϊκή Ένωση. 1600 νεκροί το χρόνο στη χώρα μας ενώ στην Αγγλία  3.300 άτομα θεωρείται  υπέρμετρος και ανησυχητικά υψηλός αριθμός σε ένα πληθυσμό  6πλάσιο ......Τα τελευταία χρόνια τα θύματα τροχαίων ατυχημάτων έχουν σημαντικά μειωθεί, όμως παρουσιάζεται μια τάση σταθεροποίησης. Πέρυσι, το 2006, οι νεκροί αυξήθηκαν σε σχέση με το 2005.

Στον προβληματισμό αν τα μέτρα που αναλαμβάνονται είναι ικανοποιητικά – κάθε προσπάθεια για λύση στο πρόβλημα θεωρείται θεμιτή, τιμά την Πολιτεία να σκύβει πάνω στο πρόβλημα

Σαν Ινστιτούτο εκφράζουμε τον προβληματισμό μας αν αρκούν τα μέτρα  μόνο ή τα πρόστιμα για να μειώνουν τα οδικά ατυχήματα. Πιστεύουμε ότι πρέπει να γίνει συντονισμένη συστηματική διαρκής προσπάθεια σε πολλά επίπεδα σε πολλούς τομείς

Να υπάρξει συνολική προσέγγιση για το θέμα:

  • να φτάσει ο Κ.Ο.Κ. σε κάθε σπίτι, ένας Κ.Ο.Κ. που θα είναι απλουστευμένος και κατανοητός από όλους και θα συνοψίζει όλα όσα οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν και να εφαρμόζουν.
  • Καταιγιστικά μηνύματα στην τηλεόραση με επαρκή τηλεοπτικό χρόνο και για την ιδιωτική τηλεόραση......για πρόληψη με διαρκή ενημέρωση ώστε να γίνει συνείδηση σε όλους του Έλληνες ότι ο κίνδυνος ελλοχεύει παντού.

 

  • Καλύτερη εκπαίδευση των υποψήφιων οδηγών όλων των κατηγοριών οχημάτων. Ιδιαίτερη προσοχή στους οδηγούς μέσων μαζικής μεταφοράς και ιδιαίτερα σχολικών λεωφορείων.

 

  • Έλεγχος της κατάστασης των οχημάτων. Αυτό να γίνει συνείδηση των οδηγών ως απαίτηση για την ασφάλεια κυρίως των ιδίων και όχι λόγω των πιθανών προστίμων που ενδεχομένως θα τους επιβληθούν.

 

  • Ο αστυνομικός να είναι βέβαιο ότι θα έχει την κατάλληλη εκπαίδευση και θα μπορέσει να λειτουργήσει αποτελεσματικά.

 

  • Σε θέματα και μέτρα όπως η ποιότητα των δρόμων - άμεσα να δίνονται καθημερινές λύσεις όπως επίσης απαιτείται να παρακολουθούνται και να αντιμετωπίζονται άμεσα...... θέματα και προβλήματα με μειωμένη ορατότητα φαναριών και σημάτων - που παρατηρούνται σε δρόμους ακόμα και σε κεντρικές περιοχές της Αθήνας

 

  • Πιο ασφαλείς υποδομές. Δρόμοι που να διαθέτουν μεσαίο διαχωριστικό, σωστή σήμανση, σωστό σχεδιασμό και σωστή κατασκευή και ποιότητα, που θα κατασκευάζονται με προοπτική της επόμενης 20ετίας.

 

  • Επιτέλους επιβάλλεται να γίνει μία ουσιαστική αρχή από όλους μας, ώστε να αλλάξει η νοοτροπία μας. Ο τρόπος που συμπεριφερόμαστε στο δρόμο είναι θέμα παιδείας και είναι θέμα τρόπου ζωής – δυστυχώς στους δρόμους εκφράζουμε την κοινωνική αναλγησία μας και την τεράστια άγνοια των κινδύνων όταν δεν οδηγούμε σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ.

Πρέπει να γίνει συνολική προσέγγιση στο θέμα της οδικής ασφάλειας.

Κύριοι Βουλευτές,

Εκπροσωπείτε όλη τη χώρα και γνωρίζετε τις συνθήκες που επικρατούν στην περιφέρειά σας. Επιθυμία μας είναι σαν Ινστιτούτο να σας αποστείλουμε υλικό  σε καθένα από εσάς ξεχωριστά/προσωπικά. Θα σας παρακαλούσαμε  εσείς και οι συνεργάτες σας να μας απαντήσετε και να μας αποστείλετε τις όποιες προτάσεις  σας ΓΙΑΤΙ ΑΣ ΜΗ ΞΕΧΝΑΜΕ ότι τα προβλήματα της οδικής  ασφάλειας ΑΦΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ & όχι μονάχα τις μεγάλες πόλεις ή μόνο τους μεγάλους υπεραστικούς δρόμους.

Υπάρχουν εικόνες που δε θέλουμε να βλέπουμε – ας τις αλλάξουμε, μπορούμε . Υπάρχουν νούμερα που μετράμε και  μας πληγώνουν... γιατί όταν το παιδί σας ή ο αγαπημένος σας άνθρωπος  γίνει ένα ακόμη νούμερο μέσα στις στατιστικές τότε θα καταλάβετε το μέγεθος του πόνου – γιατί πίσω απο κάθε νούμερο κρύβεται αμέτηρητος πόνος, μια τραγωδία χωρίς κάθαρση.......... βοηθείστε λοιπόν και σεις, είναι τιμή σας, χρέος και προσφορά μεγάλη, στον τόπο, στην κοινωνία, στη ζωή που αξίζει να τη χαιρόμαστε σ΄ένα λαμπρό ήλιο, σε μια όμορφη χώρα όπου γεννήθηκε η στρατηγική και αναπτύχτηκε ο πολιτισμος.... που μας πληγώνει και μας σκοτώνει......

Επισημαίνουμε επιγραμματικά τους κρίσιμους τομείς και τις δράσεις που προτείνουμε στις εθνικές αρχές

Στη γενική πολιτική οδικής ασφάλειας:

  • είναι απαραίτητη η βελτίωση του συντονισμού όλων των δημοσίων φορέων που ασχολούνται με τα θέματα της οδικής ασφάλειας.
  • Πρέπει να γίνεται συστηματική καταγραφή και ανάλυση των στοιχείων σε σχέση με τη χρήση ζώνης και κράνους, την τήρηση των ορίων ταχύτητας και την κατανάλωση αλκοόλ για την καλύτερη εφαρμογή των μέτρων οδικής ασφάλειας και αστυνόμευσης
  • Να διενεργείται συστηματική αξιολόγηση των εφαρμοζόμενων μέτρων οδικής ασφάλειας.

Οσον αφορά στη συμπεριφορά του οδηγού:

  • Βελτίωση και τήρηση των ορίων ταχύτητας και κατανάλωσης αλκοόλ μέσω εντατικότερης αστυνόμευσης, εκπαίδευσης, εκστρατειών ενημέρωσης και έργων υποδομής
  • Αύξηση της χρήσης ζώνης ασφαλείας μέσω διενέργειας παρατεταμένων εκστρατειών επιθετικής ενημέρωσης διάρκειας 1-4 εβδομάδων, επαναλαμβανόμενων κατά τη διάρκεια του έτους.
  • Καλύτερη προστασία των πεζών, Α.μ.Ε.Α. και επιβολή της χρήσης κράνους από δικυκλιστές
  • Οργάνωση τακτικών εκστρατειών εθνικής εμβέλειας σε σχέση με την ταχύτητα, την κατανάλωση αλκοόλ και οδήγηση και τη χρήση ζώνης σε συνδυασμό με την αστυνόμευση

Σχετικά με την υποδομή:

  • Εφαρμογή διεθνών πρακτικών για τη συντήρηση του υφιστάμενου οδικού δικτύου
  • Υλοποίηση των έργων που απαιτούνται για την αντιμετώπιση των επικίνδυνων θέσεων του οδικού δικτύου

Το αυτοκίνητο είναι πλέον απαραίτητο στοιχείο στην καθημερινή μας διαβίωση, πολλές φορές αποτελεί προέκταση της κινητικότητας μας – δε γίνεται να κλειστούμε εμείς και τα παιδιά μας στο σπίτι. Είναι χρέος μας να δημιουργήσουμε ασφαλέστερες συνθήκες στους δρόμους.

Γιατί με τον αριθμό των αυτοκινήτων να αυξάνει διαρκώς αυξάνουν και οι απαιτήσεις για προσαρμογή στις συνθήκες και τις απαιτήσεις για ασφάλεια.

Κύριοι Βουλευτές,

Γνωρίζετε βεβαίως ότι και ο αρτιότερος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν μπορεί να θεραπεύσει αυτό το μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα που η χώρα μας αντιμετωπίζει. Πέρα από το νόμο χρειάζεται να γίνει μεγάλη και διαρκής προσπάθεια εκπαίδευσης όλων μας για τη σωστή συμπεριφορά. Η ασφάλεια στους δρόμους είναι ένα θέμα που αφορά όλους μας, αφορά τους βουλευτές όλων των κομμάτων, γι’ αυτό είμαστε βέβαιοι ότι όλοι θα συμβάλετε με τις δικές σας δυνάμεις για την αντιμετώπιση αυτής τη; μάστιγας. Από τη δική μας μεριά, όπως προανέφερα, γίνονται προσπάθειες τόσο στη βελτίωση της  οδικής συμπεριφοράς των συμπολιτών μας όσο και στην υπόδειξη βελτίωσης των δρόμων, της σήμανσης κ.α. μέτρων.

Θα ήθελα ακόμη με την ευκαιρία της συζήτησης του νομοσχεδίου να καλέσω σε συναγερμό τους εκπροσώπους του Τύπου, των Μ.Μ.Ε. και των εκπαιδευτικών στην κατεύθυνση της αλλαγής της νοοτροπίας που επικρατεί. Και πάνω απ’όλα να καλέσω όλους τους ενήλικους Έλληνες να εκπαιδεύσουν θετικά όλους τους νέους ανθρώπους και τα παιδιά για τη δημιουργία μιας νέας ελληνικής κοινωνίας που θα σέβεται τη  δική τους σωματική ακεραιότητα αλλά και τη ζωή των άλλων.

ΔΕ θέλουμε να πιστέψουμε ότι η αύξηση των προστίμων έχει σκοπό την είσπραξη κάποιων χρημάτων. Πώς μπορεί να αποτιμηθεί η αξία της ανθρώπινης ζωής που συνήθως χάνεται με την παράβαση των διατάξεων του ΚΟΚ από ασυνείδητους οδηγούς που παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη ή τη διπλή διαχωριστική γραμμή και μπαίνουν στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας....... ΚΑΙ ΣΕ σύγκριση με το κόστος του ατυχήματος  που προκαλούν αυτές οι παραβάσεις που τις περισσότερες φορές - αν όχι όλες - έχουν ανθρώπινα θύματα.

Θεωρούμε ότι αυτό αποτελεί μία από τις προσπάθειες της Πολιτείας για πιο άμεσα αποτελέσματα αρκεί να γίνεται αστυνόμευση και να μην εφησυχάσουμε και το θέμα ξεχαστεί ως συνήθως γίνεται μετά από λίγο καιρό.

Πρέπει επιτέλους να καταλάβουμε  ότι το να συμπεριφερόμαστε με κανόνες είτε περπατάμε είτε οδηγούμε, αυτό αποτελεί ίδιον πολιτισμένων ανθρώπων.

Σημασία λοιπόν έχει να εφαρμόζεται ο νόμος, να αντιμετωπισθεί αποτελεσματικά η κατάσταση που στη χώρα μας χρόνια τώρα δημιουργεί τεράστια κοινωνικά και αναπτυξιακά προβλήματα.

Κάνω έκκληση στους βουλευτές όλων των παρατάξεων - σαν Ελληνίδα μητέρα που βιώνει την τραγική άδικη απώλεια ενός εξαίρετου νέου ανθρώπου, σαν πρόεδρος ενός μη κυβερνητικού Οργανισμού που στοχεύει στην πρόληψη των οδικών ατυχημάτων – να σκύψουμε όλοι μαζί πάνω σ’αυτό το θέμα το οποίο είναι ζήτημα ζωής και θανάτου για όλους μας αδιακρίτως......

Σας ευχαριστώ για την τιμή που μου κάνατε να με ακούσετε.

 
NEWSDESK
Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου 3/6/2020 - «Ήμουν κι εγώ εκεί. Με το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα ΑΣΦΑΛΩΣ ΠΟΔΗΛΑΤΩ» Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς»
03/Ιουν/2020
1 στις 4 ανθρώπινες ζωές χάνονται στους δρόμους της ΕΕ σε τροχαία με βαρέα οχήματα - ETSC - PIN flash #39
26/Μαϊου/2020
Παράταση υποβολής αιτήσεων συμμετοχής του 3ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Ψηφιακής Δημιουργίας για την Οδική Ασφάλεια
22/Μαϊου/2020
15 χρόνια δράσης… και συνεχίζουμε!
12/Μαϊου/2020
« επιστροφή
ΙΟΑΣ
 
τηλ. επικοινωνίας
+30 210-86.20.150
 
NEWSLETTER
Security Code *:
FOLLOW US
 
Κεντρικά γραφεία
Νεμέσεως 2, 112 53 Αθήνα, Τηλ.: +30.210-86.20.150, FAX: +30.210-86.20.007, e-mail:info@ioas.gr

Κέντρο Πληροφόρησης για την οδική Ασφάλεια
Πεσμαζόγλου 5 & Σταδίου, Στοά του Βιβλίου, 105 64 Αθήνα, Τηλ.: +30.210-32.11.051

Παράρτημα Δυτικής Ελλάδος
Κτίριο Διοίκησης και Λειτουργίας της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, 30020 Αντίρριο

Εθνικό Κέντρο Οδικής Ασφάλειας (Προσεχώς)
Λεωφ. Μεσογείων 156, 155 10 Χολαργός (πλησίον ΚΤΕΟ Αθήνας)
© 2020 Ι.Ο.ΑΣ. All rights reserved. Links
Site by overron  |   incom cms  |   web promotion